Klacht avatar

Discussie in 'Over deze site' gestart door Partyrocker, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoi, ik hoorde van een medelid dat zij een PB had gestuurd betreffende mijn avatar.

Nu zijn hier al vaker discussies over geweest die soms flink de gemoederen bezig hielden en door dit gezeur (en bijbehorend rotgevoel) heb ik mijn avatar een tijdje weggehaald.
    Uiteindelijk na een beetje wikken en wegen hem weer teruggeplaatst. Het voelde voor mij namelijk niet prettig en ''vreemd'' dat ik de foto van mijn zoontje niet zou kunnen plaatsen. Aangezien ik hem zelf totaal niet schokkend vind (en hij op de foto niet overleden is). De foto staat er ook al zo lang als ik lid ben van ZP. Dit is nooit anders geweest (buiten de korte periodes om).

Nu hoorde ik dus van haar dat het haar nogal bezig hield.
    Ik heb de bijbehorende tekst en uitleg gegeven, maar ik voel mezelf er niet prettig bij om de avatar weer te verwijderen.
    Het is niet mijn intentie om iemand zichzelf rot te laten voelen, maar het is en blijft mijn oudste zoon en noem mij misschien maar gek, maar ik heb het gevoel dat ik hem en mezelf 'tekort' doe op het moment dat ik hem weghaal omdat andere mensen hem schokkend zouden vinden.

Maar ik vroeg me af of er geen andere manier is die beide partijen tevreden zou kunnen houden? Buiten de negeerlijst om.
    Misschien aan avatars aan/uit optie?

2. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd (en zo niet dan zeker al een aantal keren gedacht)
    Ik vind het een prachtige foto en ik begrijp helemaal dat je hem laat staan!

3. Partyrocker

Thanks!
    Het is ook gevoelsmatig voor mij hoor.
    Maar goed. Ik snap misschien aan de ene kant wel dat er sommige mensen zijn die het niet willen zien.
    Dus ik vraag me daarom af of er geen optie is die beide partijen tevreden kan houden.

Of het nu alle avatars zijn of maar één?
    Lijkt mij dat er verder niet echt een meerwaarde zit aan een avatar als een persoon een gesprek wil lezen toch?

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Meis, maak je niet druk.
    Je avatar is prachtig en zeker niet schokkend. Laat je geen rotgevoel aanpraten!

Sommige mensen die het achterliggende verhaal niet weten denken wellicht anders. De ene heeft nou eenmaal een teer zieltje en de ander verblikt of verbloos niet.

Lekker laten staan het is jou oudste en die mag en kan zeker niet verloochend worden.

Xx

5. Partyrocker

Ja zo voelt het voor mij wel. Verloochenen.
    Kijk, of ik die avatar wel of niet plaats. Er zijn duizenden vrouwen met mij die zoiets mee hebben moeten maken. Door er niet mee geconfronteerd te worden, door middel van een foto die voor iemand heel dierbaar te verwijderen is verdwijnt dat jammer genoeg niet.
    Nee ik kan het niet mooier maken als dat het is.. Mijn oudste is er niet meer en het spijt me als ik sommige een rotgevoel geef door mijn leven in hun huiskamer te droppen, maar het feit blijft dat dit wel echt mijn leven is. Mooier kan ik dat niet maken.

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    ik vind het een prachtige foto, gewoon lekker laten staan! Je bent trots op je zoontje en daar hebben andere het maar mee te doen!

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Meis lekker laten staan
    Je ventje hoort bij jou en je hebt alle recht om hem te mogen laten zien. ik kan je gevoel van verloochenen ook zo goed voorstellen.
    Dan kijkt het medelid er maar niet naar., en anders inderdaad de negeerlijst

8. Onje

Onje Niet meer actief

Ik snap dat het jou steeds bezig houdt, maar ik zou er toch proberen mee te stoppen en het naast je neer te leggen. (Het avater verhaal hè bedoel ik)

Het is een avater van jouw verschrikkelijke knappe zoon, daar ben jij trots op en zo hoort dat!
    De foto is prachtig, een prachtig kind van een jongetje jouw zoon
    dat hier eigenlijk nu vrolijk had moet rond springen.
    En omdat je er alleen al aan denkt om die prachtige foto weg te halen verklaar ik je voor gek ;) !
    Je gaat niet je leven verbergen kom zeg, laat zien die trots!

Het medelid heeft pech, kijkt ze maar niet of ze negeert jou.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het een prachtige foto!
    Je bent toch trots op je zoontje en dat mag je laten zien!

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hoe ongevoelig kunnen sommige mensen zijn he? Wat is er nou schokkend aan die foto?
    Hij is prachtig!! Wees trots op je zoon en laat je niet verleiden om steeds opnieuw in de verdediging te gaan.
    Als men het niet wil zien dan zetten ze je maar op de negeerlijst en dan kunnen ze het ook niet meer zien.

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Stop met je zelf te verdedigen. Je avatar is prachtig. Het beheer keurt het goed en wat een ander vindt is zijn probleem. Deze discussie komt zo ongeveer elke maand weer terug. Jij/jullie hebben het recht om deze avatars te laten zien. Het zijn jullie kindjes en dat blijven het PUNT

Sorry maar ik word er boos en verdrietig van dat er steeds weer mensen deze discussie oprakelen. Leven en laten leven. Het leven is niet altijd maar rozegeur en maneschijn.

12. Partyrocker

Ik ga hem ook niet weghalen hoor :D. Niet om die reden meer in ieder geval.
    Dat is ook geen discussie voor mij weer waard, maarja. Ik voel me wel rot als ik weet dat mijn foto sommige mensen een rotgevoel geeft. Dat wil ik namelijk ook niet.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik snap niet dat mensen hier over kunnen klagen, waar is je gevoel gebleven vraag ik me dan af.

Als ik jou avatar zie dan word ik verdrietig, niet verdrietig omdat het een schokkend plaatje is voor sommige maar meer verdrietig in de zin dat jullie dit hebben moeten mee maken, dat er zo'n klein teer zieltje alweer zo snel weg word gehaald van de wereld. Ik vind het alleen maar mooi dat je hem niet vergeet en op deze manier toch mee laat doen met alles wat je doet.

Snap je wat ik bedoel? Laat je niet gek maken door die ongevoelige mensen, het is een prachtige foto!

14. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ja, diegene kan avatars uitzetten!
    Ik heb ook alle avatars uitstaan, niet vanwege jou foto, maar vanwege een andere die ik niet wilde zien!
    ik weet even niet meer hoe, maar het kan dus wel!

Jou avatar vind ik juist erg mooi, daar zou ik me totaal niet aan kunnen storen!

15. Veerle87

Veerle87 Lid

29 jan 2013
    96
    0
    0
    Office Management
    Maastricht
    Gewoon laten staan... Het is jouw oudste zoon en NIEMAND heeft het recht zich hiermee te bemoeien. Als hun niet naar de foto willen kijken, dan kijken ze maar fijn een andere kant op.

Zelf vind ik het een super mooi gebaar en een mooie foto...:)

16. Partyrocker

Ooo kijk. Het kan dus wel! Dat is inderdaad misschien dan een betere optie voor de mensen die zichzelf er aan storen?

Negeerlijst is ook zo radicaal :p.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb even opgezocht hoe je avatars uitzet (niet dat ik dat nou ga doen :) maar voor wie wil) Via directe links bovenaan de pagina naar opties wijzigen. Je ziet dan in het derde blok Weergaveopties onderwerpen. Daar kun je avatars aan en uit zetten.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Zou hem idd niet weghalen (prachtige foto)en vraag me dan ook echt af waar de grens ligt. Ik heb ook een foto van mijn overleden zoontje in mijn avatar en zou het niet leuk vinden als ik hem weg zou moeten halen. Misschien is er idd een manier om bij iemand zelf de avatar niet te laten zien wanneer je daar een bericht van leest net zoals je iemand kan negeren (teminste ik dacht dat dat ook kon)

19. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Nou als diegene die zich aan jouw foto stoort inderdaad de avatars uitzet dan is het toch goed. Al kan ik me wel voorstellen dat als je helemaal geen avatars meer kan zien, het ook lastig wordt (voor mij althans, ik herken mensen vaak aan de avatar). Ik vind je foto prachtig, het is en blijft je zoontje, waar je trots op mag zijn en waarom zou je dat niet mogen laten zien vraag ik me dan af. Niks schokkends aan ook!

20. Partyrocker

Ja misschien voor sommige, maar als ze het zo schokkend vinden dan lijkt het me een kleine ''prijs'' om te betalen toch?

Deel Deze Pagina