Vraag over recht op noodopvang

Discussie in 'Corona forum' gestart door ikkie97, 20 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Voorbeeldje.... defensie heeft ook kantoorbanen:thumup: technisch gezien dus vitaal maar wel kantoorwerk.
     
    Wellesnietes en Syane vinden dit leuk.
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Dan spreek je haar er zelf op aan!
     
    Lisa280887 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ja als je onder de vitale beroepsgroep valt maar op kantoor werkt heb je ook recht op opvang. Kan natuurlijk zijn dat jij het extra druk hebt. Mijn man en ik werken allebei bij een vitale werkgever op kantoor en konden beide een brief krijgen en noodopvang krijgen.

    echter hebben wij dit niet gedaan omdat wij thuis kunnen werken en ondanks dat wij het druk hebben en veel avonden werken vinden wij dat het daar niet voor bedoeld is. Maar ik heb zeker collega’s die dit wel gedaan hebben.

    Ts als het je echt stoort en het je buurvrouw is zou ik haar er toch gewoon zelf op aanspreken. Ze heeft het recht in principe gewoon maar het gaat (in zo’n grijs gebied) om haar eigen verantwoordelijkheid denk ik dan.
     
    Lisa280887 en Syane vinden dit leuk.
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Exact. Er zijn ook mensen die van thuis uit regelen dat mensen doorbetaald krijgen nu. Die al die regelingen uitvoeren. Ook kantoorwerk maar wel een vitaal beroep waarbij het heel belangrijk is om je te kunnen concentreren. En zo zijn er toch voorbeelden.
    En daarnaast. Ze werken beide in een vitaal beroep. Als haar man wel heel veel werkt en zij thuis alles opvangt naast haar vitale beroep dan is dat ook heel zwaar.
     
    2littlemonkeys, Lisa280887 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Nee natuurlijk is dit niet de bedoeling. Mensen in vitalen beroepen hebben zich de afgelopen perioden thuis in allen hoeken gewrongen om maar geen beroep te hoeven te doen op die noodopvang omdat die echt alleen bedoeld was voor nood. En dat is het nu nog steeds. Dus niet om lekker te gaan chillen.
    Zo zie je maar weer, die eigen verantwoording waar Rutte zo’n groot vertrouwen in heeft in soms ver te zoeken maar door het grotendeel wat deze gelukkig wel heeft valt deze gelukkig in het niet en valt het niet op.
     
    merah en ikkie97 vinden dit leuk.
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Als dat zo zou zijn dan is dat zwaar ja.
    Oh dat ga ik nog wel doen hoor. Maar wil wel graag weten hoe het zit voor ik iemand ergens op aanspreek.
     
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Nou dit. En niet alleen de mensen met vitale beroepen hoor. Wat veel mensen vergeten is dat ook mensen met niet vitale beroepen gewoon door moeten werken en zich in nog veel meer bochten moeten wringen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Hier hoef je maar naar de directeur te bellen om te zeggen dat je het niet redt met je eerk en je kind mag hele dagen komen...
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Dus je voelt je gekrengt, dat is het toch? je vindt het oneerlijk. Tja er is zoveel oneerlijk op dit moment. Mensen met een restaurant die niet kunnen werken vinden het ook niet leuk dat andere wel kunnen werken….over een paar weekjes gaan de scholen weer open, en is de wereld voor iedereen met schoolgaande kinderen weer een stukje makkelijker.
     
  10. Elizah

    Elizah Niet meer actief

    Ik zou me hier dus echt niet druk over maken.
    En al helemaal niet hoe je dit aan je dochter uit moet leggen.
    De verantwoording van een ander, of t nou wel of niet eerlijk is.
     
    GossipGirlxoxo, Malbec en Syane vinden dit leuk.
  11. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb de overige pagina’s niet gelezen, want mijn mond viel hier een beetje van open. Ze hoeft niet bij te komen, want werkt 2 hele dagen en 2 ochtenden en doet kantoorwerk. En dat bepaal jij dat ze niet hoeft bij te komen? Op grond waarvan? Dat ze kantoorwerk doet?

    Ik doe ook kantoorwerk. Wel met klantencontact, maar het valt onder kantoorwerk én het valt onder een vitaal beroep. En nee, ik heb geen beroep gedaan op de noodopvang maar dat komt omdat ik wel makkelijk alle ballen in de lucht kan houden. Wie weet heeft deze moeder het loodzwaar en staat ze op sommige dagen jankend onder de douche (bij wijze van).

    Ik zou me er niet druk om kunnen en willen maken en ook niets aan m’n kinderen uitleggen. Als ze nou ook nog 3 vriendinnen in de tuin had zitten om te koffieleuten heb je een andere situatie, maar je weet het gewoon niet 100% waarom ze hiervoor heeft gekozen.
     
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Exact. En zelfs al was ze wel aan het koffieleuten ;)dat zorgt er soms ook voor dat je net weer lucht krijgt en door kan.
     
    AvdY, Wellesnietes, Malbec en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    yeah right
    En dat geldt niet voor iedereen?
     
  14. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.602
    1.796
    113
    Vrouw
    Wat kunnen moeders onderling toch hard zijn. Ik snap je buurvrouw wel en stiekem zou ik wel met haar willen ruilen. In plaats van te oordelen kun je je ook met je eigen zaken bemoeien. Leef en laat leven.
     
    soovi, 1991Mamavanvier, jojo85 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Mijn vraag was hoe de regels hier omtrent zijn.
    Niet of iedereen vindt dat ze groot gelijk heeft om de noodopvang te gebruiken voor haar me-time. Maar laat maar. Ik weet ondertussen dat het niet mag maar dat de school het toestaat. Einde verhaal.
     
  16. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    We hebben het toch niet over iedereen maar over jouw buurvrouw? :rolleyes:
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Nee over hoe de regels in het algemeen zijn nav een casus. Waarom moet die sarcastische smilie erbij?
     
  18. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    bij een vriendin van mij is dat dus niet zo, hun school houdt zich ook niet aan de afspraak van 1 ouder vitaal beroep is, het is gemeld maar voordat er actie wordt ondernomen moeten er meerdere ouders het melden. probleem is dus dat zij haar kinderen niet mag brengen omdat haar man een zzp'er is en in de ogen van de directeur thuis kan blijven. zij vitaal beroep dus moet werken, op die manier zou ik het wel krom vinden als een moeder dus de kinderen wegbrengt voor haar me-time (ongeacht of ze het zwaar heeft of niet) terwijl een andere ouder bijwijze van dan zou kunnen werken.

    verder denk ik leven en laten leven
     
  19. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom TS nu zo 'aangevallen ' wordt. Ze stelt gewoon een vraag omdat ze zich wat afvraagt over noodopvang.
    Mij lijkt het antwoord simpel, het is immers NOODopvang, dus niet bedoeld om in je tuin te zitten. Heel veel mensen wringen zich in bochten om het rond te krijgen met thuisonderwijs en werken etc. Velen werken op rare tijden, nemen snipperdagen etc. En vele van deze mensen maken geen gebruik van noodopvang, terwijl dat een stuk makkelijker voor ze zou zijn. Dus ik snap wel dat het als oneerlijk voelt. In mijn ogen maakt de buurvrouw nu ook misbruik ervan. En als ze wel een goede reden heeft (bijv ivm dreigende of herstellen van burn-out oid), dan moet ze het op een andere manier doen en gewoon niet zeggen dat ze eigenlijk vrij is.
    Maar dat is mijn mening hè ;)
     
  20. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik vind het overigens wel grappig om die verschillen zo te lezen hier op her forum. In het algemeen he :)
    Als die 1,5m afstand thuis niet zo nauw wordt genomen, oei... hoe durf je?
    maar als de noodopvang niet zo nauw wordt genomen, ach... relaxed, waar bemoei je je mee?
     
    zonnetje2015, merah en ikkie97 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina