Hallo, Ik wil een draagdoek aanschaffen voor mijn dochtertje (net geboren). Dat het in het begin waarschijnlijk lastig is met het omdoen is niet zo'n probleem, dat is een kwestie van oefenen. Maar ik zou graag willen weten of het echt zo comfortabel is voor de baby en of een draagdoek veilig is in gebruik. Vooral omdat de zomer er aan komt.. word je baby niet snel te warm? Wie van jullie heeft ervaring met een draagdoek? En welk soort? Ik ben benieuwd naar het draaggemak, hoe de baby ligt en of het veilig is in gebruik? alvast bedankt! Edit Moderator: Ik heb je vraag verplaatst. Graag goed kijken waar je iets plaatst.
oh, en de maat? Geeft dat nog problemen? Mijn partner en ik schelen veel in lengte (1.68 en 1.93). Zouden we dezelfde draagdoek kunnen gebruiken?
Ikzelf heb een draagzak aangeschaft ipv een draagdoek. Maar een draagdoek is heel lang, je kunt hem dus voor jou en je man op een andere lengte knopen. In de zomer lijkt het mij snel warm (ligt tuurlijk wel aan het weer) Je zou haar er dan op moeten kleden.
mir: mij lijkt die tricot slen (geloof dat het zo heet) echt super! ik heb er geen ervaringen mee maar hoor en lees wel heel veel goede ervaringen... google maar eens!
De tricot slen is super. Qua maat, geen probleem, doordat je hem moet omknopen gaat ie voor beide passen. Is een erg lange doek. Mijn ervaring is dat hij in de zomer wel wat warm is. M'n zoontje is in juli geboren en heb er hem dan niet zoveel ingehad. Maar hij gaat wel lang mee, je kindje kan erin tot hij/zij anderhalf jaar is.
Ik ben erg blij met mijn draagdoek. Omknopen blijft best wel lang lastig maar als ie eenmaal goed zit, ligt/zit je baby heel comfortabel. Qua warmte voor een echt kleintje weet ik het niet zo goed. Dat ga ik komende zomer wel ervaren. Jarissa was al ietsje ouder toen het warm werd en dan zitten ze al wat meer, das minder warm. Qua lengte kan het wel als je een echte lange koopt. Voor jou is dat misschien wat minder comfortabel als je baby nog echt klein is. Dan heb je of wat langere uiteinden die loshangen of je moet de doek een keer extra omwikkelen.
Tricot slen heb ik zelf geen ervaring mee. Maar ik heb wel gehoord dat je hem beter niet kunt gebruiken bij oudere kindjes dit omdat door het gewicht van de kindjes de doek dan meer gaat handen, dus of je hem tot 1,5 jr kunt gebruiken betwijfel ik. Bij baby's is het een prima doek. Zelf heb ik 2 lange geweven doeken (hoppediz en een storchenwiege) bevalt mij prima ! Ik heb een geweven doek omdat mijn zoontje dus al wat ouder en zwaarder is. Als je goed knoopt is het heel comfortabel en veilig ! Is vind ik eerst wel even een kwestie van oefenen. En je hebt verschillende knoopmanieren dus als het heel warm is dan een knoop gebruiken waarmee je zo weinig mogelijk stof om jullie heen wikkelt. En je kan als je een doek gebruikt vaan een laagje kleding minder aan.
Gefeliciteerd met je dochter! Ik heb de tricot slen en ben er heel blij mee. De eerste keer knopen heb ik geoefend met een knuffelbeer, haha! Als het warm is, dan je baby met alleen een rompertje eraan in de doek en jij zelf alleen een hemdje ofzo. Alle draagdoeken en zakken zijn natuurlijk warm, omdat je kindje dicht tegen je aan zit. Ze zijn heel veilig; qua temperatuur van je kindje: gewoon regelmatig voelen in haar nekje. Zie ook http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... oeken.html
Dank jullie wel voor de reacties. Positief, gelukkig! Ik ga zo'n tricot slen bestellen! Premama, bedankt voor de link!
Hier ook erg blij met TricotSlen, die ook gewoon bij de Prenatal te koop is (grijsgemelleerd). En warmte (en koude) moet je het kindje op kleden. Heb met het mooie weer met draagdoek op balkon gezeten. Mijn dochter had nl. huidhonger.. . Zij in een luier, en ik in een voedingsbeha.... was goed te doen.
Ik heb hem gebruikt voor zowel m'n zoon als dochter, en heb daar echt nog geen probleem mee gehad hoor. Heb niet het idee, dat de doek doorhangt.
Hm heb ergens anders gelezen dat het niet wordt aangeraden. Maar wat ik al zei ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn zoon is 11 kg en heb daarom een geweven doek. Wat ook prima bevalt.