vraag over puck a baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miffy11, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

#1 miffy11, 6 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2010
    de afgelopen weken hebben we Fenne ingebakerd, heerlijk. meisje sliep van 22.00 tot 8, dus ik kon ook slapen, en een vrolijke baby.
    nu is ze begonnen met omrollen (op haar zij, nog net niet op buik), dus sinds gisteren gestopt.
    heb geen oog dicht gedaan vannacht. ze blijft zichzelf wakker zwaaien en gaat vervolgens hele verhalen liggen vertellen.

nu mijn vraag, de puckababy, mag je die wel gebruiken als ze zich al omdraait? of is er een ander alternatief?

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben de puck a baby gewoon gebruikt toen hij al kon rollen. Pas gestopt met 7 mnd geloof ik. Nog niet zo lang geleden iig.

Hij had toen al goed controle over zijn armpjes en die zwaaide toen niet meer zo.

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Je mag de puckababy NIET meer gebruiken als je baby kan rollen. Tenzij je bij de mini de ritsjes open doet zodat de armpjes eruit kunnen.

Helaas kun je hier weinig tegen doen. Mijn dochter was vier maanden toen ze ging rollen en moest cold turkey uit de puckababy. Bij ons verliep de overgang redelijk... Het inslapen duurde behoorlijk wat langer. Nu slaapt ze in de puckabag. Is een wat strakkere slaapzak.

Je kunt het consultatiebureau hier even over bellen, wat zij adviseren. Je kunt je kindje ook met een zijslaapkussen te slapen leggen. Op haar zij kan ze ook wat minder met haar armpjes maaien.

Dit is een lastig maar heel herkenbaar probleem, heel veel succes!

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Nee, je mag hem echt niet gebruiken als ze gaan rollen en de armen niet kunnen gebruiken.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

O, nou ja wij hebben het wel gedaan. En hij rolde overigens niet als hij in bed lag.

6. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    De puckababy mag niet meer gebruikt worden als ze gaan rollen en vooral niet als ze in bed gaan rollen. Ons meisje rolde zo nu en dan op de mat wel maar in bed nog niet. Hier is het afbouwen overigens super gegaan. Ze was er zelf aan toe los te slapen, ze vond het op een gegeven moment vreselijk in de puckababy, dus de overgang ging prima. Leg je kindje anders overdag eens in de puckababy met de armpjes door de ritsen. Dat hebben wij ook gedaan en voor de nacht ging ze er dan met de armen in. Wss heeft ook dit bijgedragen aan het feit dat ze op een gegeven moment ook de nachten los wilde liggen.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    je mag de puckababy niet meer gebruiken als ze omrolt maar de bij de tweede maat kan je armpjes opendoen. zodoende wordt het een gewone slaapzak en heeft ze nog wel een klein beetje te geborgenheid van de puckababy. maar de omschakeling is erg groot en ze kan dus wel een week erg moeilijk gaan doen hoor hadden wij ook. inmiddels hebben de slaapzak van ISI aan met mouwtjes. die is ook wat nauwersluitend en na een moeilijke week gaat dit nu ook prima.

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Toen wij hier stopten met inbakeren hebben wij onze meid op d'r buikje gelegd. Ook zij zwaaide ontzettend met haar armen en sloeg zichzelf steeds wakker. Op d'r buik had ze daar geen last van..
    Maar kan je dochter ook op d'r zij rollen met de puck a baby aan??

9. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Om die reden zijn wij met 3 maanden gaan afbouwen met de puckababyn (achteraf kon hij pas met 6 maanden omrollen maar goed). Met 4 maanden helemaal niet meer in de puckababy en dat ging prima. Hij slaapt nog wel in een slaapzak.

10. miffy11

miffy11 Niet meer actief

maar is het dan niet een stuk makkelijker (en goedkoper) om een gewone slaapzak te kopen ipv de puckababy 2e maat? of zit er nog wel verschil in?
    het probleem bij haar zijn eigenlijk haar armpjes, ze zwaait zichzelf gewoon steeds wakker.
    op haar buik leggen durf ik niet, ookal is ze erg sterk en ligt ze bij ons op de kamer, ik vind het gewoon te risicovol..

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als je de tweede maat nog niet hebt van de puckababy zou ik die niet meer kopen.maar de ISI slaapzak met mouwtjes nemen. die is wat smaller dan gewone slaapzakken en heb je vanaf 60 cm. waarom zou je haar op haar buik leggen? dat gaat ze strakjes vanzelf wel doen . je kan dat beter zo lang mogelijk uitstellen dat is veiliger. als ze zelf steeds omdraaien kun je er niks meer aan doen. maar zoalang ze het zelf niet doet gewoon lekker laten liggen op haar rug of zij.

12. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Als een slaapzak werkt, kun je dat zeker proberen.
    Maar hier was het wel nodig tot 4 maanden dus.

Ik heb de puckababy piep (limekleur) nog liggen. Dus als je daar toch voor wil kiezen, mag je hem voor een prikkie overnemen.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik vind dat zodra de armpjes eruit gaan er niet zoveel verschil meer in zit. Ik vond de Puckababy niet veel strakker dan een gewone slaapzak.

De Puckabag daarentegen, waar hij nu met koude nachten nog in ligt, is door die dikke teddyvoering wel lekker strak. Mijn zoontje kon eerst niet slapen met de mouwen los en nu kan hij nog niet slapen zonder zak (toen het laatst 24 graden was op zijn slaapkamer begon hij te loeien en ging staan zonder zak, dus heb ik hem in de zomerhelft gelegd).

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik lees dat de puckabag 90 euro kost?! vind dat echt van de zotte eigenlijk..

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vond die van 90 euro van de zotte ja.

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik heb de puckababy piep (grijs) en de puckababy mini (blauw) in de aanbieding als iemand interesse heeft.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

"Die van 90 euro" is zijn geld meer dan waard geweest! De puckabag heeft 4 variaties, de kwaliteit is super!
    Mijn ventje ligt er iedere dag 12 tot 15 uur in, sinds de dag dat ik hem gekocht heb en het past nog wel even, want ze kunnen er tot 100 cm. in.
    Beste baby-aankoop hier in huis!;)

Deel Deze Pagina