gevloek op de psz?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

meiden help mijn zoon komt net thuis met het woord klojo en toterdomme ( zal wel GVD zijn denk ik?):$

oke ik ben ook niet heilig ik riep gister K*T omdat het me iets niet wilde lukken. Maar dat heb ik gelijk veranderd in TUK zodat het anders is nu.

maar nu komt meneer dus van de psz en zegt dus deze 2 oke kindjes nemen mekaar over maar ik schrok wel even hoe kan ik er het beste mee omgaan.

zet het in de lounge omdat het overal bij kan horen ook bij kleuters

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik zou gewoon even vragen op de psz of zij misschien weten hoe het komt dat je zoontje met zulke woorden thuis komt.

3. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    hier hetzelfde hoor, je kan er niks aan doen.
    die van mij heeft het geleerd van een ander kindje waar vloeken wel gebeurd.
    ik heb hem verteld dat hij GVD niet zomaar mag gebruiken omdat het niet netjes is.
    je doet er helaas niks aan behalve je eigen kinderen normen bijbrengen.

en ja, ze pikken dat soort dingen nou eenmaal snel op.
    niet teveel aandacht geven want dan word het weer leuk;)

4. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Laatst riep iemand die in zn achtertuin zat keihard GVD. Mijn dochter heeft dat de hele middag lopen roepen en af en toe zegt ze het nu ook nog. Hoe vaker ik uitleg dat het niet netjes is des te vaker zegt ze het. Nu negeer ik het en wordt het gelukkig minder.

Ze pikken dit soort dingen echt overal op. Lastig vind ik het hoor, probeer je zelf op je woorden te letten horen ze het wel van een ander. :(

5. tulip

tulip Niet meer actief

Niet te veel aandacht aan,schenken bij F. duidelijk zeggen dat je het niet meer wil horen..maar niet te spastisch over doen, want dan wordt het voor hem alleen interessant, ga er maar vanuit dat ze het op de psz corrigeren. Sommige kinderen krijgen dat soort woorden van huis mee helaas.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja snap ik ook hoor en op school leren ze straks nog wel meer.

mijn broertje had mijn mijn grote neef geleerd hoe hij zijn middelvinger op kon steken (vond neef van toe 14 keileuk uiteraard) maar 4 weken stonden ze van groep 2 allemaal met de middel vinger in de lucht te zwaaien. vond mijn moeder niet leuk geloof ik haha

ik doe ook luchtig er over ja dat het niet mag. maarja zeg nou zelf alles wat niet mag is leuk.

ik vloek ook wel eens maar probeer dat de verbasteren.

7. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Mijn zusje (10 jaar jonger) ging voor het eerst naar psz. Ze is tot dan turks opgevoed. Vlak bij de psz had een stel ruzie en een riep k*leier. Dat was haar eerste nederlandse woord die ze op de psz had geleerd :). Was mijn moeder ook niet blij om maar niets aan te doen.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    niets aan te doen, niet te veekl aandacht aan geven. hier werkt bij de oudste heel goed dat onze heer hier erg om moet huilen omdat dit een heeel raar woord is en meestal word het dan een tijdje niet meer gezegd

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is heel vervelend als je kindjes dit leren, maar helaas is het niet helemaal tegen te houden...

10. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Negeren is het beste. Ik hoor soms ook woorden die ik of mijn man niet zeggen. Ik negeer het en binnen een week is het vaak over. Laatst trouwens een gesprek tijdens het wachten gehad met de ouders hierover. Nu weet ik dat een oma wel dit soort woorden zegt tegen een jongetje in de klas.

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Als ik eerlijk ben: negeren is niet altijd het beste. (vaak wel, niet altijd). Ik ken een kindje dat werkelijk vloekt als een bouwvakker, ouders waren het zo zat dat ze het maar zijn gaan negeren. Ze vloekt nog steeds als een bouwvakker. Wat ik zelf tegen mijn kinderen zeg: ''dat zeggen wij hier niet he?''. Op die manier ontken ik het woord niet (want sommige woorden horen ze nou eenmaal) maar leg ik wel een grens: in dit huis wordt niet gevloekt.
    ik weet het, makkelijker gezegd dat gedaan.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

en ja, ze mogen van mij best weten dat het een woord is waar ''iets mee is''. Als je negeert lijkt het net of het normaal is. Ik wil dat mijn kind weet dat het niet normaal is. Maar nogmaals, in sommige gevallen helpt negeren wel. Ik denk dat het ook wel met leeftijd/fase te maken kan hebben.

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zeg altijd dat dat een volwassen woord is en dat ze als ze uit huis zijn mogen roepen wat ze willen maar tot ze uit huis zijn gewoon nettere woorden gebruiken.

Ik weet wel van vroeger ik had heel de tijd het woord poep in mijn hoofd en zei het bij alles, mijn moedre heeft me 30 minuten lang poep laten zeggen totdat ik het helemaal beu was en er geen bal meer aan vond, werkt ideaal.

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    hier ook een 1 die het woordje GVD voor in de mond heeft... :( je kan er niks aan doen. Laatst kwam hij thuis met het woord Sukkel en Dommerik. Op de basisschool is het nog erger dan op de creche... je kan er niks aan doen, kinderen nemen deze woorden gewoon heel snel over al weten ze niet eens wat het is ;)

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Negeren is voor mij persoonlijk geen optie, omdat het dan juist erger wordt bij 'm. Wel zeg ik elke keer dat ik dat woord niet wil horen omdat het niet netjes is. Paar weken geleden vloog er een kraai voor de auto langs bij mn man. Die riep dus kutkraai. Elke keer als hij een kraai zag riep hij dat ook. Als hij nu een woord zegt wat niet mag zegt hij gelijk dat dat niet netjes is. Komt nu erg weinig voor gelukkig.

Mn man vloekte laatst wel.. er stak ineens een fietser over. Hij riep iets in de trand van gvd kijk eens uit. Lenn was mee (gingen een ijsje halen) en mn man kreeg gelijk te horen dat MAMA dat niet wil horen haha. Het werkt dus wel hier.

16. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

tja helaas hebben ze scheld woord sneller in de gaten als andere woorden denk ik soms wel
    ik negeer dit gedrag en reageer er niet op
    iedereen scheld wel eens doe jij en ik net zo goed
    hoe stom het ook is als je bv je teen stoot zeg je ook geen nootjes of oepsie..

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Helaas kun je het niet helemaal voorkomen. Wel vindt ik goed voorbeeld doet goed volgen, dus zelf niet vloeken en/of schelden en als je kind het doet zeggen dat je dat soort woorden niet wil horen. Hier werkt dat altijd goed (zelfs bij mijn man die enkele keer dat hij vloekt ;))

Toen mijn zoon 6 was (10 jaar terug) werd ik gebeld door de juf: Hij had gevloekt en ik moest vooral niet denken dat ook al was dat thuis gewoon, ze dit op school zouden accepteren. Ik heb de juf toen in niet mis te verstane woorden (zonder vloeken wel te verstaan) heel duidelijk gemaakt dat er hier in huis absoluut niet gevloekt mag worden, dus als hij vloekte, het waarschijnlijk vanuit school of met buitenspelen aangeleerd was. Ik vond dat zo raar, wij zijn nou niet bepaald tokkies.

18. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Mijn dochter heeft bij de gastouder geleerd dat ze toooooootmoe is. (doodmoe) Ik vind dit ook niet netjes, de gastouder zei dat het echt niet bij haar vandaan kwam.
    Ze is nog maar net 2 jaar! Wat vinden jullie van dit woord?

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

doodmoe doodop etc dat vind ik nog wel kunnen

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind doodmoe een vrij normaal woord, maar goed, in feite gaat het er niet om wat ik er van vind, als jij het niet netjes vind mag je daar best wat van zeggen.

Deel Deze Pagina