Ik lees vaak over dat meiden weten of hun placenta voor of achter ligt. Nu mijn vraag: Vanaf welke week kan een verloskundige dat zien? Ben namelijk nu ook wel benieuwd hoe of wat.
bij mij is het vandaag pas gezien met de 20 weken echo dat ie achter ligt, ik weet niet vanaf wanneer dat te zien is maar al wel redelijk vroeg dacht ik.
ben ik benieuwd of de verloskundige dat zelf zegt of niet. Want het is lijkt me ook alleen op echo te zien? Dan zou ik moeten wachten tot de 20 weken echo.
ja klopt is alleen op een echo te zien, mijn vk zei er nooit iets over en nu met de echo werd het gezegd en zal de vk dit ook te horen krijgen.
Bij de vorige zagen we het met de 20 weken echo. Maar een vriendin van mij had met de termijnecho al te horen gekregen dat haar placenta aan de voorkant lag. Die kreeg ook een hele uitgebreide echo (de bofkont) omdat er een stagaire bij zat die nog van alles moest leren in de praktijk. Dus het kan al vrij vroeg gezien worden
Ik heb t gevraagd met de termijnecho, die had ik (pas) bij 14 weken. Toen zei ze dat ie idd aan de achterkant groeide. Volgens mij kunnen ze met de 20 weken echo helemaal zeker de uiteindelijke locatie aangeven. Want hij kan nog wat mee omhoog groeien, als hij eerder lager zat.
Dankjulliewel voor de antwoorden. dan word het voor mij afwachten met de 20 weken echo. Ik wistook niet dat het vroeger gezein kon worden, dus had er ook niet om gevraagd.
een placenta groeit pas in de 10de week hihi daarvoor is het nog een dooierzakje mijn placenta zagen ze met 15 weken (echo) aan de buikzijde zitten grtz Ramona
O dat is raar! Ik heb met 9 weken een echo gehad, en toen zei ze me dat ik het kindje wel snel zou voelen omdat mijn placenta aan de achterkant zat! Of zal ze denk je bedoelen, dat het dooierzakje aan de achterkant zit?. Groetjes
Bij mij zagen ze dat hij aan de voorkant zat met 10 week en 5 dagen, dus 9 week lijkt me zo raar niet?
De echoscopiste zei echt dat placenta aan de achterwand zat toen. Ik was toen 8 weken en 4 dagen. Is het niet zo dat het dooierzakje verdwijnt en dan de placenta het vanaf de 10e week of zo overneemt?
Bij de nekplooimeting werd me verteld dat de placenta aan de voorkant van de bm ligt. Bij 19 weken heeft de HA gekeken en lag hij nog vrij diep, richting schaambeen. En vorige week bij de 20-weken echo heeft de echoscopiste het gecontroleerd en aangegeven dat hij wel voor ligt, maar niet voor problemen zal gaan zorgen omdat de placenta niet de baarmoedermond blokkeert. En daarnaast .... de baarmoeder "zakt uit" naarmate de zwangerschap vordert, dus komt hij steeds "hoger" te liggen.