Advies over hazeslaapjes nodig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FairLady, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairLady

FairLady Nieuw lid

18 jul 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames,

meestal lees ik mee met bepaalde onderwerpen, maar ik wilde nu zelf toch voor het eerst iets plaatsen om advies aan jullie te vragen.
    Mijn zoontje van 9 weken doet sinds 2,5 week alleen hazeslaapjes overdag. Daarvoor sliep hij 2/3 uur achter elkaar. Ik dacht eerst dat het door een groeisprong kwam en maakte me geen zorgen. Zijn slaapritme overdag wordt echter steeds erger. Gisteren sliep hij bijna niet.

Ik had een vermoeden dat het komt door zijn maaiende armpjes. Hij heeft erg veel kracht in zijn armen en slaat zich constant in zijn gezicht. Van de week heb ik hem 3 keer ingebakerd met een doek, maar hij werd alsnog na een half uur of drie kwartier wakker. Meestal wordt hij stipt na uur half uur wakker. Dit is al 2,5 week zo.

's Avonds wordt hij om een uurtje of 8 gewoon in bed gelegd en valt vanzelf in slaap. Hij protesteert niet. Nu heb ik van de week een Puckababy gekocht en eerst 2 nachten uitgeprobeerd. Dit ging goed. Nu wil ik het ook overdag proberen.

Over een paar weken moet ik weer werken en zou hij toch een soort ritme moeten hebben overdag.
    Je hoort dat baby's de eerst 3 maanden niet echt een ritme hebben en dat dat vanzelf goed komt. Ik hoop echt dat dit klopt en of dat de hazeslaapjes vanzelf overgaan. Ik maak me heel veel zorgen dat hij nog niet echt een ritme heeft, omdat ik merk dat hij in de loop van de dag steeds moeier wordt. Ik wil hem helpen, maar wat ik ook probeer, hij slaapt gewoon niet langer dan een half uur. Wat ik nog het raarst vind is dat dit echt van de ene op de andere dag gebeurde.

Ik denk dat ik iets fout doe, maar dat ik zelf dat niet zie. Hierdoor word ik erg onzeker en ben ik soms bang voor hoe de dag zal verlopen.
    Ik heb van de week geprobeerd om heel goed op hem te leggen en hem bij eerste signalen van vermoeidheid in bed te leggen, maar hij begint uiteindelijk steeds harder te huilen. Daarna heb ik het geprobeerd om erbij te blijven en steeds zijn fopspeen in zijn mond terug te duwen. Dit hielp wel, maar dan wordt hij na een half uur wakker.

Ik wil dus niet een ritme afdwingen of iets dergelijks, maar wil dat hij uitgerust is. Je leest dat baby's oververmoeid en overprikkeld kunnen raken door slaaptekort.

Hebben jullie advies over wat ik het beste kan doen? Heeft iemand dit ook meegemaakt? Gaat het echt vanzelf over, die hazeslaapjes? Krijgen ze wel een soort ritme overdag als ze ouder zijn dan 3 maanden?

Graag lees ik jullie reacties.

2. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier was het ook zo. De eerste paar weken sliep ze bijna hele dagen en daarna was dat ineens over en deed ze ook hazeslaapjes (powernaps noemden we ze ha ha!) Dat is vanzelf overgegaan en vanaf een maand of 4/5 sliep ze 2 uur 's ochtends en nog een uurtje of anderhalf 's middags. Zo lang hij verder redelijk tevreden is, zou ik me er niet zo'n zorgen over maken. Het komt goed :)

3. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Ik herken het ook bij beide kinderen.
    Mijn dochter heeft het hele 1e jaar vooral Hazeslaapjes gedaan. Nu slaapt ze smiddags twee uur.

Mijn zoontje van nu 3 maanden doet het ook weer.
    Ook hij in ( de mooie roze puckababy;)).
    Nog slaapt hij niet veel overdag.
    De nachten gaan bij hem gelukkig wel heel goed.

Wat ik je aanraad kijk inderdaad goed naar hem, en probeer een strak schema(ritme) te krijgen.
    Nu je ng thuis bent, kun je je even helemaal opsluiten ( bij wijze van), en dit uitproberen .

Bij mijn zoon heeft het ook te maken reflux en KMA.
    Kan het zijn dat er qua lichamelijke problemen iets s, of doet hij alles verder goed?

Veel succes, het komt echt goed! Geloof daarin!

Deel Deze Pagina