vraag over slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

    Belly34 Actief lid

    29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

    Ik zit hier regelmatig te kijken en ik vind het een fijne site.
    Het is grappig we zitten allemaal met hetzelfde en willen allemaal het beste voor ons kind en willen allemaal een goede moeder zijn.

    Maar wat ik me afvraag, mijn dochter is nu bijna 5,5mnd en krijgt 5 flessen van 180/6 hiervan drinkt ze niet alle flessen van leeg.
    Meestal gaat het zo dat ze begint te drinken en dan bij 100 ofzo stopt en om haar heen gaat kijken, en nouja zeg een 15min daarna weer verder gaat drinken. Is daar een reden voor wanneer kindjes dat doen?

    En ik zal straks over moeten gaan op 4flessen, maar als ze nou niet alles opdrinkt dan bestaat er misschien een kans dat ze s'nachts komt of niet? En dan moeten de flessen op 210/7.
    Ze eet nu een paar hapjes fruit en als het uitkomt ook een paar hapjes groenten maar het is van beiden nog niet veel.
    Maar dat zal vanzelf denk ik wel komen.

    En het is ook een meisje wat toch nog veel behoefte heeft aan slapen op de dag( de nachten gaan prima) maar op de dag is ze soms nogal onrustig en huilt ze wat meer, en ik moet je zeggen ik weet niet altijd waarom ze huilt, en ik vind dat nogal lastig ik wil haar dan troosten maar dat wilt ze af en toe niet eens en gaat ze heel hard huilen. Zijn dit sprongen(want ze is 10-10-10 geboren maar ik weet niet wanneer deze plaatsvinden) of aankomende tandjes.
    Ook met slapen dat doet ze eigenlijk alleen in bed, en als ik ga wandelen valt ze wel eens een 30 a 45 in slaap.

    Pff weet je je blijft altijd weer met vragen zitten, gelukkig heb ik nooit gezegt dat het allemaal makkelijk is, maar sommige moeders gaan er zo makkelijk mee om en dan denk ik wel eens wat doe ik dan misschien verkeerd.
    En ze hangt heel erg aan mij, als mama even wegloopt en ze zit bij Papa dan gaat ze huilen, en dat vind ik niet altijd fijn hoor,want ze heeft ook een papa, die ziet ze wel wat minder dan mij maar toch.

    Ik weet ook wel dat uiteindelijk alles goedkomt en groot worden maar soms wordt je wel eens onzeker.
    Ik wil ook graag met haar knuffelen maar daar is ze nog niet zo van, maar ik hoop dat wel dat ze mijn liefde voelt,want dat vind ik heel belangrijk.

    Nou ik ga maar even stoppen anders wordt het zolang.
    Gr Desi
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Desi!
    Meerdere wegen zijn bewandelbaar en allemaal even goed. Tot 6 maanden mogen kindjes rond de 800-1000ml flesvoeding per dag. Met of zonder bijvoeding, dat maakt niet uit. Het is inderdaad goed om te kijken wat Demi wil. Wanneer ze de flessen niet meer leeg drinkt zou je kunnen kijken om bijvoorbeeld een fles weg te laten of te halveren, het is toch even kijken hoe dit uitpakt.
    Verder is huilen het enige wat kindjes in die leeftijd nog kunnen, het is een uiting en dat mag er echt wel even zijn. Dit kan verschillende (ook niet oplosbare) redenen hebben. Zolang ze over het algemeen tevreden is en goed groeit, is het denk ik ook voor jou beter om je iets minder ongerust te maken.
    Voor wat betreft het knuffelen en de voorkeuren, dit wisselt per leeftijd, straks zal er ook een periode zijn dat ze niet bij papa weg te halen is, komt allemaal goed!
    groetjes Femke
     

Deel Deze Pagina