De titel zegt al een heleboel..... Wat is een goed alternatief voor mijn eerste danoontje? De supermarkt bij om de hoek heeft het uit het assortiment gehaald juist nu ik er mee wilde starten..... Wat is een goed alternatief als toetje?
Gewone Danoontje kun je beter nog niet geven, omdat daar gewone melk in zit. Dan kun je een koemelkallergie uitlokken. Wij geven magere yoghurt, soms met wat fruit erdoor. Ik had verwacht dat ze het te zuur zou vinden, maar ze vindt het heerlijk!
Hier yoghurt met wat fruit erdoorheen. VInd ze heerlijk. Enne hier verkopen ze ook de danoontje niet. Ze hadden hem alleen toevallig van de week in de aanbieding maar normaal hebben ze hem dus niet
Idd gewoon yoghurt/kwark ... Mirre vond het heerlijk (en nu sinds een maand of 2/3 niet meer ) En ik zou persoonlijk geen magere producten geven: zitten ook minder vitamine's ed in. En zoveel vet zit er trouwens niet in volle yoghurt. Tenzij je kindje echt overgewicht heeft natuurlijk, maar dat lijkt me niet met 6 maanden
Wij gaven gewone danoontje als 1e danoontje er toevallig eens niet was, maar ook kwark,yoghurt vond ze altijd lekker. wbt koemelk in gewone danoontjes dat zit ook in yoghurt en kwark en zijn er verder geen allergiën in de familie waardoor je kleine een verhoogde kans daarop heeft kun je die gewoon geven, maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Wijzelf zijn best wel vlot gewoon koemelk tussendoor gaan geven, omdat ze niets anders dan melk wilde en ze anders te veel opvolgmelk zou drinken en met de andere kids waren we wat dat betreft nog vlotter ze (onderzoekers) zijn wat kma betreft al meer aan het terugkomen daarover en dat het tegenwoordig zelfs beter zou zijn om daarmee te starten tussen de 4 en 6 mnd juist om het risico op kma te verkleinen. dus ja mijn persoonlijke mening is dat je best gewoon danoontje kunt geven als ze geen 1e danoontje hebben, vla vonden ze hier trouwens ook altijd ontzettend lekker als toetje
hier was yoghurt een hit vooral turkse yoghurt die is wat dikker lekker wat roosvicee of fruit erdoor heen
Klopt, heel veel kwark zonder toegevoegd smaakje is mager, maar het is wel te vinden. Ook gaf ik Jesper soms wel eens magere kwark. Hij is aan de volle kant en bovendien was het meer een extratje, dan dat hij het echt nodig had. Hij wil het trouwens nu ook niet meer eten haha.
waarom een danoontje? daar zit echt heel veel suiker in... ------------------------------------------------- afgeroomde melk, room, aardbei (9,6%), banaan-appel 9,6% (banaan 5,4%, appel 4,2%), appel-abrikoos 8,6% (appel 4,8%,abrikoos 3,8%), suiker (6,6% gemiddeld), maltodextrines, lactose, afgeroomde melkpoeder, plantaardige olie, verdikkingsmiddelen (gemodificeerd maïszetmeel, pectine, Johannesbroodpitmeel), maïszetmeel, natuurlijke aromas, geconcentreerd vlierbessensap en rode bietensap, zuurteregelaars (natriumcitraat, calciumcitraat, citroenzuur), aroma, vitamines (C,E), mineraal (ijzerpyrofosfaat), melkfermenten. ------------------------------------------------ Koolhydraten 9 g Waarvan suikers 8.1 g ------------------------------------------------ in 1 danoontje he, lekker he! en de fabrikant zegt dat er geen toegevoegde kristalsuiker in zit. Tja dat klopt, maar geconcentreerd druivesuiker bevat heel veel suikers. Dus ik zou er niet treurig om zijn dat het niet verkrijgbaar is bij jou... Neem lekker yoghurt met wat fruit of wat diksap erdoor heen. Of gewoon volle yoghurt. wij denken vaak dat baby's veel zoet willen, maar vaak is dat wat WIJ juist lekker vinden..
ZOZO, daar schrik ik best wel van zeg! Zoveel suiker in een danoontje? wat raar dat het an goed voor kinderen zou zijn? Ik heb er nog 5 staan, maar ga zeker over op gewone yoghurt pffff
Mamak Wij geven een toetje, zodat ze meer bijvoeding krijgt en 's avonds meer verzadigd is. Ook is yoghurt goed, zodat ze haar hoeveelheid zuivel voor die dag krijgt. Dan kun je minder opvolgmelk geven. En als ik geen yoghurt na geef, dan schreeuwt mevrouw tegenwoordig moord en brand, hoor! Ze is gek op yoghurt. Als ik er iets door doe, trekt ze een heel vies koppie.