Ouderschapsverlof en ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door 01Patricia, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Beste

Korte situatie beschrijving

Ik werkte 3 dagen tot 1 aug. Toen is mijn contract voor 1 dag niet verlengd. Over die ene dag krijg ik WW. Van 11 aug tot 1 december had ik zwangerschapsverlof.

Ik moet nu weer 2 dagen gaan werken bij mijn baas en 1 dag krijg ik WW. Maar nu wil ik per 1 januari ouderschapsverlof opnemen bij mijn baas voor die 2 dagen. Dit is gedeeltelijk betaald (ik krijg 55 procent van die 2 dagen )

Heeft mijn ouderschapsverlof gevolgen voor de ww welke ik ook ontvang? Moet ik het ouderschapsverlof vab mijn baan melden bij de uwv? Stopt de ww tijdens mijn ouderschapsverlof? Deze loopt overigens tm 1 april.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Patricia,

Je hebt naast je WW uitkering een baan voor 2 dagen. Je vraagt je nu af wat de consequenties zijn als je in januari ouderschapsverlof opneemt.

Dat is een goeie vraag!

Voor de WW is het van belang dat je beschikbaar bent voor werk. Als je voor je werk ouderschapsverlof opneemt, ben je dan voor de resterende tijd beschikbaar voor werk voor de WW? Voor de WW verwachten we dat je voor de uren dat je WW krijgt, blijft solliciteren.

Neem je voor de uren dat je WW hebt, ook ouderschapsverlof op, dan zal de WW worden stopgezet, omdat je niet beschikbaar bent voor werk.

Als je voor de WW nog wel beschikbaar blijft voor werk, dan gaan wij bij de verrekening van de inkomsten uit van de inkomsten uit het tijdvak voor het ouderschapsverlof.

Geef wijzigingen in je beschikbaarheid en dat je voor je werk ouderschapsverlof opneemt door aan de adviseur werk. Dit doe je door een bericht te sturen in de Werkmap.

Ik wens je een mooie tijd toe.
    Met vriendelijke groet,

Petra
    UWV WebcareTeam

Deel Deze Pagina