Hallo, Ik kolf full-time voor ons zoontje van net 4 maanden, tot nu toe gaat dit prima en heb ik genoeg moedermelk voor hem. Normaal krijgt hij 5x 180 ml, maar nu is het een paar keer gebeurt dat wij per ongeluk ook doorsliepen en dat hij dus de fles van 23.00/0.00 niet kreeg en er zelf ook niet voor kwam. Hij sliep dan dus van ongeveer 21.00 tot de volgende ochtend, 7.00 of 8.00 uur. Ik wilde kijken hoe het ging op enkel 4 flessen ipv de gebruikelijke 5 dus sinds 4 dagen krijgt hij nu 4x 190/200 en was van plan dit op te bouwen naar 210 en uiteindelijk naar 230. Dit werkt voorlopig prima, hij slaapt nog steeds door. Nu is 230 wel een hele plas melk en ons zoontje heeft last van reflux dus ik ben huiverig voor om meteen in 1 keer het te verhogen maar dan krijgt hij in principe op dit moment te weinig melk binnen. Dit is dus het punt waar ik onzeker over ben, in zijn 1e week heeft hij veel gewicht verloren omdat hij zo slecht live dronk dus ik wil hem ook niet ondervoeden. Mag ik naar mijn kindje blijven kijken en als hij 's nachts niet komt eruit concluderen dat hij genoeg voeding binnen krijgt? Hij woog vorige week 6400 gram, heeft altijd zeer natte luiers en is erg actief en alert. Ons kinderarts adviseerde ons om door te gaan met 5 flessen maar aangezien hij zo vast slaapt 's nachts vinden wij het moeilijk om hem wakker te maken. Hij drinkt al zijn flessen meestal wel helemaal leeg. Ik kan hem natuurlijk ook die 5 flessen overdag aanbieden, maar dan zou hij elke 3 uur een flesje moeten krijgen en dat is ook een beetje belastend voor zijn maagje/reflux. Hij krijgt nog geen bijvoeding, ook geen rijstebloem. Wij zijn van plan om daarmee pas te beginnen bij 5,5/6 maanden, hij is er nog niet klaar voor en heeft gevoelige darmen. Alvast bedankt voor uw advies!
Hallo, Fijn dat je zoontje zo goed slaapt. Zolang je kindje goed groeit, plast en tevreden is is het aantal flessen en hoeveelheid voeding die hij nu krijgt prima. Je mag de hoeveelheid langzaam ophogen zoals je beschrijft en kijken hoe dat gaat. Veel succes. Groeten, Astrid