Binnenkort nog eisprong of weer cyste?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door vlinderCN, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Hoi, ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of mijn ei binnenkort nog kan komen. Ik heb 37 dagen geleden een missed abortion gehad, ben ervaren met temperaturen en ovulatietesten maar snap er nu niets van.

Ik heb afgelopen donderdag voor het laatst een echo gehad waarbij een follikel van 14mm werd gezien (3,5 week geleden ook al maar dat is een cyste geworden en die was nu bij deze echo weer geslonken).
    Afgelopen donderdag ook een wat donkerdere ov test maar toen weer 2 dagen helemaal wit en vandaag weer wat donkerder maar zeker nog niet positief. Mijn temp blijft laag.

Ik ben denk ik vooral bang dat het weer een cyste wordt omdat ik anders nu toch wel een positieve ov test had moeten hebben met een follikel van 14 mm donderdag? Duurt bij mij nl. nog 2 dagen meestal voor mn ei springt na positieve test en de afgelopen dagen waren ze helemaal wit dus 'moet' ook eerst nog oplopen qua donkerheid.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Een ovu test hoeft zeker niet op te lopen alvorens te kunnen knallen hoor :).
    Je kan de ene dag een witte test hebben en de dag erna ineens de knaller :)

Dat jouw ei normaal al 2 dagen na een 14 mm al springt zegt niks.
    Hij kan deze maand zomaar doorgroeien en de eisprong uitstellen. Zeker ook omdat je een ma hebt gehad.

Ik zou gewoon rustig blijven doortesten en vooral ook doortempen ;)

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Hoi dank je, oké ik dacht dat ze altijd oplopen. Hopelijk morgen positief.
    Maar Ik bedoelde niet dat mijn ei springt 2 dagen na 14mm follikel. Dat was heel toevallig dat ik nu nog een echo had en dat werd gezien. Normaal zou ik niet weten hoe groot de follikels zijn.

Maar qua temperatuur en 'gevoel duurt het altijd nog 2 dagen na een positieve test. Het lijkt me dat dat follikel dan weer zo groot gaat worden als ze 1-2cm pd groeien. Maar ik heb niet heel veel follikel verstand ;)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Aha... 2 dagen na ovu test springen is idd heel normaal :).

Gemiddeld groeit een ei 1,5-2 mm per dag, dus als hij donderdag 14 mm was dan zou hij vandaag rond de 18,5 - 20 mm zijn.
    Stel dat jouw ei deze keer springt bij een grootte van 25 mm, dan zou je lh test overmorgen positief zijn 2 dagen daarna gaan springen.

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.356
    1.831
    113
    Vrouw
    Het kan idd. nog, ik dacht zelf dat ik uiterlijk vandaag positieve test moest hebben maar kan dus tot 25mm springen. Ik dacht dat dat het dan weer verschrompelde of cyste werd.
    Anyways..afwachten afwachten en geduld op proberen te brengen is t motto als je een kind wil :(

Deel Deze Pagina