vraag over punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mounia, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @Miepie80 ow wat toevallig dat je ook bij het AMC loopt!wij gaan ook "zoek" icsi doen.
    fijn dat de eerdere prikken meevielen, echt fijn om dat te lezen.
    ik ben heel benieuwd naar je ervaring straks met de punctie!

@angelbaby in het amc moet je dus nuchter zijn, vind ik wel jammer, want ik voel me altijd zo zwak als ik niet heb gegeten, dus voor jou wel fijn dat je gewoon lekker mocht eten.
    en plassen voor de punctie moet mij zeker lukken haha ben altijd zo zenuwachtig, dus altijd veel naar de wc.

@Me13 goeie tip van de ademhaling, ga ik aan denken dan ;) ik zie dat je zwanger bent, nog gefeliciteerd!

2. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ow ja, Miepie mischien weet jij dat het beste (omdat je ook bij t AMC loopt) , met de fm metingen hoelaat is dat meestal? ochtend?middag? of plannen ze dat over de gehele dag?

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mounia, FM metingen zijn altijd in de ochtend, tussen 9 en 11 geloof ik. Het duurt maar heel kort, echt maar 5 minuten ofzo, je bent alleen wel lang bezig voor het bloed prikken :-?, wat dat betreft is het een stuk handiger de FM in het weekend te hebben ;).

Zorg dat je bij al het contact met de CVV erbij vermeld dat het ZOEK-ICSI is, ging bij ons bijna fout omdat de verpleegsters die ik had gesproken (meerdere keren!) uitgingen van gewone ICSI en wij dus niet op de (goede) wachtlijst waren gezet :-?. Ze doen max 2 zoek-ICSI's per week.... (maar neem aan dat jij inmiddels op de wachtlijst staat gezien je precies weet wanneer jullie beginnen ;))

Als je nog verdere vragen hebt over de zoek-ICSI of het AMC... brul maar ;)

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Miepie, ja we staan gepland op de lijst, dus ik denk dat ze wel weten dat het zoek icsi is, ik zal voor de zekerheid het alsnog even vragen.
    er werd ons ook verteld dat de punctie bij zoek icsi niet in het weekend gedaan kan worden, als dat zo is dan word de behandeling afgebroken. gelukkig komt het haast nooit voor zeiden ze.
    op dit moment niet veel vragen, maar als ik het heb vind je me in je postvak ;) haha

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Bij mij is gezegd dat de punctie dan op maandag kan ipv zondag of vrijdag ipv zaterdag, met een iets grotere kans op nog niet rijpe of overrijpe eitjes... Bij ons zit de kans er dik in dat het komende week vrijdag óf maandag gaat worden :-?.

PB me gerust als je dingen te binnen schieten!

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik zie dat je vrijdag een punctie gaat krijgen, spannend zeg! ik ben heel benieuwd en ik hoop op veel goede eitjes!
    ik hoor het wel van je, oke?

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hé Mounia, zoals beloofd even verslag van mijn punctie ;).

Ik moest me 's ochtends om 8.20 nuchter melden, en een uur voor de punctie 2 paracetamol en 2 diazepam slikken. Een half uur voor de punctie moest mijn man een potje produceren bij het lab, en ik werd op bed gelegd en kreeg een prik in mijn bil.

Bij de punctie zelf (9.00) kreeg ik een eendebek in, verdoving van de baarmoeder (1 spuit, voel je bijna niet) en daarna de punctie... Ik voelde wel af en toe gemene prikjes, maar ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Daarna wel erge krampen in mijn buik (nu nog steeds wel eigenlijk), maar het was alles samen dus goed te doen.

Daarna teruggereden naar de kamer, en daar gewacht. Na een half uurtje werd mijn man teruggeroepen door het lab; hij moest nog een keer. Dat was wel even schrikken, ik was echt bang dat ze helemaal niks zouden vinden, maar hij gaf zelf aan bij de 2e keer een stuk relaxter te zijn en volgens de verpleegster was er in elk geval genoeg zaad, anders hadden we dat voor ontslag gehoord. Ik had 14 eitjes, dus mooie score! Om 11.15 zaten we weer in de auto naar huis.

Ik moet nu een tijdje rustig aan doen en veel drinken (veel doen gaat eerlijk gezegd ook niet, is m'n buik te gevoelig voor) en maandagochtend bellen of we een TP hebben.

Kortom, je krijgt én pcm, én diazepam, én een spuit in je bil met iets waar je slaperig van wordt, én een verdoving van je baarmoeder.

8. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    hey miepie!

dank je wel dat je me even op de hoogte brengt! ik zat het aandachtig te lezen.
    ben erg blij dat het meeviel! en wauw wat een mooie score zeg!
    en goh dat word wat met die pillen straks met mij, ik krijg altijd kokhals neigingen als ik pillen moet slikken (ik weet erg raar van me haha).

daar is mijn man ook bang voor dat het hem niet lukt (geen zaad), maar ik heb hem even jou verhaal laten lezen dat bracht hem weer moed.

ik ga je volgen meid, ik hoop dat het deze ronde raak zal zijn!

liefs mounia

Deel Deze Pagina