Dauwworm

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tukkertje, May 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tukkertje

tukkertje Actief lid

Mar 14, 2008
    155
    0
    0
    Hoi ,

Mike had afgelopen week last van vlekken enzo. Vooral droge rode vlekken en heel droog gezicht. Nu blijkt het dauwworm te zijn. iemand ervaring mee? We zijn al vanaf het begin wat voorzichtiger met badderen, geen zeep, goed insmeren en dat soort dingen. De zalf die we gebruiken heet cetomacrogol.Mike lijkt er trouwens niet al te gek veel last van te hebben. Op zijn armen zitten de meeste vlekken maar zie hem daar nooit krabben. Zijn buik is wel een prooi voor zijn nageltjes dus wassen en omkleden zonder dat hij dan ff zijn handschoentjes aankrijgt is er niet bij.

Mijn huisarts vertelde wel dat hij t sowieso heeft meegekregen van 1 van de ouders. Dat kan kloppen want heb zo nu en dan zelf ook exceem(toevallig nu weer op mijn handen na teveel in de zon te hebben gelegen de laatste tijd).Ook zei hij dat t als hij iets ouder is het vooral gericht zal zijn op zijn ellebogen en knieholtes enzo.

Wat hij me ook wist te vertellen en daar schrok ik wel ff van dat er ook een kans is dat hij nu hooikoorts of astma of bronchitus kan krijgen. Schijnt toch iets met elkaar te maken hebben. Niet dat mike dat nu persee krijgt maar kans is wel aanwezig.

Maar goed zijn er meerdere pappies en mammies die kids hebben met dauwworm en nog tips?

Gelukkig lijkt mike er echt weinig last van te hebben als hij weer eens onder de droge rode vlekken zit. Blijft een heel vrolijk manneke:)

Zo ga ff in de zon zitten...uhm ok laat ik dat maar ff niet doen haha

Michel

2. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

Jun 1, 2007
    372
    0
    0
    Nou, droge rode plekken is geen dauwworm kan ik je melden.
    het kan we iets eczemigs zijn, maar het is geen dauwworm, want dat is nat en rood.

Vethouden is de enige tip die ik kan geven en als het erger wordt of je zoon krijgt er last van, naar de huisarts ermee. Een keer per week in bad is wel voldoende, geen geparfumeerder producten gebruiken. Wasmiddel moet je gewoon even uitproberen, als je het eczeem niet minder wordt bij he gebruik van neutral dan kun je gewoon terug naar je eigen wasmiddel.

Tja die kans op hooikoorts of astma is bij een kind met eczeem idd wat hoger. Dat komt omdat een kind met eczeem in de regel gevoelliger is voo rhet ontwikkelen van allergieen. Dus niet alleen hooikoorts, veel meer allergieen, inhalatie allergieen bijv en ja dat geeft astmatische klachten.

3. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Liam heeft ook droog eczeem (constutioneel eczeem). Volgens de huisartsen folder ook wel dauworm genoemd. Dit kan zowel nat als droog zijn. wij kregen het advies om het heel vet te houden. liefst 6 x per dag smeren met Lanette zalf.
    (onze huisarts is net klaar en heeft een van haar "stages" bij een dermatoloog gelopen.... altijd handig) Niet te vaak wassen en in bad met extra vette Balneum Hermal (heerlijk spul trouwens, gebruik zelf ook de "volwassen" versie, ik heb ook vaak huiduitslag)

Idd is hooikoorst of andere luchtweg aandoening mogelijk. De aanleg hiervoor is erfelijk. Het verschil per kind of ze dit ook daadwerkelijk ontwikkelen.
    Tja dit is natuurlijk heel vervelend, maar ja niet onoverkomelijk. Mijn vriend heeft hooikoorts en mijn broer heeft astma. Ondanks deze aandoeningen zijn ze heel gelukkig hoor ;)

Natuurlijk hoop ik ook dat Liam niet zoiets ontwikkeld, maar ja dat zien we dan wel weer.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Gebruik eerst een probeerverpakking van Balneum... het is best duur en Eva kan er dus niet tegen :(.

Eva heeft ook eczeem, we zijn nu aan het uitzoeken of het een voedselallergie is. Hopelijk niet en heeft ze gewoon een gevoelige huid. Ik smeer verschillende dingen (schijnt ook goed te zijn om af te wisselen). Ik gebruikt Lanette creme, ook die met vaseline of cetamacrogol en Bepanthen. Als het heel ernstig is, gebruikte we locoid (hormoon) creme, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken.
    Eva lijkt er ook weinig last van te hebben, alleen van haar rug heeft ze soms erg last en dan ligt ze te kronkelen in bed en kan niet slapen. Dan smeer ik haar rug nog even extra in en dan gaat het wel. Ze heeft het heel erg in haar nek (soms ook wat nattig en erg rood) en op haar benen en armen/schouders.
    Ik heb zelf trouwens een best gevoelige huid, maar geen eczeem. Wel bronchitis en allergieen gehad vroeger (nu eindelijk overheen gegroeid).

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Kelsey had ook een extreem droge huid met rode vlekken.
    Tegen mij werd toen ook gezegt da het Dauwworm was (CB)
    Ik kreeg ook zalf mee.
    Weet niet meer wat voor zalf want dat is alweer 6 jaar geleden ;)
    Ik deed haar ook in bad, maar mocht geen bad olie gebruiken en moest alles met parfum erin vermijden.
    Zo hadden ze liever ook dat ik ging wassen met parfum vrije wasmiddel.
    De rode vlekken zijn bij Kelsey vanzelf over gegaan.
    Ook zij had er totaal geen last van.
    Ze is dus nu 6, en heeft geen enkel rode vlek meer gehad.
    Wel heeft ze og steeds last van een extreem droge huid, maar goed, dat heb ik ook ;)
    Daar heeft ze verder ook geen last van gelukkig.

Share This Page