haha sorry voor onsmakelijke details, maar zit er een beetje mee; Ymke poepte voorheen eens in de 2 dagen, dat werd toen dagelijks en sinds vorige week eens in de 3 dagen. Ik heb toen het CB gebeld, die zeiden gewoon wachten en meer vocht geven. We deden eerst extra water bij haar voeding, maar dat kan haar maag gewoon niet aan, het komt er net zo hard weer uit. Gisteren water ingedikt met nutriton en een beetje opgewarmd ging wel prima! Vanmorgen heeft ze weer gepoept en het leek veel meer op een drol. Er zat ook haast niks aan haar billen. Klinkt dit allemaal nog een beetje normaal, of moet ik me toch zorgen maken? Is eens in de 3 dagen poepen niet veel te weinig? Ze krijgt flesvoeding trouwens.
hier soms wel eens een keer per 4 dagen.... HA zegt: komt vanzelf en KA eigenlijk ook, alleen die draagt tenmiste nog suggesties aan. Ook alles gebprobeerd: extra water in de fles, druppeltjes maiskiemolie er door heen, roosvicee laxo, tomatensapvan Hero (bleeeh!). Nu zijn we over op fruithapjes (nog maar erg kort) en we hopen dat het daarmee wat beter gaat. Ik hoor in ieder geval in zn buikje al meer darmactiviteit.. Hier tot nog toe ook echte drollen zeg maar.. Ymke is misschien nog wat jong voor fruit? Maar je zou die roosvicee laxo kunnen proberen (5 cc op ongeveer 30 cc water). Als je die tomatensap gaat proberen: let er dan op dat je de variant zonder tabasco hebt! Dus alleen pure tomatensap. Thomas vond t trouwens heel vies... Wat ik trouwens wel een criterium vind om er wel of niet iets aan te doen: heeft ze er last van? Thomas wel, want die moest soms zo persen en zat elke dag zo vol dat ie ipv poep aan de onderkant z'n melk er aan de bovenkant weer uit spuugde... succes!
Ik weet niet of het normaal is, maar als ik vergelijk met Nils is het wel heel weinig wat ze poept. Nils had met 3 maanden ongeveer 2, 3 poepluiers op een dag. Nu nog steeds 2, iedere dag, met uitzondering van de tandenperiodes, dan is het 3 keer zoveel. En over de structuur. . . Nils begint nu pas wat 'drolleriger' ( ) te poepen, toen was het echt nog afveegpoep ( ) om het zo maar te zeggen. Ik zou toch nog een keer naar de ha of zo gaan. Groetjes Inge
Het hangt er trouwens ook erg vanaf of baby's borst of flesvoeding krijgen/. fles gevoede kinderen poepen geloof ik sowieso minder (ik geef zelf ook flesvoeding). @ inge: Mijn HA deed dus niet zo veel en de KA ook niet, behalve wat tips. De KA is erg terughoudend met lactulose e.d. en dat snap ik ook wel..
Hier hadden we ook slechte poepster, hihih, ze heeft ook een keer bijna een week niet gepoept en kreeg toen lactulose, nou je wil niet weten wat eruit kwam....jee zeg een grote mensen keutel was er niks bij Ow ow wat had dat meisje het moeilijk, ze was toen ook rond de drie maand geloof ik. Na die tijd kwam het weer aardig goed op gang en nu is het heel erg wisselend, soms weken elke dag en soms weer om de dag, je kan er geen peil op trekken. Wel vind ik het nu heel erg raar dat het altijd hele dunne luiers zijn...nooit echte vaste onlasting, dit wil ik toch wel eens gaan aankaarten op het CB! Weet je wat ook goed helpt? 2 of 3 eetlepels vers uitgeperste sinsasappelsap. Dat deden wij ook als ze weer eens 3 dagen niet gepoept had.
Nou Ymke heeft er absoluut geen last van hoor. Ze poept echt wel makkelijk. Ben ook niet zo van de huismiddeltjes. Eigenlijk en ik laat me ook geen angst aanjagen omdat andere kinderen 3 keer per dag poepen Het kan natuurlijk net zo goed zijn dat ze heel effiecient met haar voeding omgaat. Ik kaart het gewoon aan op het CB. Ik denk dat de HA me gewoon wegstuurt...
Als ze er geen last van hebben, dan zou ik er ook niks mee doen, denk ook dat het CB er niks mee doet, maar ik zal het idd ook ff aankaarten. Ik maak me er nu ook minder druk over als ze een paar dagen niet poept. Het komt wel, en zo niet dan gebruiken we huismiddeltjes wel.
idd, dat is dus ook het credo van onze KA: pas iets aan doen als je kind er last van heeft. En de 'huismiddeltjes' waren allemaal adviezen van de KA/ het ziekenhuis, dat hadden we niet zelf bedacht..
Demi poept eenmaal daags en het is van pindakaasachtige substantie. Beetje geelgroen gekleurd. Ze krijgt flesvoeding. Lijtk me niet dat je je zorgen hoeft te maken als ze er verder geen last van heeft...
@marywoods: Nils heeft ook alleen maar flesvoeding gehad. Maar het zal ook wel per kindje verschillen. Groetjes Inge