Vraag over psychische toestand.

Discussie in 'De lounge' gestart door spikkeltjes, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltjes

spikkeltjes Niet meer actief

Ik ga er zeker mee aan de slag, tot een bepaalde hoogte ;)
    Gelukkig heb ik een hele fijne huisarts, die zeker mijn eigen ideeën aan zal willen horen.

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    dat hangt natuurlijk af van wat je voor psychische problemen hebt.... sommige dingen zijn goed te behandelen....

3. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    wat niet zou mogen is dat een psych ook zoveel geld kost,het lijkt wel of iemand die minder goed gesteld is geen recht op zorg heeft terwijl net de mensen die het niet breed hebben vaak degenen zijn met psychische problemen vaak zelfs net daardoor...(even een totaal nutteloze mededeling van mijn mening ;) )

4. spikkeltjes

Als ze medicijnen willen proberen sta ik daar zeker open voor. Mijn man en ik zijn niet bezig om zwanger te worden. We hebben een lief klein baby'tje nu via de mmm. De kans op spontaan zwanger worden is er eigenlijk zo goed als niet, maar goed, je weet maar nooit. En ik zal t mezelf nooit vergeven als ik door t gebruik van bepaalde medicijnen een eventuele spontane zwangerschap mis zou gaan.

5. spikkeltjes

Ja dit is ook zo hoor! Ik schrok me kapot van de rekeningen die ik binnen kreeg van de psych. Vind t echt belachelijk duur. Ik ga eerlijk toegeven dat dat ook meespeelt waarom ik niet weer terug wil naar een psych o.i.d. Ik kan t geld daarvoor niet meer apart leggen. :):)
    En ik weet zeker dat er zat mensen zijn, die echt hulp nodig hebben, maar deze niet krijgen omdat ze t gewoon niet meer kunnen betalen.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat lastig en wat goed dat je aan de bel trekt zeg ! Spannend ook voor je.. hoe gaat iedereen reageren ? Het zal per huisarts uitmaken of hij of zij zich in staat acht medicatie voor te schrijven voor je klachten. Zo niet zal je w.s. toch doorverwezen worden. Maar jouw vraag is het allerbelangrijkste. Je zegt nu steeds op je hoede te zijn dat kost een hoop energie die je misschien ook wel voor iets anders zou kunnen gebruiken.
    Je klachten klinken mij wat rand-psychotisch alhoewel ik wel vind dat je jezelf behoorlijk bewust bent van het feit dat hetgeen je ziet niet echt daar is, mensen die erg psychotisch zijn kunnen dat onderscheid tussen werkelijkheid en geen werkelijkheid niet meer maken vaak.
    Dingen als een regelmatig leven, goed slapen geen alcohol en drugs hebben daar ook een positieve werking op, maar ik weet natuurlijk niet hoe je leven er nu uit ziet.
    Ik wil je veel sterkte wensen in ieder geval.. !

7. spikkeltjes

Ik heb een hele tijd terug, denk nu zo'n 3 jaar geleden in situaties gezeten dat ik het ook niet meer wist, is t nu echt? of niet? Maar daarbij zat ik ook in een zware depressie. Nu is mijn leven vrij rustig, ik geniet! en dat heb ik lange tijd niet meer kunnen doen. Ik gebruik geen drugs, en ik drink zo goed als nooit (kan me de laatste keer niet meer heugen) Ik slaap redelijk, maar ja redelijk met een klein baby'tje in huis is volgens mij geweldig haha!

8. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Het kan ook neurologisch zijn!

Heb je weleens van neuro feedback gehoord?
    Google er eens naar. Misschien heeft dat ook wel effect :)

Succes!

9. spikkeltjes

Heb google even laten werken voor me, maar kan niet zo goed inzien, dat dit me zou kunnen helpen ;)

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Heb je al eerder medicatie gebruikt waar je ervaring mee hebt misschien ? Dat maakt het voor de huisarts wat makkelijker..
    Kies wel als het kan voor een modern anti-psychoticum als dat kan met minder kans op bijwerkingen ( Risperdal/ Abilify/ Zyprexa of misschien Seroquel ) Maar goed het juiste middel zal een arts moeten bepalen, maar jij hebt er ook wat over te zeggen

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    een psychiater is meestal tweedelijnszorg en hoef je niet te betalen.
    Ik ben onder behandeling van een psychotherapeut en zie de psychiater alleen voor de medicatie. Met hem heb ik ook geen ingewikkelde gesprekken. Het is gericht op de medicatie. Gaat het beter of slechter. Moet er worden opgebouwd of juist weer een stapje terug.
    Ik zou een anti-psychotica echt alleen door een psychiater voor laten schrijven. Er komen veel nieuwe soorten op de markt met andere bijwerkingen.

12. spikkeltjes

Nee geen ervaringen met medicatie, daarom ben ik wel erg benieuwd of het iets met me doet.

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Dit stukje zegt mij eigelijk (sorry je wil het niet horen) dat het niet zo goed gaat, als je na 2 weken stoppen al weer verslechtering ziet, betekend dat in mijn ogen dat je misschien toch niet helemaal zonder kan, en dat het stoppen wellicht geen goed idee was.

sterkte dinsdag bij de huisarts, dat bezoek kan zeker geen kwaat.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    kan het stoppen met de medicijnen wellicht ook niet voor tijdelijk verergering zorgen?

15. spikkeltjes

Geen idee, ben nooit begonnen met medicatie, dus ik zou niet weten of het erger word als je stopt. ;)

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    oh oke ik dacht dat je sinds 2 weken geen medicatie meer had....

17. spikkeltjes

nee heb sinds 2 weken geen psychische hulp meer :)

Deel Deze Pagina