Ik zou nu al graag kinderen willen (19 jaar).... me vriend (19 jaar) wilt nog niet dat ik zwanger raak.... hij zegt 'als je nu zwanger raak en je houdt het dan ga ik bij je weg'..... wat moet ik daar nou mee..... Het maakt me heel onzeker, want zou t bijv. gebeuren dan moet ik een hele moeilijke keuze gaan maken En zeker nu ik me raar voelt en het idee krijg of heb dat ik zwanger ben... Helpppp!
slik je de pil of vrijen jullie veilig? Ik zou er toch nog even goed over nadenken, wil je alleen een kindje opvoeden? Je kunt zo'n beslissing niet alleen nemen, je vriend heeft hier ook iets over te zeggen want het wordt ook zijn kind. Denk er nog eens goed over na!
Tsja, kinderen krijg je samen. Dat moet je samen willen vind ik. Alleen zijn opmerking vind ik ook wel een beetje apart. Ik weet niet ook niet hoe vast jullie relatie is en wat voor basis jullie samen hebben. Je bent natuurlijk nog jong en je vriend ook. Als je aan kinderen denkt, neem ik aan dat je daar samen ook over hebt, en als je het wilt je er samen toe bent gekomen. Je vriend is er misschien niet aan toe. Je zegt misschien zwanger te kunnen zijn? Hoe kon dat? Onveilig gedaan ofzow? Want ja, als je vriend niet wil had hij geen risico moeten nemen toch? Tsja, ik vind dat je er samen achter moet staan.
sorry hoor maar lekkere vriend heb je als hij dat zegt. ik snap wel dat hij er nog niet aan toe is. maar als je echt per ongeluk zwanger raakt en hij zegt bij voorbaat al dat hij dan bij je weggaat, vind ik hem echt een egoist. hoe lang zijn jullie bij elkaar?
Ik ben benieuwd wat voor afspraken jullie hebben gemaakt over voorbehoedsmiddelen? Ik zie nl. dat je een banner hebt waardoor het er bij mij op lijkt alsof je bezig bent zwanger te raken? En als ik je andere berichten zo lees wil jij graag een kindje en heb je een paar keer de pil overgeslagen of in ieder geval onregelmatig geslikt? Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als de een er wel aan toe is en de ander niet maar dan zul je toch moeten wachten ben ik bang het is wel iets van jullie tweetjes natuurlijk!
Ik had ook het idee dat ie het zei omdat ie er bang voor is..... maar ik weet zeker dat ie, als het zover is, er wel voor me is.... maar het maakt me onzeker! We zijn allebei 19 jaar... ik werk fulltime op kantoor en hij gaat binnenkort een winkel overnemen, waar ook veel tijd en geld in gaat zitten. Verder wonen we beiden nog thuis Ik ken hm haast 2 jaar maar officieel hebben we wat sinds kerst 2006..... Ik weet en voel dat ik heel gelukkig met hem de toekomst in ga en ik ook met hem wil samenwonen en kinderen wil krijgen..... Ik ben zelf aan de pil maar afgelopen maand ben ik beetje slordig geweest.... ene dag in de ochtend een pil en de andere dag laat in de avond nog innemen dusjaaaa Word er gewoon onzeker van
Ik zou beginnen om je pil wat regelmatiger te gaan slikken. Wat schiet je er mee op als je zometeen zwanger bent? Je vriend wil het nu nog niet, jij woont nog bij je ouders. Denk niet dat dat een ideale situatie is om bewust aan een kindje te beginnen. Wacht gewoon lekker tot je samenwoont en hij er ook klaar voor is....tot die tijd gewoon heerlijk van je vriendje genieten!
Sorry hoor maar ik vind het een beetje vreemd! Als hij zegt dat hij er nog niet aan toe is is het vervelend voor jou maar moet je je er toch bij neerleggen ben ik bang! Je kunt niet denken "ach het komt vast wel goed als het eenmaal zover is" en dat is de indruk die ik een beetje krijg bij jou verhaal?! Je stelde je hier voor op het forum als iemand die een relatie heeft en hoopt snel zwanger te zijn nu blijkt dat dat jou wens is en nog niet die van je vriend?! Dan vind ik dat jullie duidelijk moeten zijn over voorbehoedsmiddelen en dat je je verantwoording moet nemen door daar zorgvuldig mee om te gaan! Je kunt niet denken als ik eenmaal zwanger ben zal het wel loslopen, het gaat wel om een kindje natuurlijk!
Ik zou nooit express zwanger raken buiten mn vriend zn weten om! Maar omdat ik nu slordig ben geweest en ik dan denk aan wat me vriend wil, word ik gewoon onzeker .... Denk dat ik inderdaad geduld moet hebben.....
Sorry maar die indruk kreeg ik wel toen ik je berichten las! Als je nu zwanger blijkt te zijn en die kans is volgens mij erg klein aangezien je de pil niet een hele dag over hebt geslagen ofzo dan is dat natuurlijk net zo goed zijn verantwoording en hoop ik dat jullie daar samen uit komen.
I know ..... maar nee ik ga nog niet zwanger worden, zou t graag willen hoor! Maar wat jullie zeggen... Je moet er samen achter staan, en dat staat et nu nog niet, dus dan wacht ik!
waarom zou je een banner bijhouden als je niet zwanger wilt worden ?!? Ik vind het ook geen leuke opmerkingen van je vriend je bent er beide bij en een ongelukje kan gebeuren maar vind wel dat je hem niet erin moet luizen door de pil slecht te slikken (aan de andere kant vind ik ook als hij 100% zeker geen papa wil worden dat hij een condoom moet gebruiken) Beetje raar verhaal.. ene kindje krijgen doe je toch echt samen het is echt geen basis om achter zijn rug om te doen (dat is het ultiemste verraad vind ik) kijk als het echt een ongelukje is ja dan vind ik wel dat hij voor jou en de beeb moet zorgen. Als je toch voor een volgende stap wilt gaan zou ik eerst gaan samenwonen, dara breken al heel veel relaties op (want dan word je wel geconfronteerd met elkaar) als je dan na een jaar (of twee) nog steeds hetzelfde voelt en je hebt een betere basis kan je het nog eens met hem overleggen.. EEENNN om de babykriebels weg te houden moet je eigenlijk niet op dit soort forums komen (it does not help)
Ik vond het gewoon leuk om ook een banner te hebben... heb er geen bijbedoelingen mee .... Maaaaar ik zie nu al jullie reacties.... net alsof ik heel slecht ben en achter om mn vriend zn rug zwanger wil worden.... NEE NEE NEEEE, dat is helemaal niet mijn bedoeling ladies! Ik vroeg me gewoon af hoe jullie erover dachten, en precies zoals ik had verwacht! Thanks!
Hoi Suuus, ik zou als ik jou was je gedachten 'proberen' te verzetten, al zal dat wel moeilijk zijn. Het is een grote beslissing die je maakt, kinderen, en daar moet je goed over nadenken. Het is ook verstandig om eerst samen te gaan wonen. Want dat is voor sommige al een hele opgaaf. Mannen schrikken vaak als het over het krijgen kinderen gaat. Hun eerste reactie is dan snel, voorlopig niet. Mannen voelen natuurlijk niet wat wij voelen. Maar omdat jullie allebei 19 zijn vind ik zijn reactie niet raar. Afgezien van het stoppen met de relatie dan. groetjes en succes
Hmm ik ken het probleem,mijn vriend wil ook niet Nou ja,hij wil best maar we wonen nog niet samen en moeten dat eerst zien te regelen. Ik zou in ieder geval niet met de pil stoppen want dat is wel heel gemeen! Zelf heb ik de mazzel dat het van het rijbewijs van mijn vriend afhangt; als ie dat haalt kunnen we gaan samenwonen en kan ie met de auto naar zijn werk Maar in ieder geval Suus ben je nog best wel jong..Ik zou gewoon es een jaartje wachten en ondertussen je vriend aan het idee laten wennen dat je een kindje wilt,wie weet wil ie over een tijdje wel?
Hey Suus. Ik ben dan al wat jaartjes ouder maar dat moet niet uitmaken. Ik zou dol graag een kindje willen maar........mijn mannetje ook nog even niet. Niet omdat hij niet wil maar omdat de situatie even moeilijk ligt. We wonen samen, ik werk en hij ook dus dat is het niet. Wel is het bij ons zo dat hij 1.5 uur van huis werkt en alleen de weekenden thuis is dus handig is het nu even niet. We zijn nu af en toe aan het babbelen en hij wil wel dichterbij huis gaan werken omdat hij meer thuis wil zijn. Ik ben dus ook nog niet bezig om zwanger te worden maar ik lees alvast even wat info mee hier Enne geef die vriend van jouw een schop onder zijn kont want die opmerking kan niet hoor
Ja misschien zijn we ook wat aan de jonge kant ..... En maybe wil ik alles ook wel te snel en wil hij misschien nog genieten enzo.... Achhhh kan ik voorlopig al me geld nog opshoppen en ook leuke dingen doen.... maar kiendjes komen er zeker wel! Hoop dat dat ook gaat lukken Thanks iedereen voor reactie!
Ik deel de mening van je vriend, als het erover gaat dat hij zichzelf te jong vindt. Niets ten nadele van alle prachtige jonge moeders op dit forum, maar ik had dat zelf nu eenmaal ook op jullie leeftijd. Eerts wilde ik zorgeloos (lees: zonder de zorgen over een ander - kind of man) studeren en mijn eerste baan(en) zoeken en daarna meer settelen. Ik wist altijd 100% zeker dat ik kinderen wilde, maar gewoon nog niet zo jong. Ik ben er blij mee dat het zo heeft mogen lopen als ik wilde, want voor een kind is wel een vader nodig (tenminste, dat vind ik) en gelukkig vond ik die, toen ik al 28 was. Jij hebt nu een fijne relatie, maar zijn standpunt is helder. Geniet van deze relatie en gun jullie nog even tijd met zijn tweetjes (geloof me, daar ga je soms naar verlangen als je kindje er is). En over een poos denkt je vriend er misschien al heel anders over. Is jouw kinderwens echt enorm groot, dan moet je je afvragen of je dat bij deze vriend wil. Maar dan begeef ik me op heel ander terrein en daar wil ik niet aan beginnen... Geniet nog even van je jonge jaren. Ik ben bijna 32 en echt: het is zo weer voorbij, dat je aan het grote mensen leven móét beginnen. Veel succes!