Dag dames, Ik vraag me ineens iets af. Gisteren zei mijn schoonmoeder tegen mijn man dat zij dacht dat ze oma ging worden. Ze had namelijk aan mijn gezicht gezien dat ik zwanger was . Nou, bij mijn weten ben ik niet zwanger; ik heb zaterdag een test gedaan en die was negatief. Mijn schoonmoeder weet wel al dat we nu 8 maanden aan het proberen zijn en ze zei gisteren tegen mij dat ik moest ontspannen en er niet zo mee bezig moet zijn, "dan komt het vanzelf". En daarna zegt ze tegen mijn man dat ze denkt dat ik zwanger ben... wie is er nu veel mee bezig ? Wat zij niet weet, is dat we vorige week een afspraak hadden in het ziekenhuis en dat er gedacht wordt aan PCOS. Nu gaan we dat nog allemaal laten onderzoeken, maar vannacht vroeg ik me ineens af of je eigenlijk ook zwanger kunt raken als je PCOS hebt en (nog) geen medicatie, zoals Clomid, gebruikt? Heb je eigenlijk wel een fatsoenlijke eisprong als je PCOS hebt?
vannacht vroeg ik me ineens af of je eigenlijk ook zwanger kunt raken als je PCOS hebt en (nog) geen medicatie, zoals Clomid, gebruikt? Heb je eigenlijk wel een fatsoenlijke eisprong als je PCOS hebt? Hoi hoi, Je kan zeker zwanger raken als je PCOS hebt, de meesten worden dan zwanger met behulp van clomid.. Als je PCOS hebt dan is het zeer moeilijk te bepalen wanneer je een eisprong hebt en dan daarom is het moeilijk zwanger raken met PCOS maar het kan wel, heb wel eens gehoord dat iemand met PCOS toch spontaan zwanger werd! Maar als je PCOS hebt dan heb je geen fatsoenlijke eisprong, het is dan maar de vraag wanneer die komt en met clomid sta je onder controle en kunnen ze met echo zien wanneer je ei gaat springen.. Groetjes Mariska
Je kunt als je PCOS hebt, wel zwanger worden. Maar dan meestal met een beetje hulp van hormoonmedicatie. Het belangrijkste kenmerk van PCOS is, dat je geen eisprong hebt. Je lichaam is hormonaal gezien in de war door alle kleine cystes op je eierstokken. Geen eisprong betekent dus ook geen kans op een zwangerschap. Dus op de spontane manier is de kans heel erg klein. Succes!
Hai, Bij mijn eerste zijn we lange tijd bezig geweest met clomid voordat ik zwanger raakte. Hij wordt deze week 1! Omdat ik geen eisprong heb hebben wij verder geen anticonceptie gebruikt na de bevalling, met als verrassing dat ik nu over drie weken ben uitgerekend van de tweede! Zomaar spontaan dus (en ik er ook pas na drie maanden achterkwam) Je ziet dat zelfs zonder clomid het dus ook kan lukken maar de kans is erg klein.. Succes!!
Dit is niet bij alle PCOS mensen, ik heb wel een eisprong maar heel onregelmatig, zonder medicatie kan het zo een maand of wat duren als je weer eens een eisprong hebt
Mariska Ik heb zelf ook PCOS. Een eisprong kan inderdaad ook onregelmatig komen. Maar als je cyclus langer dan 6-7 weken is, heb je vaak geen eisprong, maar een onttrekkingsbloeding. Je lichaam houdt als het ware grote schoonmaak, zonder dat daar een eisprong aan vooraf gaat. Maar het kan ook zo zijn dat je de ene keer een cyclus van 4 weken hebt en dan weer een van 8 weken. Ik word misschien maar 2x in het jaar uit mezelf ongesteld en ik heb dus over het algemeen helemaal geen eisprong.
Het kan zeker Vorig jaar april was ik 6 weken zwanger (door de pil heen notabene), helaas uitgelopen op een miskraam. Ik wist toen niet dat ik PCO had. Ironisch genoeg is daarna tijdens de controle echo de kralenkrans en PCO geconstateerd.
Ik heb PCOS en van mezelf geen eisprong. Maar ik weet dat er ook vrouwen zijn die wel een paar eisprongen per jaar hebben, alleen veeeeel minder dan normaal vruchtbare vrouwen. Als je heel veel geluk hebt, kun je met PCOS toch spontaan zwanger worden. Een oud collega van mij is ongepland zwanger geworden, ondanks dat ze PCOS heeft. Het kleine mannetje is nu 10 maanden
ik heb ook pcos ik heb ongeveer 1 keer per jaar een ei sprong van mezelf. maar ja als ik daar op moet wachten dat duurd wel heel lang hihi
Bedankt voor jullie reacties! Ik vroeg het me af, omdat mijn schoonmoeder al vaker aan iemand gezien heeft dat die persoon zwanger was, nog voordat degene het bekend gemaakt had. En nu zegt ze het dus over mij. Maar goed, ik heb afgelopen zaterdag negatief getest, dus ik ben niet van plan er nog een test tegenaan te gooien. Vrijdag moet ik bloedprikken op HCG, zodat ik, als ik niet zwanger blijk, kan starten met Provera.
Ik had ook PCOS! Het was nog maar pas geconstateerd en 3 weken nadien was ik zwanger zonder hormonen! af en toe hebben sommige met PCOS een eisprong en onze kleine meid is echt een gelukstreffer!