Hallo beste kraamverpleegkundigen, Mijn zoontje van bijna 8 weekjes oud heeft sinds een paar dagen na zijn geboorte nog steeds last van een verstopt neusje (harde snotjes wat hij niet kwijt raakt) en een reutelende ademhaling, klinkt als heel veel slijm. Nu ben ik net terug van de HA, en die gaf ons BISOLVON. Maar nu lees ik dat het is om HOEST met slijm tegen te gaan. Maar mijn zoontje heeft geen last van hoesten, het is alleen het slijm in de keel en harde snotjes wat hem in de weg zit tijdens het voeden en slapen (drinkt moeilijk van de borst omdat die geen lucht krijgt en schrikt telkens wakker van zijn eigen geluid tijdens het slapen). Misschien stress ik nu voor niets, maar is bisolvon nu wel of niet geschikt voor mijn zoontje, ben beetje bang dat hij juist nu wel last krijgt van hoesten als ik dit middel ga gebruiken, als ik de bijsluiter lees word ik niet vrolijk in ieder geval. Ik waardeer uw mening. Ps: otrivin neusdruppels werkten niet, heb ik een maand lang dagelijks gebruikt. Liefs wolkjuh.
Hoi Wolkjuh, Het zou zo kunnen zijn dat de huisarts op deze manier probeert het slijm op te lossen. Het kan dat je zoontje dan wat meer gaat hoesten, maar op deze manier wordt het dan wel beter voor hem, omdat het slijm oplost. Hij kan dan beter adem halen tijdens het drinken. Je kunt het gerust uitproberen, als het niets is, of niet brengt wat jij er van verwacht, kun je er weer mee stoppen, en de huisarts opnieuw benaderen. Succes, Adrienne
Dag adrienne, Hartstikke bedankt nog voor het antwoorden. Nou is het morgen een week dat ik die bisolvon ben gaan gebruiken, maar zie geen enkel resultaat. Ik ga ermee stoppen want vind het maar niets zo'n product lang te gebruiken voor een kleintje. Nu heb ik nog een vraag en als u daar tijd voor heeft om deze te beantwoorden graag, ik heb een tijd lang otrivin neusdruppeltjes gebruikt voor zijn verstopte neusje maar dit hielp ook niet. Kan ik zelf een zoutoplossing maken en hem dit toedienen met een spuitje? Zo ja, wat is de preciese verhouding en hoe vaak adviseert u mij op deze in te spuiten in beide neusgaatjes? En hoeveel dagen kan ik dit gaan gebruiken. Alvast nogmaals bedankt voor het antwoorden. Ps : dacht zelf om morgen het product LUUF te gaan kopen en op zijn borstje smeren, misschien dat dit zijn neusje vrij krijgt, kan ik dit product ook veilig gebruiken? Liefs wolkjuh (een onzekere/bezorgde mama)
Hoi Wolkjuh, Lastig hoor, dat het maar niet over gaat! De preciese verhouding is een theelepel zout op een kopje afgekoeld gekookt water. 1 a 2 keer per dag lijkt me voldoende. Neusspray mag je niet langer geven dan 5 dagen achter elkaar. Met een zoutoplossing kun je wel wat langer doorgaan. Je mag de zoutoplossing niet langer bewaren dan één dag. Ik zou als ik jou was, als het na 2 weken nog niet over is terug naar de huisarts gaan. . Je zou ook nog een snotzuiger kunnen proberen. Dat is een apparaatje dat je bij een drogist kunt halen. Je "zuigt" dan als het ware de harde snotjes uit zijn neusje. Een doorgesneden ui naast het bedje wil ook nog wel eens helpen. Heb je er al eens aan gedacht dat het een allergie zou kunnen zijn? Heb je bijvoorbeeld huisdieren in huis? Luuf is wel veilig, als het luuf is voor de juiste leeftijd. Even navragen in de apotheek dus. Mijn eigen kinderen hadden er altijd wel baat bij. Groetjes Adrienne