Dag dames, ik ben nu sinds 2 maanden begonnen met injecties gonal-f, vaak doet het best pijn als ik de injecties zet.. iemand tips? Ik haal hem 30 min ervoor uit de koelkast. Liefs Saskia
Ijsklontje/icepack op de plek waar je gaat prikken houden voor het prikken.. zo een 10 minuutjes lang. Hielp voor mij heel goed volgens mij heb ik die tip ook van het forum hier. Dat maakt de plek waar de je injectie zet meer gevoelloos.
Wat vervelend dat het pijn doet bij het prikken! Ice pack werkt gegarandeerd: 10 minuten vond ik persoonlijk wat lang, maar 30 seconden was bij mij genoeg. Ik ging liggen op de bank, pakte een vetrol, altijd een centimeter of 5 schuin rechts onder mijn navel en dan gleed de naald er pijnloos in. Ik zag heel erg op tegen Orgalutran, maar daar waar Gonal wel eens gemeen kon zijn voelde ik van de naald van Orgalutran 0,0%. Veel succes!
Gonal mag je buiten de koelkast bewaren als je hem in gebruik hebt. Misschien dat dat nog scheelt. Het prikken van de Gonal zelf deed bij mij niet of nauwelijks pijn. Andere spuiten zijn veel dikke en bijtendere vloeistof. Gonal is wel echt de meest makkelijke die je kan hebben. Misschien een ander plekje in je buik zoeken?
Schuin er in zetten hielp bij mij nog wel eens, of een plek zoeken waar nog weinig geprikt was (een paar cm opschuiven op mijn buik)