vraag over rooster van mn werk

Discussie in 'De lounge' gestart door nikkie83, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik erger me groen en geel en voordat ik n paar mensen tegen hun schenen aan schop hoop ik dat iemand mij hier kan helpen .

Het zit namelijk zo ,
    ik heb een rooster tot 14-4 en daarna is mij niets bekend,
    klopt het dat je rooster minimaal n maand van te voren bekend moet zijn bij jou?

ik had 2 vrije dagen gevraagd en deze zijn geweigerd , de reden was dat het rooster al gemaakt is

...... nou k heb m niet hoor
    ik werk hier nu 2 maanden en voor ik in dienst kwam werd me gezegd dat ik een rooster voor 3maanden zou krijgen ( heb maar 2 maanden rooster gehad )

ik word er n beetje opstandig van , en al helemaal omdat ik oppas moet regelen vor mijn kinderen op de doordeweekse dagen en dat nu ds niet kan doen ...

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kreeg hem een week van te voren.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Hier is een rooster 4 weken van te voren bekend en kan er 4 dagen van te voren nog iets veranderen!

Even met de planning in contact komen lijkt me in jou geval zinvol?

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hangt ook van het soort werk af denkk.
    Als je in de horeca werkt is het natuurlijk afhankelijk van het weer.

Ik zou eens in gesprek met je planner, gewoon duidelijk uit leggen dat je oppas moet regelen en als je je rooster niet weet dus ook geen oppas kan regelen.

Succes

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    ligt er aan wat er in je CAO staat. Ik ben planner in de gehandicapten zorg en daar moet je je rooster minimaal 21 dagen voor de ingang ervan hebben.

Dat je een 2 maanden rooster hebt gehad kan wel als je de tweede maand van het kwartaal in dienst gekomen bent.

Verder is sowieso slordig om nu nog geen rooster te hebben. Ik streef er altijd na om een maand van te voren het rooster naar de groep te sturen.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik kreeg hem een week van te voren maar als het goed is staat er wel wat in het cao.

Ik ben het helemaal met je eens ik werd er ook doodziek van.
    Om die reden had ik vaste dagen(horeca) omdat ik anders geen oppas kon regelen

7. mona23

mona23 Niet meer actief

Je hoort hem een maand van te voren te krijgen als je in de zorg werkt.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd even in je CAO kijken. En misschien even vragen aan je collega's of dit normaal is? Misschien is er een reden waarom het rooster nog iet uit is? Wij krijgen ook altijd ruim op tijd het rooster, vaak zelfs 2 maanden van te voren. (ik moest zelfs voor 21 maart mijn aanvragen als doorgeven t/m aug zodat ze kunnen gaan roosteren) maar de lijst van april kwam bij ons ook pas begin maart doordat we over zijn gegaan naar een ander systeem. Niet fijn!

9. kili

kili Niet meer actief

in de zorg bij ons, 22 dagen van tevoren.

10. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik zou het ook even vragen bij collega's of dit de normale gang van zaken is..
    Kun je die 2 dagen niet met collega's onderling ruilen??

Bij ons ligt het rooster ook wel eens al 1 of 2 weken klaar, voordat de leidinggevende het goed gekeurd heeft en dus bij ons ligt. wij kunnen in die tussentijd ook geen voorkeuren meer doorgeven.

11. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    bij ons moet het concept klaar zijn 8 weken voor aanvang van de datum en het originele 4 weken van te voren. Dit zodat je nog goed kunt plannen.

12. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Wij hebben roosters ophangen van deze week en dan nog 4 opeenvolgende weken. Bij ons is regel om minimaal 5weken van te voren vrij te vragen. Doe je dit later, dan moet je zelf aan de hand van het rooster met iemand ruilen.
    Wij maken naast die 5 weken op de pc ook al roosters voor de 3 weken wat daarna weer komen, dus ik kan altijd 8 weken vooruit kijken omdat ik de roosters inplan maar de andere medewerkers zien de planning van 5 weken dan.

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    op dit moment wordt op vrijdag/zaterdag besloten hoe het rooster ingaande maandags eruit ziet. kan komen omdat we met weinig mensen zijn, en iets meer dan een maand pas bestaan als werk. collega maakt nu concepten voor roosters, en op de laatste dag van de week krijgen we te horen of dit rooster is goedgekeurd door de baas.

snap wel dat je ivm oppas eerder wil weten wat je rooster is. gewoon even navragen hoe dit normaal is, en kijken of je bij planner dan (vriendelijk) meer los kan krijgen.

Deel Deze Pagina