duur sperma

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anais, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi ik vraag me af hoelang het duurt eer da de sperma naar de eierstok raakt.vormt zicht een verschil in de duur als je blijft liggen met een kussen onder de poep?

ook vroeg ik me af hoelang normale tot ietsje minder goede sperma overleven kan in de baarmoeder. is hetzo datin je vruchtbare dagen je vruchtbaar slijm ervoor zorgt dat ze langer leven dan normaal?

en uiteindelijk ook hoelang een eitje goed blijft(dus vanaf dat ze spring)

ik vraag dit omdat ik zoveel verschillende dinger lees dus wil ik het graag horen van iemand ervaren in deze dingen.

alvast bedankt!
    xxx

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het lijkt iets beter te zijn als je na het vrijen een kwartiertje blijft liggen, kussen is niet nodig. Het vruchtbare slijm zorgt ervoor dat het sperma makkelijk via vagina, baarmoedermond, baarmoeder naar eileider kan gaan. Hoe lang normaal sperma precies leeft is onduidelijk en verschilt waarschijnlijk erg per persoon. We gaan meestal uit van 24 uur. Een eitje zou ook 24 uur leven, maar waarschijnlijk kan dat wel tot 72 uur!

Mirjam

Deel Deze Pagina