Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo dat ruimt op ! Pff wat een troep kun je hebben .
    1 Kamer flink door gepakt met vorig weekend mee gesteld 6 vuilnis
    zakken vol weg gegooid .
    Nog niet klaar moeten nog wat dingen op marktplaats .
    Manlief nog met de gekregen computers sleutelen .
    Nu eerst wat drinken.
    Dan nog de andere kamer pff denk dat dat volgend weekend word , al is daar ook al veel weg gegooid .

Manlief gooit gewoon weg bij twijfel gooien weg ook weg.

Eerst de kamers maar en dan ergens dit jaar beginnen met op knappen van de woonkamer .

Hoe doen jullie dat ? ben wel benieuwt wat jullie bij twijfel doen.
    Wel weg gooien of niet.

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Toevallig zijn wij ook een grote opruiming aan het houden.

Vorige week begonnen en toen hebben we veel dingen weggegooid of op marktplaats gezet of we kijken of vrienden/kennissen het kunnen gebruiken.
    We hebben zo veel spullen. En het meeste gebruiken we toch nooit (meer).

3. silvermist

silvermist Niet meer actief

ik gooi nooit iets weg, althans tot ik bevallen was, nu bijna 2 jaar later besef ik me ineens dat als ik ga "opruimen" het van de ene kast in de andere kast beland en dat ik dat eigenlijk al 3 jaar zo doe, nutteloos dus ;) vorige maand weer opruimen en nu bedacht ik me: heb ik "dit" gebruikt in het laatste jaar? nee? gooi het dan toch weg sil! en toen had sil ruimte over in de kasten :D

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier in huis heerst echt structuur en orde (autistisch trekje)

Krijg ik iets binnen waarover ik twijfel of ik het nodig heb = weggooien/weggeven aan anderen. Twijfel = weg

Hebben dan ook totaal geen troep of overbodige dingen omdat ik het direct opruim of weggooi :)

5. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik gooi heel makkelijk weg!

Wij hebben ook amper zooi in huis omdat we allebei van het opruimen zijn. Onnodige dingen worden gewoon weggegooid!

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    MrsXl@ Zo doen wij het dus ook vriendin heeft ons krat over genomen voor boodschappen.
    Heerlijk gevoel geeft het he ? om weer de boel flink te ruimen.
    En via marktplaats mensen er blij mee maken doet me ook goed.

7. Melief

Melief Niet meer actief

Nee, echt een drama :)

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik hecht me te veel aan spullen en heb dus moeite met dingen weg gooien.

De stelregel hier is dat als ik me niet kan herinneren wanneer ik iets voor het laatst heb gebruikt en niet weet of ik het nog ga gebruiken, dan kan het weg. Laatst op die manier onder andere nog een eierkoker en een wafelijzer weg gegooid, we hadden dozen vol met troep die naar de kringloop zijn gegaan.

9. Dana

Dana Niet meer actief

als ik twijfel dan pas ik de regel "een jaar niet gebruikt is ook niet gemist" aan en gooi of geef ik het weg.

10. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    JA ik vind het fijn om vrienden/familie/kennissen die het zelf ook niet breed hebben te kunnen helpen.
    Maar ook mensen op Marktplaats. Ik wil echt niet de hoofdprijs voor onze "afgedankt" spulletjes. Ik wil veel liever mensen helpen.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat doe ik sinds vandaag ook.

Toevallig zo'n topic. Ik gooi dus helemaal niet makkelijk dingen weg, maar vandaag ben ik de kledingkasten eens flink aan het opruimen. Ik heb nu al 2 vuilniszakken tot de nok toe gevuld en ik ben nog niet klaar.
    Ga ook een heleboel kinderkleren wegdoen. Een enkel ding zal ik nog op MP zetten, maar de rest gaat ook gewoon de kledingcontainer in. Ruimt lekker op.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo ging dat bij ons ook altijd . Nu waren we er zat van .
    Wil u door pakken en ruimte hebben voor strijken en mijn naaimachine .

We hebben nu gezegt we gaan het nu krijgen naar ons zin punt uit.
    Woonkamer word gewoonweg ook de mooiste kamer die we ooit gehad hebben.

Kinderen komen er niet dus geld kan ik nergens kwijt dan maar in ons huis besteden.
    Dat geld wat we daar voor gespaard hebben besteden we nu aan ons zelf en ons huisje.

Ben er echt zo klaar mee dat uitstellen steeds.

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    De goud goed container noemen ze dat hier mensen weer blij maken . hier in nederland .

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik gooi heel makkelijk dingen weg, vriend helaas niet. De meeste troep hier in huis is dus of van mijn vriend, of van Robyn.
    Mijn vriend verplaatst alles gewoonvan de tafel naar een kastje en van het kastje naar zolder. Heel irritant.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo de dvd kast nog uit zoeken staan ook veel bij die we niet kijken of niks vinden.
    Zet ik allemaal op marktplaats .
    Heb eigenlijk geen puf meer maar zet nu nog wel even door.
    Staat nog wat in de gang dat moet nog terug gezet worden.
    Loopt er niet van zelf heen he!

16. Herkenbaar!! Hier sinds mijn dochter* is geboren heel veel weggegooid.. wel 20 grote vuilniszakken vol denk ik! Wat een mens kan verzamelen in zijn leven he, ongelooflijk. Als ik twijfel gooi ik het niet weg trouwens maar ik twijfel niet vaak. Soms gooi ik het later dan alsnog weg, maar dan twijfel ik dus niet meer. Ik vind het wel lekker zo'n opgeruimd huis.

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh ik ben er wel vrij makkelijk in. Heerlijk ook om zo af en toe eens heel grondig te gaan opruimen. Laatst de keuken weer eens onder handen genomen en er is een vuilniszak vol zooi weg gegaan. Man stond half in de stress toe te kijken, ik heb 'm maar weg gestuurd want bij alles begon ie te piepen dat we dat nog wel eens een keertje konden gebruiken ;) Dan vroeg ik maar weer: heb je het 't afgelopen jaar nodig gehad? Nee? Heb je het gemist? Nee? Oke dan *plof* dan is het nu weg!
    Ik zal binnenkort de zolder eens op gaan...

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo wat hebben we ineens een ruimte in die kamer heerlijk.

De dvds op ruimen uitzoeken doe ik morgen.

Kan dansen in die kamer :D:D

En idd babyengel een mens spaart aardig wat op in de jaren.
    In de 17 jaar dat we samen zijn pff niet te tellen zo veel.
    Als ik kijk toen mijn ouders vorig jaar gingen verhuizen wat die wel niet hadden . In die 40 jaar dat ze daar gewoond hebben veel dubbele dingen , maar dat gaf niets want daar zijn wij en mijn zus weer blij mee gemaakt .:D

Ik wil niet weten wat ik bij elkaar heb gespaard als zo veel jaar bij elkaar zijn . Wat ik nu opruim heb ik dan in elk geval niet meer :D

19. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hier ook aan het opruimen geslagen.
    Ik gooi ook graag dingen weg, vriend niet maar die is er nu toch niet hihi :)
    Nu met de kleine op komst en toch wel wat ruimte gebrek dus toch goed aan het opruimen.
    Heb nu het zicht gedaan, nu de kasten nog!! pffffft.
    Ow en ook al een kamerleeg voor de babykamer, maar ook daar staat nog een grote kast met mappen en spullen van het werk die niet weg mogen.. waar ga ik die weer laten :p

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Noonoo@ De keuken hebben we al flink opgeruimd en op geknapt .
    Manlief hielp zelf met weg gooien die heeft er een hekkel als kasjes vol liggen met dingen die niet meer of nauwelijks gebruikt worden .
    Soms kom ik daar nog wel wat tegen . bewaar het wel vaak zo dat hij ook kan beslissen .

Toen ik de keuken weer in deelde + de kasjes . Was wel leuk hij was alles kwijt ! tja dan moet je maar thuis zijn he! hihi.
    Nu kan ie het wel vinden .

Deel Deze Pagina