Hoi dames, Ik mag eind deze maand starten met een IVF traject. Ik heb alle medicijnen in huis. Mijn vraag is ontsmetten jullie de plek voor dat jullie prikken? Ik heb er geen spullen om te ontsmetten bij gekregen.
Nee. Ik niet. Voor een griepprik ontsmetten ze ook niet denk ik dan. Wil je ontsmetten: flesje 70 procent alcohol kun je zo kopen bij de etos etc
Bedankt voor je reactie. Nee dat is waar. Ik vind het allemaal nog een beetje spannend omdat het zo nieuw is. Komt vast goed
Ik heb inmiddels meerdere jaren prik ervaring en heb nog nooit ontsmet voor het prikken. Is mij ook nooit vertelt (door fertiliteit, internist of verloskunde) niet dat dit zou moeten. Volgens mij staat het wel in sommige bijsluiters, Maar is echt niet nodig. heel veel succes!
Hier ook ervaren met medicatie prikken in het kader van fertiliteit. Ik heb een doosje met tig alcoholdoekjes gekocht bij apotheek van Cutisoft. Handig, apart verpakt, omdat ik ook wel eens moest spuiten als ik niet thuis was. Daarnaast vond ik het prettig de 2x dat ik een druppeltje bloed had, ik dit met zo’n doekje kon afvegen. Niet nodig, maar daarin doen wat jij prettig vindt en wat bij jou past. Veel succes!
Ik gebruikte wel alcohol doekjes al vorens ik de spuit zette.. Doe wat goes voelt voor jezelf, het is inprincipe niet nodig, ik vk d t wel een fijner idee, helemaal als ik wel een drupje bloed had dat ik dan zo kon wegvegen
Nog nooit ontsmet. Heb 8 behandelingen met dagelijkse spuiten gehad. Ook gebloed na het prikken, niks aan het handje. Ze hebben daar ook nooit iets van gezegd in het zkh dus het zal echt niet nodig zijn. Maar kan ook geen kwaad als je het wel zou willen doen natuurlijk. Waar jij je goed bij voelt! Succes!
Vroeger deden ze het wel, het ontsmetten. Maar tegenwoordig niet meer omdat het geen toegevoegde waarde heeft bleek uit onderzoek (in bepaalde gevallen wel, maar dat geldt niet hierbij)