Hallo dames, Ik heb misschien een raar vraagje maar het zit me toch een beetje "dwars" We waren net op visite bij mijn schoonfamilie, en de opa & oma van mijn vriend gaven ons (handje contantje) 1000,- Uiteraard veel te gek maar ontzettend lief. Dit deden ze naar alle kleinkinderen. Maar ik weet dat je soms over bepaalde schenkingen belasting moet betalen, en ook al heeft ze het handje contantje gegeven ik hou er niet van om de belastingdienst "een oor aan te naaien " Dus weet iemand of ik hier iets over af moet dragen of dat we het inderdaad zo op de spaarrekening kunnen storten?
ik weet zelf dat je pas vanaf een schenking vanaf 2000 belasting moet betalen. Wij hebben 2 jaar geleden ook een schenking gehad en onder 2000 hoefde me schoonmoeder niks te betalen
volgens mij is het tot +_ 3500 belastingvrij, maar als je even googled denk ik dat je zo het juiste bedrag weet. Hartstikke lief trouwens en ik hoop dat jullei er wat nuttigs mee doen
Toen ik op mezelf ging heb ik ook 1000 euro contant van mijn oma gehad. Echt niet dat ik dat tegen de belasting verteld heb
Oke dus het geld kan direct gestort worden op de spaarrekening, heerlijk! We gaan er inderdaad iets nuttigs van doen, lekker laten staan.. We hebben het tot nu toe echt niet nodig
Das zeker een lief gebaar zeg! Maar ik zou me niet druk maken om de belastingdienst, en zeker niet om zo'n bedrag! Ik vind dat zij denken dat ze overal belasting over kunnen heffen, maar ondertussen geven ze het aan de meest onbenullige zaken uit... Ook weer even mijn frustratie eruit gegooid hahaha
Ah wat lief! We kregen met kerst van mijn moeder ook 1000,-, we hebben daar inderdaad geen belasting over betaald. En mijn schoonouders hebben met kerst een lening kwijtgescholden ad 5000,-, is in principe ook een soort schenking maar we betalen geen belasting. Joehoe!
Iemand enig idee hoe de belasting erachter komt dat je eens schenking heb gehad? Of geef je dat zelf aan?
Dat is egt lief! Ik zou niet eens opkomen om het aan de belastingdienst te melden.Eerder denken wat ik ermee ga doen.