Wie heeft er ervaring met het moederstuur voor op de fiets?

Discussie in 'Verzorging' gestart door sannie1981, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Binnenkort wil ik gaan kijken voor een fiets stoeltje voor de zomer voor onze dochter. In eerste instantie wilde ik een mama fiets komen,maar aangezien mijn eigen fiets nog hartstikke goed is, doen we dit dusniet.

Nu zag ik op internet het moeder stuur. Het lijkt mij een praktisch stuur en goede oplossing. Maar heb dus geen ervaring er mee.

Daarom mijn vraag of er iemand ervaring heeft met dit stuur en zo ja welke ervaring?

Gr. Sannie

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb er 1x mee gefietst maar ik vond het 3x niets.
    maar waarom een moederstuur/fiets?? ik zou gewoon eerst het zitje proberen op je eigen stuur/fiets. grote kans dat het je goed bevalt. ik heb hier ook het zitje op m'n normale fiets/stuur en er totaal geen problemen mee. fiets lekker en genoeg ruimte om op en af te stappen. zo'n stuur kan je altijd nog overwegen.

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb wel een mamafiets en dat was in het begin echt even wennen met het stuur. Maar nu na 2 jaar zou ik niet meer graag terug willen naar een gewoon stuur. Ik heb nu geen zitje meer voorop, maar ik vond het toen ideeal. Lekker veel ruimte en gewoon normaal opstappen, zonder je op het zadel te wringen.
    Maar iedereen ervaart het anders, dus kan je geen goede raad geven.

4. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vlak voor ik zwanger werd een nieuwe fiets gekocht (een gewone) tijdens mijn zwangerschap en steeds dikker wordende buik kon ik niet meer fatsoenlijk op- en af stappen.
    Ik heb toen mijn zoontje 9 maanden was een moederstuur gekocht zodat ik veilig zelf op en af mijn fiets zou kunnen stappen en ook onze zoon nog in zijn zitje kan zitten.
    Ik heb uiteindelijk gekozen voor een moederstuur waarbij mijn zoon als het waren midden boven de stuurpen zit. Dus ik heb niet zo'n extra breed stuur maar wel een dieper. Ik ben er superblij mee!

5. petra11

petra11 Lid

6 jun 2010
    80
    3
    8
    thuisblijfmams
    friesland
    ik heb ook een moederstuur op mn fiets gehad,had net een nieuwe fiets gekocht,maar moest ook meer ruimte tussen zadel en stuur hebben.ik vond het ideaal.kon gewoon afstappen zonder klem te zitten.:)

ps ik heb hem te koop op marktplaats.

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb het stuur vorige week opgehaald, gekocht op marktplaats voor 20 euro...

Nu nog monteren...

7. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Daar had ik nog nooit van gehoord!
    Maar lijkt me ideaal eigenlijk.
    Mamafietsen ben ik ook niet zo'n fan van. Ik heb zelf ook een gewone fiets met een bobike stoeltje voor aan het stuur. Op-en afstappen gaat prima moet ik zeggen. Maar kan me voorstellen als je bijvoorbeeld zwanger bent, of moeilijk kan opstappen dat dit dan perfect is!

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik heb nu al ruim drie jaar een moederstuur op mijn fiets (Meer fietsplezier, voor jou én voor je kind - Moederstuur.nl) en ik vind hem ideaal. ik kocht hem toen ik met twee kinderen op de fiets zat en de ruimte tussen zadel en stuur toch niet overhield. Waar dat met 1 stoeltje nog te behappen was vond ik het met twee maal gewicht op mijn fiets niet fijn meer om minder snel op en af te kunnen stappen. Het stuur wat ik heb is heel ruim en doordat het stuur onderlangs het zitje loopt heeft je kind ook veel beenruimte. Inmiddels is mijn jongste zoontje - hoewel klein- bijna 4 en zit nog steeds met enige regelmaat voorop.
    Ik vind het echt een aanrader en een zeer goedkope oplossing voor veel fietsplezier.
    Dadelijk - ook jongste kan inmiddels zonder zijwielen fietsen- gaat mijn originele stuur er weer op en heb ik gewoon mijn oude fiets weer terug waar ik nog jaren mee vooruit kan.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier paste ik tijdens mijn 2e zwangerschap niet meer op de fiets en ook daarna was de ruimte niet ideaal voor een noodstop met 2 kids..
    Heb ook een moederstuur en vind het ideaal! Lekker veel beweegruimte en toch niet zo;n gek wijd stuur. Het enige is dat de jongste heel af en toe ook bij papa op de fiets zit en dan heb ik zo;n gek, kaal stuur...hahaha

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb er ook eentje en vind het ideaal. Enige kanttekening: ik heb wel een extra omklapbeveiliging op mijn fiets gezet want door het stuur klapt mijn fiets wel sneller om, het geheel wordt er iets instabieler van. Maar dat lost weer op met zo'n omklapbeveiliging dus.

Deel Deze Pagina