hallo moederss, ben vorige maand bevallen van een jongetje..lief klein ventje. ik geniet elke dag van ons kereltje en ontdek ook zo nu en dan wat nieuwe ontwikkelinge. het leek mij leuk om de ontwikkelingen van de kindjes hier in dit topic met elkaar te delen. mijn kindje is een maand en een beetje en herkent heel goed mijn stem en reageert daar ook echt op. geeft me zoo een gelukkig en blij gevoel als ik thuiskom en ik pak mn ventje op..soms kan er dan nog een kleine smile bij em vanaf
wat leuk! en het wordt alleen maar leuker mijn kindje is 4 maand en lacht met geluid, pakt alles wat ze te pakken krijgt, stopt alles in haar mondje en kijkt heel wijs om zich heen altijd. mama is verliefd!
Mijn zoontje is al wat ouder, maar ik doe ook ff mee Mijn zoontje is vandaag precies 15 maanden en doet: -Loslopen, kruipen, zitten, hurken (alles eigenlijk al) -De hele dag door kwebbelen (komen elke dag nieuwe woorden bij) -Als hij blij is gaat hij nu rondjes draaien - begint met achteruit lopen. - doet mama alles na - Stopt overal lego in (schoenen, prullebak, wasmachine noem maar op) -Is helemaal fan van Bumba -ontdekt zijn eigen ik, en kan erg dwars zijn momenteel. -kan ook al heel goed nee zeggen. 8) -klimt overal bij op...
leeftijd maakt niet uit hoor..zo kunnen wij mamas van de ieniminies uitkijken naar de nog meer leuke ontwikkelingen
Wat een leuk idee! Jaycen is nu 3 maanden en 3 dagen oud. Hij heeft een week of 2 geleden een enorme sprong gemaakt en heeft ineens allerlei nieuwe dingen door! Hij kan nu rollen, levensgevaarlijk want meneer rolt ook zo van de commode als je met je ogen knippert (niet gebeurt hoor). Alleen kan ie niet van zn buik naar zn rug terugrollen dus dat is dan brullen geblazen, dan wil ie dat zn personeel snel komt opdraven om m terug te draaien. Hij wil de hele dag aaaaaalles zien en meemaken, wil dus absoluut niet meer in de box liggen, alleen nog maar in zn wipstoel en dan overal bij graag. Of rondgedragen worden... Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest en ik heb m de hele dag kunnen dragen, want meneer wenste alles te zien. 1x heeft ie zn ogen dichtgedaan en heb ik m heeeeel voorzichtig in de wagen gelegd, brullen! Het enige voordeel eraan was dat ie om 17.00 uur al in bed lag, toen was ie gevloerd... De wagenbak is nu omgebouwd naar het buggygedeelte, want ook daar wilde meneer absoluut niet meer in, want zo zag ie niet genoeg van de wereld. Voorlezen vind ie prachtig, harde boekjes met grote, felle tekeningen erin zijn favoriet, na het voorlezen wil ie het nog even vasthouden en klemt het dan stevig tegen zich aan Alles pakt ie nu vast en stopt alles in zn mond, sabbelt overal aan, zuigt overal op en gooit het vervolgens een eind weg als t niet meer bevalt. Het liefste wil ie iedere dag iets nieuws en om het kwartier graag, ik denk af en toe dat ie een beetje te hard gaat en teveel wil. Hij draait nu bijvoorbeeld zelf op zn buik, maar kan niet meer terug en word dan woedend. Ook als ie dan toch op zn buik ligt wil ie t liefste ook maar meteen voor t gemak wegkruipen, wat niet gaat en word dan ook weer woest. Hij brabbelt de hele dag de oren van je kop en soms wil ie zoveel zeggen dat ie kwaad word omdat het niet gaat zoals ie wil. Aguuuuh, da, dadaaaa, boe, hmmm, uuuuh, eeeeh, aaah. Dat soort dingen, ook probeert ie met geluid te lachen wat niet altijd wil lukken. Het is een echte druktemaker die de hele dag wil leren. We hebben nu een dvd van de jellabies gedownload, klinkt heel erg, je kind van 3 maanden voor de tv zetten, maar dat is echt wat hij nodig heeft af en toe. En ik ook, want hij wil zoooooveel op een dag en slapen doet ie amper overdag, ik moet m tot rustmomenten dwingen, anders blijft ie doorgaan. 's avonds als wij klaar zijn met eten zetten we de jellabies even aan en mag ie dat een kwartiertje kijken, daar is ie helemaal vol van en wij kunnen razendsnel opruimen. Daarna gaat het lampje eindelijk uit en gaat ie slapen Is zo'n druktemaker bekend bij iemand? Zijn er meer mensen die de hele dag aan het entertainen zijn en waarbij het kind zooooveel wil leren dat je er eigenlijk de hele dag mee bezig bent? Hij wil het liefste elke dag iets nieuws en het liefste iets waar ie wat van leert. Hij houd er bijvoorbeeld niet van om naar een mobiel te staren of als je wat met een knuffeltje voor zn neus loopt te zwaaien. Ook vind ie iets nutteloos vasthouden ook niks, hij moet er wel iets mee kunnen en er iets mee bereiken, alleen een knuffeltje vasthouden ofzo heeft ie niks mee/aan. Groetjes Priscilla.
Mijn zoontje is een week geleden één geworden en hij doet de hele dag dit: - lopen langs de bank en veel oefenen met loslopen (10 stapjes lukt al) - als lopen even te moeilijk is dan racet hij door de kamer op handen en knieën - kletsen... veel geluid maken en papa en mama nabootsen met geluiden -gooien met alles waar je mee kunt gooien - rijen met zijn auto's om er daarna weer mee te gooien - klappen in de handjes - dansen op kleutermuziek - poezen proberen te aaien (wat ze echt niet willen ) ontdekken, ontdekken, ontdekken... de wereld en vooral zichzelf!
hoi, mijn oudste is bijna 2 , dus die kan van alles, teveel om op te noemen eigenlijk. maar onze jongste van bijna 4 maanden, die kon al van buik naar rug rollen, maar sinds gisteren rolt hij ook van rug naar buik. als hij dan op zijn buik ligt dan wil hij graag gelijk de box verkennen. dus doet hij zijn best om vooruit te komen, dat gaat gepaard met een hoop herrie omdat dit natuurlijk niet goed lukt en hij dan boos wordt. maar moet zeggen dat hij langzaam aan wel de box al tijgerend aan het verkennen is. heerlijk om te zien, dat gegrijp en gesabbel op van alles en nog wat, en dan de herkenning van papa, mama, en broertje, is geweldig!! joyce
Mijn dochter wordt morgen 11 maanden en kan: - Rondom tafel lopen - Lopen als ze alleen maar je pink vast kan houden - Zegt: mama, papa, eten, happen, hebben, haaaaai - danst op muziek *heeel schattig* - met geluid een "boertje" laten als je dat vraagt - Probeert eigen haartjes te kammen - Wijst dingen aan als je daarom vraagt (neus, lamp, drinken etc)
mijn dochtertje is 5 week en ze reageert ook op mijn stem en ze begint al te lachen sinds een paar dagen ze kijkt ook echt naar mijn mondc als ik tegen haar praat verder wil ze al wat proberen wat te pakken als ze ergens met haar handje tegenaan botst maar helaas lukt het nog niet goed en als ze bij mij ligt voor een boertje begint ze wat omhoog te kruipen groetjes jolanda
mijn prinsesje ziet nu na een maand ongeveer haar nijntje konijntjes van haar mobiel boven haar bed. als dat ding aan gaat zit ze met grote open mond en grote ogen die konijntjes een voor een te volgen haha zo schattig en eigelijk van het begin af aan lacht ze steeds als ze ons hoort.. ook begint ze nu een beetje andere geluidjes te maken
Ons meisje is nu 2 maanden en 3 weken - lacht heel veel. - Ze is gefascineert door alles wat beweegt en felle kleuren heeft. - Slaat met haar handjes tegen het mobiel en begint heerlijk te kletsen als ze wakker is - kijkt met haar hoofdje helemaal naar boven, zodat haar lichaam mee moet draaien Aan de ene kant kan ik haast niet wachten totdat ze meer kan en aan de andere kant wil ik haar zo graag klein houden!! Heerlijk mijn meisjes!
Mijn zoontje is 5 maanden en doet de volgende dingen; * schaterlachen * veel brabbelen * rollen van buik naar rug * klein beetje tijgeren (schuiven op zn buik) * zitten met een klein steuntje * zichzelf omhoog trekken aan je handen * alles pakken en in zn mond stoppen * alles volgen wat er om zich heen gebeurt * drinken met een rietje (haha hij krijgt bv en ik wilde eigenwijs wat water erbij geven met die warmte, maar hij weigert de fles, met een rietje ging wel prima) * lopen (in de loopstoel haha, maar hij komt wel echt vooruit) * doekje van zn gezicht wegtrekken * kiekeboe spelletjes vindt ie geweldig * 'voelen', dus niet meer echt grijpen zoals hij eerst deed, maar soms wil hij ook gewoon voelen, aan zachte oppervlaktes, maar vooral aan iedereens gezicht * op zn tenen sabbelen (schattig!) Tsja ik vergeet vast nog van alles, want het gaat opeens weer erg snel. Draaien van rug naar buik doet hij niet, maar hij ligt ook veel liever op zn rug, dus tsja.. waarom zou ie?
Dice is net 1 hij doet kruipen handen en voeten lopen langs de tafel bank en aan 2 handjes lopen klimmen op de stoel en probeerd dan op de verwarming te klimmen hij vind het erg leuk om steeds z'n spenen te verstoppen en als hij dan naar bed moet is ie verdrietig dat ik ze niet kan vinden gooien met alles gillen als hij z'n zin niet krijgt krijgt meneer een lekkere driftbui vingers in de videorecorder te steken alle knopjes indrukken van de sterio tv aan en uit doen z'n zus pesten de trap beklimmen de kat achterna zitten met poppen spelen teletubbies fan
fynn is 6,5 maand en loopt een klein beetje voor maar ik wilde eigenlijk wel mee doen. hij: *lacht naar iedereen *kan hele verhalen "vertellen" tegen ze autostoel. *stopt alles in zijn mond *gaat zelf zitten *ligt dus alleen nog als hij gaat slapen *een doekje van zijn gezicht halen *rold van buik naar rug en weer terug *drinkt uit een tuitbeker *drinkt met hulp uit een gewone beker. *sabbel heel soms op zijn tenen *hij trek zichzelf op an de box en zijn ledikant *hij kruipt met zijn buik van de grond *wil alles zien. *is een echt waterrat in het zwembad oid kan hij de hele dag vertoeven *pakt alles want hij pakken kan zal ook wel veel vergeten zijn maar ik kan er nu niet opkomen
Aron is 30 augustus 15 maanden en doet: * loslopen * kruipen en langslopen sinds 8 mnd * zichzelf verhaaltjes voorlezen (zoooo schattig) * klimmen op de bank en er weer afglijden * op glijbaantje klimmen en er zelf afglijden * de trap op en af * zegt papa, mama, banaan, nijntje, oma * laat nepboertjes en niezen * weet alles van zijn eigen lichaam aan te wijzen * kan het hondje, poesje en schaapje nadoen * doet bij zichzelf pet op en zonnebril * kan al behoorlijk dwars zijn en gebiedend Ik ben helemaal verliefd op mijn kleine klimaap!
Luca is 10,5 maand en kan: - Zelf gaan zitten en gaan staan - los staan de trap opklimmen - Uit de tuitbeker drinken - Kletsen, maar nog geen woorden - Met zijn handen eten - kruipen op handen en knieen en soms op een voet - Overal overheen klauteren en klimt al bijna zelf op de bank - Door Boekjes bladeren - Gillen, schreeuwen en heeeel boos worden! - Heerlijk bij mama kruipen en tegen haar aan plakken.
Mijn zoon is 14 maanden en doet: Aan de bank lopen en overal waar je je maar aan kan vasthouden. lopen als je zn handje vast hebt dus gewoon gezellig wandelen.. sinds vandaag issie erachter dat ie ook los kan staan. drinkt uit een beker(met nog een beetje morsen) danst op de muziek (maakt niet uit wat voorn muziek..alles is leuk) praat honderd uit en iederedag zegt ie meer. eten met zn handjes en met een vork. op zn billen het hele huis door huppen..als ie heel snel wil hupt ie heeeel hoog haha bij mama knuffelen, t liefst de hele dag. De bal aanwijzen in een boekje en dan balllll zeggen... heeeeeel dwars liggen...en als ie heel boos is met spullen gooien. Klap esin je handjes doen...het hele liedje.. zn oogjes, mondje,wangetjes en oortjes aanwijzen als je vraagt waar ze zijn probeert zn eigen haartje te kammen en te wassen. Wil zn short na t verschonen van zn luier waar zelf aan doen... probeert zn eigen schoenen aan te doen... en hij wil t liefst alles aaien wat op 4 poten loopt...dan roept ie heel hard aai aai, en dat werkt bij de honden in huis heel goed...en buiten reageren ook heelveel mensen en kan ie ook de honden aaien..
Vanaf de eerste dag laat Esmae haar glimlachjes zien, ze vallen niet onder de echte lachjes natuurlijk, maar smelt-momenten zijn het wel! Ze is nu vijf weken en: * kijkt ons al echt aan (doet ze sinds drie weken oud) * Volgt ons ook met diezelfde ogen * Pakt knuffels vast die in de box liggen * Houdt in het badje haar eigen washandje vast en zwaait er soms lekker mee rond. Mama weer nat * Is gek op haar nijntjes-mobile * Is een beetje boel bewegelijk; leg haar neer op twaalf uur, binnen tien minuten ligt ze op drie uur.
Milan is 8 weekjes en doet: * ons of iets volgen * zijn hoofdje voor enkele seconden optillen * heel veel lachen * reageren op ons, door te kijken en te lachen * verschillende geluidjes maken (soort van brabbelen), alsof hij hele verhalen aan het vertellen is. * probeert geluid te maken tijdens lachen * maakt gil geluiden, van vreugde, maar ook van ergenis. * is dol op zijn mobiel, kan daar heel lang naar kijken en luisteren, lacht dan vollop en brabbelt erop los.
Jonathan is 8 en halve maand en hij: -tigert/kruipt, hij tijgert opzich, maar gebruikt 1 been en die andere steekt hij in de lucht, heel grappig -trekt zichzelf op tot staan, en gaat ook weer zitten -zit zelfstandig -kan uit zichzelf gaan zitten - hij zegt wawa (mama) als hij verdietig is of iets wil (sinds gisteren) - hij trekt alle boeken uit de kast - hij kan 1 keer in zn handen klappen - hij kan heel hard neplachen en nephoesten - zet de dvd speler harder/zachter