Je hebt eerst nog de loonheffingskorting, pas daarna gaat er belasting af. Zvw en ww premies worden door de werkgever betaald, werknemers betalen deze niet meer. Dus 860 netto klopt wel. Ik vind het een heel aardig startsalaris. Je zou kunnen vragen wat de salarisontwikkelingen zijn als je meer ervaring opdoet. Maar een 13de maand is ook een leuk bedrag hoor. Dus volgens mij marktconform salaris.
Ik vind het ook best een leuk bedrag hoor voor maar 2,5 dag. Ik zou idd ook niet vragen om meer denk ik, want ik weet gewoon dat genoeg anderen staan te trappelen om wel voor dat geld op jouw plekje te mogen zitten. Mijn oom werkt als hoofd personeelszaken en had laatst op 1 vacature meer dan 600 reacties gehad. Ik zou er dus tevreden mee zijn als ik in jouw schoenen stond. Ik ben zelf overigens al meer dan een jaar werkzoekend en zelfs nog nooit ergens op gesprek geweest terwijl ik toch wel MTRO en SPW heb gedaan. Parttime is echt heel moeilijk in deze tijden.
Voor een MBO functie van 2,5 dag per week is 1000 euro bruto een goed startsalaris. Op een bedrijf waar ik vroeger heb gewerkt als IT manager kreeg een net afgestudeerde webdeveloper op HBO niveau hetzelfde startsalaris (2000 bruto 40 uur per week). Da's toch wel een ingewikkeldere functie dan receptionist.
Ik had voor dezelfde functie fulltime een aantal jaar geleden, (was toen 24) 1950,- bruto. Makelaars e.d. betalen gewoon niet heel veel. Maar ja, het is wel werk. En echt slecht is het ook niet. Het is maar 2,5 dag natuurlijk. Ik ben uiteindelijk naar een woningstichting gegaan en het minimum van de cao daar ligt boven het maximaal onderhandelbare bij een makelaar of iets dergelijks.
Meiden ik heb de baan aangenomen! Verder niet over het salaris gehad, ben allang blij dat ik weer kan gaan beginnen in deze moeilijke tijd!
Ik heb het altijd gedaan, want ik onderhandel altijd over mijn netto salaris. Ik vind het interessant wat er voor mij overblijft, niet wat er naar de staat gaat
Super, gefeliciteerd! Ik hoop dat het een leuke baan is met leuke collega's, en dat je het naar je zin hebt!
Gefeliciteerd met je baan. Het is idd al heel fijn dat je nu iets hebt. Als je er straks wat langer werkt kun je het altijd nog hebben over een salarisverhoging, maar voor nu heb je eerst inkomsten.