Ik heb tot december2012een proef contract gehad van 6 maanden als afdelinghoofd. Ik het dat contract monolithische getekend omdat de afspraken die ik heb gemaakt met de bedrijfsleider niet zwart op wit kon volgens hem. Nu komt het bedrijfsleider weg. Ik nog geen nieuw contract. Wat voor rechten zal ik nu hebben? Zit hier heel erg mee me nieuwe bedrijfsleider komt over een paar weken pas. Graag jullie mening.
Ze mogen jou op je allerlaatste werkdag nog vertellen dat ze het niet verlengen. Is niet netjes, maar het is mij al eens overkomen. Heb je geen hogere baas aan wie je het kan vragen? Desnoods een beetje tussen neus en lippen door?
Werk je er nog steeds? Als je een bepaalde periode (hoe lang weet ik niet precies, dat zou je ff kunnen navragen bij een rechtswinkel oid) ergens gewerkt hebt, loon hebt ontvangen incl loonstrookje en alle lasten zijn afgedragen, dan is er volgens de wet sprake van een contract voir onbepaalde tijd, met alle daatbij behorende rechten en plichten. Tenminste, ik lees jouw verhaal alsof je nu niets op papier hebt.
december 2012 is gepasseerd, ik weet niet beter of je hebt nu een contract voor onbetaalde tijd, er van uit gaan dat je er nog steeds werkt??
O. Ik lees nu pas dat het TOT december is. Dan is je contract gewoon stilzwijgend verlengd, en zou ik toch even ergens aankaarten dat je iets op papier wil
Je contract is inderdaad stilzwijgend verlengd maar niet zoals hierboven vermeld wordt voor onbepaalde tijd maar voor onder dezelfde duur en voorwaarden als je vorige contract. Opnieuw 6 maanden dus.
Nee zit zo werk al 13 jaar voor deze werkgever alleen heb ik een andere functie gekregen. Ben het alleen niet eens met hun gang van zaken. Ik heb alleen mondelingen afspraken. Ik wil ze zwart op wit hebben maar dat doen ze niet. Zoals dat ik geen avonden werk en donderdag altijd vrij heb tot dat de kleine 4 is. En alleen in nood op zaterdag. Wat moet ik nu doen krijg er wel voor betaald al bijna 8 maanden maar ik teken niks en hoor niks van hoofd kantoor. Sorry het is een ingewikkeld verhaal hoop da jullie het snappen.
Als je 13 jaar voor deze werkgever werkt heb je ng steeds een contract voor onbepaalde tijd. Bij mijn werkgever ook een paar keer van functie verwisselend maar dat is geen reden om het contract op te breken.. (mits jij niets getekend hebt voor akkoord natuurlijk(
Dat is dus mijn punt ik heb nooit getekend. EN nu komt er nieuw bedrijfsleider. Heb ook nooit meer een andere contract gehad dan voor 6 maanden proef. We zitten nu op 8 maanden. Vind het erg raar. Weet wel dat een collega op een ander filiaal 3 jaar niet heeft getekend.
Meestal is het zo dat je bij een wijziging van functie gewoon een aanstellingsbrief krijgt, dus dat je per datum X functie Y uitvoert tegen salaris Z. Hiervoor hoef je verder niet te tekenen, omdat je contract verder niet verandert, de zaken zoals vakantiedagen en opzegtermijn wijzigen eigenlijk niet bij een andere functie. Dus zoals gezegd, je hebt gewoon een contract eb je hebt de proefperiode van 6 maanden doorlopen... dus je hebt die functie gewoon
Maar ik heb die 6 maanden nooit getekend. Dus wat voor rechten heb ik. Ga anders vandaag FNV wel bellen.
Dat is sowieso handig even contact te hebben met de vakbond. Maar volgens mij is het nu gewoon zo dat jij die functie hebt hoor, je voert hem immers al 8 maanden uit... krijg je er ook naar betaald????
Als je contract verloop en hij wordt niet beeindigd of verlengt dan gaat het automatisch over in een vast contract. Dus die heb je nu wel. Maar volgens mij gaat jouw vraag voornamelijk over de voorwaarden die je met je oude werkgever had over de uren en tijden. Als deze niet op papier staan kun je daar geen aanspraak op maken, want je hebt het niet zwart op wit. Ik zou dus zo snel mogelijk met de nieuwe werkgever om tafel gaan zitten en dit met hem bespreken, misschien is het wel helemaal geen probleem.
Lin80 idd dat is wat me dwars zit heb toch een kindje van 16 maanden waar ik voor moet zorgen. Een man met een eigen bedrijf. Ik heb nooit contact met het hoofdkantoor. Ga denk afwachten wat de nieuwe bedrijfsleider zeg en als dat voor problemen gaat leveren. Ga ik wel hoofdkantoor inschakelen. En ja ik krijg er voor betaald.
Zo FNV gebeld advies niet tekenen als nog. En als ze moeilijk gaan doen hun terug bellen. Ze hebben niks om op terug te vallen. Wat ik heb niet getekend. Bedankt voor jullie meedenken
Maar dat werkt twee kanten op, jij hebt niks getekend dus ook niks om op terug te vallen. Voor wat betreft mondelinge afspraken enzo