vraag over ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by januari2010, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hallo meiden,

11 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter en ik geef volldige borstvoeding. Ben door de borstvoeding ook nog niet ongesteld geweest en denk dat ik ook nog geen eisprong heb gehad.

Laatst had ik het gevoel dat ik weer zwanger was maar een zwagerschapstest wees uit dat dit niet het geval was.

Nu heb ik een paar keer een ovulatietest gedaan om te kijken of er uberhaupt een eisprong zit aan te komen, maar deze blijft helemaal wit. Kan ik hieruit opmaken dat er geen eisprong zit aan te komen? Weet dat ik voordat ik zwanger werd altijd een streepje had dat steeds iets donkerder werd en uiteindelijk positief was.

Op dit moment vrijen we met condoom maar durf hier op de een of andere manier niet helemaal op te vertrouwen... aan de pil wil ik niet omdat we wel redelijk snel voor een tweede willen gaan maar nu nog niet. Als ik dan weet dat ik een eisprong heb kunnen we het even niet doen zeg maar....

Het is een aardig verhaal geworden maar ik wil dus graag weten of geen tweede streepje betekend dat er geen eisprong aan zit te komen?

Bedankt voor de reacties!

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hai,

Ik zou niet uitgaan van 'geen 2e streepje dus geen naderende eisprong'. Ik ben de vorige cyclus begonnen met testen en had dagen achtereen geen of een heel vaag streepje en toen ineens een knal positieve test. Als je het dan net nog de dag van te voren hebt gedaan loop je alsnog het risico om zwanger te worden.

En wat is redelijk snel beginnen met weer zwanger worden? Je kunt toch, als je nu ECHT niet zwanger wilt worden, ook 3 maanden de pil slikken bijvoorbeeld? Al moet het met condoom ook veilig genoeg zijn, zou ik niet zo heel bang voor zijn als ik jou was.

x

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie! Dan gaat geen 2e streepje = geen naderende eisprong inderdaad niet op!
    Ik kan inderdaad wel aan de pil gaan maar met bv mag je alleen de minipil gebruiken, heb vaak gelezen dat vrouwen hierdoorheen zwanger worden!

Dan toch de condooms maar meer vertrouwen!

Share This Page