Haren verven

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hope, 4 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Even een vraagje,

    Ik ben buiten mijn gewone beroep ook nog thuiskapster.
    Kan het verven of permanenten kwaad?
    Ik heb wel vaker kapsters gezien in een salon met een dikke buik, dus het lijkt me dat het geen kwaad kan.
    Maar ik zou het toch zeker willen weten.

    En mag ik mijn eigen haar blijven verven?

    Groetjes Hope
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hope,

    de wetenschap is er nog niet uit. Over het algemeen wordt gezegd, liever niet, maar daar zijn geen harde bewijzen voor. In haarverf en permanentvloeistof zitten chemische stoffen die eventueel effect kunnen hebben op de ontwikkeling van je kindje. Draag handschoenen als je het gebruikt en kijk of je het zo min mogelijk kunt gebruiken. Het verven van je eigen haar zou ik liever niet doen, je weet niet zeker of de hoofdhuid de stoffen voor een (klein) deel opneemt. Je kunt wel kiezen voor een natuurlijke haarverf, zoals henna.

    Mirjam
     
  3. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hope,

    de wetenschap is er nog niet uit. Over het algemeen wordt gezegd, liever niet, maar daar zijn geen harde bewijzen voor. In haarverf en permanentvloeistof zitten chemische stoffen die eventueel effect kunnen hebben op de ontwikkeling van je kindje. Draag handschoenen als je het gebruikt en kijk of je het zo min mogelijk kunt gebruiken. Het verven van je eigen haar zou ik liever niet doen, je weet niet zeker of de hoofdhuid de stoffen voor een (klein) deel opneemt. Je kunt wel kiezen voor een natuurlijke haarverf, zoals henna.

    Mirjam
     
  4. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.
    Gelukkig verf ik niet vaak mensen, misschien 1 x per week.
    Had alleen gehoopt dat ik mijn eigen haar wel gewoon kon verven, anders zie je de uitgroei zo snel.
    Wat zijn we toch ijdel ;)
     

Deel Deze Pagina