jaar vtv stoppen met pil?

Discussion in 'Anticonceptie' started by minimee, Jul 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minimee

minimee Bekend lid

Dec 3, 2011
    852
    79
    28
    Meiden, ik vraag me even t volgende af. Sinds dat VL en ik hebben besloten om maart de pil te laten liggen en vanaf juli voor een kleine te gaan merk ik dat het innemen van de pil me steeds meer tegenstaat. Daarbij heb ik vaak enorme emo buien, depressieve gevoelens, ben ik vaak moe en heb ik regelmatig ernstige hoofdpijnaanvallen. Van meerdere dames gehoord dat ze zich emotioneel en lichamelijk stukken beter gingen voelen na het stoppen met de pil. Ik zou eigenlijk morgen weer moeten beginnen met de pil, maar twijfel of dat we niet NU al de pil kunnen laten liggen. VL staat niet te springen, maar steunt me wel. Hij zegt; t is jouw lichaam, als jij dat wilt dan moet je ermee stoppen. Dat zou echter wel betekenen dat we n jaar met rubbertjes moeten hannessen.. best irritant natuurlijk, maar goed..hebben ook geen 10x per dag sex en om even een rubbertje om te schuiven vind ik nou ook niet zo'n ramp. Ik twijfel nu dus.. stoppen, of niet? Wat is handigheid? En brengt een condoom bij goed gebruik nou veel risico met zich mee?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    ik voelde me stukken beter toen ik met de pil stopte! Ik ging er alleen van uit dat het wel maanden zou duren voordat ik weer ongesteld zou worden ed, maar dat liep even anders hahaah. Dus een condoom gebruiken lijkt me dan geen overbodige luxe. En tja de risico's...die zijn er met de pil ook, dus er is altijd een kans dat je wel zwanger wordt.

3. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Waarom niet? Hou gewoon goed je cyclus bij, lees wat over de billings methode. Educate jezelf met hoe alles werkt en ben gewoon extra voorzichtig wanneer je errug vruchtbaar bent! Ik denk als je eenmaal weet wanneer je wilt beginnen gaat een maand of 1 - 2 of misschien eerder 'tja misschien niet helemaa 100% geplanned maar dan denk je zo dat is wat moeder natuur graag lief had en het duurt zowiezo nog 9 maanden voor de kleine frummel(s) er zijn =) Je kunt het ook nog een maandje even aanzien en dan misschien stoppen, bedoel die vrijheid heb je wel met de pil!
    Komt helemaal goed lieverd! x

4. minimee

minimee Bekend lid

Dec 3, 2011
    852
    79
    28
    Tnx meiden :)! toch besloten om nog een pildoosje leeg te maken ;).. is zo'n gehannes anders met die rubbers (gaan nog op vacantione, paar weekendjes weg..) mssn dat we m daarna laten liggen ;)

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    Ik ben ook een half jaar van te voren gestopt met de pil. Erg fijn om alvast mn cyclus te leren kennen en ik geloof echt dat het eraan heeft bijgedragen dat het de tweede ronde al raak was bij ons. In verband met de vakanties wilde ik ook niet eerder stoppen, want dan kon ik altijd lekker doorslikken...
    Succes met kiezen wanneer je wel stopt!

Share This Page