ineens zoveel twijfels..

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavanalisha, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

Aug 20, 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    Hallo dames,

Ik zit met het volgende. Mijn man werkt in het asfalt en heeft de komende weken nachtdiensten. Hierdoor ben ik snachts alleen met mijn dochter. Nu de uitgerekende datum nadert en ik al wat gerommel heb ben ik als de dood dat de bevalling midden in de nacht gaat beginnen en ik met mijn handen in mijn haar kom want hoe ga ik dit allemaal regelen... mijn ouders en schoonouders staan wel standby dus die kan ik zo wie zo wel bellen. Maar het maakt me best angstig...
    Zijn er meer meiden die hiermee te maken hadden/hebben? En hoe hebben jullie dit toen geregeld...
    Ook ben ik best bang dat ik na de bevalling de nachtvoedingen niet ga trekken. Sta er natuurlijk een groot gedeelte van de dag alleen voor met nog een dochter van 4 erbij.
    Kan iemand me geruststellen? Of ideeen geven waardoor ik er minder tegenop ga zien???

Onzekere

2. Women90

Women90 Bekend lid

Feb 22, 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Hmm vervelend lijkt me dat! Lijkt me sowiezo handig dat je man overlegd op het werk of hij weg kan zodra je denkt dat het begint. Als je weet dat je die zekerheid hebt, dan geeft dat misschien wel rust?
    En ik weet niet of je bv of fv gaat geven, maar misschien wil je moeder anders eens bij je slapen als je het ff niet meer trekt om een keer voeding te doen oid? Of dat je dochtertje daar kan logeren zodat je even niet om haar hoeft te denken de eerste paar dagen?
    Ik weet het ook niet natuurlijk. Maar ik dacht hier zo even aan. Misschien inspireert het je.

3. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

Oct 24, 2012
    406
    5
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt ook snachs. Als het zover is bel ik gewoon. Wacht wel tot de weeen regelmatig zijn en niet zo af en toe of " valse weeen" .
    Eis gewoon tot manlief dan naar huis komt. En daar heeft hij recht op. Elke vader. Staat op cao. Omdat hij bakker is en er hemelvaart en pinksteren voor de deur staat en het dan wel eens zou kunnen dan weet ik tot het extreem druk is. Maar dan nog heeft hij het recht om direct te vertrekken. Dan mag een werkgever niet tegenhouden

4. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Waarom ben je precies bang dat je 's nachts met je handen in het haar komt? Wat moet je regelen dan?

Je man moet je gewoon kunnen bellen op het moment dat jij denkt: NU moet hij naar huis komen. De werkgever heeft daar niks over te zeggen. Het zogeheten kort verzuimverlof valt namelijk onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. Dit mag een werkgever nooit weigeren.

Je dochter slaapt 's nachts (neem ik aan) en ze slaapt hoogstwaarschijnlijk gewoon door.
    Wil je thuis bevallen: laat op het moment dat jij denkt dat het serieus wordt opa en oma haar ophalen. Ga je naar het ziekenhuis dan kunnen opa en oma mischien bij jou thuis komen? Hoeft ze haar bed ook niet uit.
    Verder heb je denk ik alles al klaar? Vluchttas e.d.?

Over de verzorging die op jou neerkomt: Je dochter van 4 heeft natuurlijk aandacht nodig. Je kan die aandacht al deels geven door haar veel te laten helpen. Flesjes/doekjes/luiers aangeven aan mama, samen slaapliedje zingen als je de baby in bed stopt, dat soort dingen.
    Mocht je het niet trekken dan kan je wellicht je moeder vragen of die een aantal dagen bij je wil logeren. Of anders breng je je dochter een paar dagen weg voor een logeerpartij.
    Vraag vooral om hulp wanneer je er doorzit. Al is het maar dat je moeder/zus/vriendin/aardige buurvrouw even voor je stofzuigt of een paar boodschappen voor je doet.

Probeer voor nu je niet te druk te maken (makkelijk gezegd dan gedaan, ik weet het). Het komt zoals het komt. Niemand zal jou zomaar in de steek laten hoor.
    Een tweede bevalling gaat meestal (veel) makkelijker dan de eerste, grote kans dat jij je ook wat sneller opknapt na de bevalling. Vaak hoor ik dat een 2e wat makkelijker is: je hoeft niet meer alles te leren, je hebt het namelijk allemaal al een keer gedaan.
    Sowieso zal de kraamzorg je de eerste dagen helpen en hoef jij je alleen bezig te houden met je gezinnetje.

Alvast succes voor de bevalling!

5. Flowerz

Flowerz Bekend lid

Jan 3, 2010
    537
    0
    0
    Mijn man is bakker en werkt ook 's nachts, maar zodra de weeën beginnen, belt hij zijn leidinggevende en kan hij naar huis..ook ben ik nog eens uitgerekend in de vakantieperiode!
    Als je man dit gewoon overlegd, moet en mag het geen probleem zijn..hier heb je recht op!
    En wat betreft je dochtertje..ze is 4 jaar toch, dus gaat ze naar school. Hierdoor heb je het toch ook een stuk rustiger overdag?
    Gaat allemaal wel goedkomen!ga er niet over stressen, maar geniet nog even lekker van je zwangerschap! :)

6. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Mijn man is zelfstandige arts in een ziekenhuis en heeft geen collega binnen zijn discipline maar als ik bel dat het begonnen is dan moet hij komen! Geen discussie! Hihi!

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Ik kan je niet gerustellen omdat ik dezelfde situatie heb alleen een oudere zoon die om de week bij zijn vader is. Maar vriend werkt aan de andere kant van het land dus door de week van huis en moet straks dus ook grootste gedeelte alleen doen en vriend is nu door de weeks ook van huis

8. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Normale twijfels voor deze periode ;) Wijst uiteindelijk allemaal vanzelf! Maar daar heb je nu niks aan. Probeer te ontspannen en dan gaat het vanzelf goed komen :)

Share This Page