Klachtjes bij lage bloeddruk, tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door evenstar, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn onderdruk is in de loop van de zwangerschap gedaald van 80 naar 50. Ik heb voor de zwangerschap altijd een bloeddruk van 120/80, heel stabiel geweest.

Ik ben doorgaans erg slap en moe, vooral na het eten en 's ochtends, met duizelingen zodra ik mijn hoofd beweeg, sterretjes bij bukken en draaien, zwart gaan zien bij traplopen.

Ik kreeg het vriendelijke advies om af en toe es wat drop te eten, maar het haalt niet zoveel uit, en bij handenvol drop ga ik nog verstopter zitten. :)

Wie heeft dit ook en kan ik iets doen om me wat fitter te voelen? Ik ben heus blij dat ik geen hoge bloeddruk heb, maar ik voel me zo'n dweil!! :(

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Herkenbaar. Bij mij werkt drop wel een beetje en ik drink af en toe een blikje cola light MET caffeïne (normaal alleen zonder caffeïne).
    Ik neem in ieder geval te tijd in de ochtend (blijf na wakker worden) nog echt een tijdje liggen. Ik probeer ook mijn eetmomenten over de dag te verdelen:
    8:30 yoghurt
    10:00 boterhammen
    12:30 kleine lunch
    15:00 fruit
    18:30 avondeten
    en ik ga 's avonds echt op tijd naar bed.
    Voor de zekerheid hou mijn man me in de gaten als ik ga douchen. Hij gaat niet mee hoor maar komt wel een keertje kijken hoe het gaat.

Ik hoop dat je je snel wat beter zult voelen, het is echt vervelend!

3. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Bij mij hielp ook niks, soms wel een Cup a Soup als het echt erg was maar ik moest gewoon zorgen dat ik niet alleen op pad ging omdat ik snel flauwviel. Ook traplopen moest langzaam, en douchen deed ik op een krukje. Mijn onderdruk zat ook vaak altijd tussen 45-60.

Ik werd altijd zo moe van de opmerking: wees maar blij dat ie niet te hoog is! Argh... :p

4. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik had in het begin ook steeds onderdruk van 50 maar totaal geen last van.. gekke is dat bij mijn eerste hij altijd 80 was.. nu is ie inmiddels ongeveer 60/65.. ik hoor ook vaak dat hij inderdaad beter wat te laag kan zijn dan te hoog maar vervelend is het wel natuurlijk...

ik zou naast die dropjes in elk geval veel water drinken en tja verder wat extra zout?

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Mijn huisarts maakte die opmerking gelukkig niet (dat ik er maar 'blij' mee moest zijn, ik was daar trouwens niet voor die bloeddruk maar voor controle van iets anders totaal ongerelateerds).

Hij zei idd: koffie, een kopje per dag. Ik dolgelukkig, want lust het best weer, was bang dat het mss. niet goed zou zijn. Ik drink wel zwarte thee trouwens, zit ook caffeine (theine) in, helpt ook niet.

Bah, vandaag echt slapper dan ooit, alles draait steeds en ik doe zittend werk! :(

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Om je bloeddruk wat hoger te krijgen is het aangeraden om zout te eten. Ik heb al een hele tijd geregeld last van lage bloeddruk.

Hetgeen onmiddellijk helpt, is wat zouten chips of zouten nootjes. Een handvol is genoeg.

Als je, zoals mij, regelmatig te lage bloeddruk hebt, is het aangewezen om bij te zouten tijdens je maaltijden. Zo eet ik nu altijd mijn frietjes met een beetje zout. In het begin lustte ik dat echt niet, maar het went. ;)

7. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hier ook een lage bloeddruk (110/50 terwijl ik altijd 120/80 heb gehad) terwijl ik van Mischa 7 weken te vroeg ben bevallen door pre-eclampsie, met een bloeddruk van 150/100.

Ja tuurlijk ben je blij dat je bloeddruk niet hoog is, maar ik voel me dus ook constant zo flauw en moe, net als jullie omschrijven, en ben misselijk (soort zeeziek van de duizeligheid) en heb hoofdpijn. Het is gewoon niet leuk! Heb helaas geen tips (kreeg van de verloskundige vandaag de tip om floradix te nemen en die heb ik gekocht maar nog niet genomen dus kan nog niet zeggen of dat wat is) maar lees graag even mee. :)

8. sammiemami

19 okt 2009
    23
    0
    0
    momenteel geen werk:(
    delft
    hoi hoi

ik zelf heb een te hoge bloeddruk en ook dat is niet fijn heb nu medicijnen gekregen en daardoor is mijn bloeddruk verlaagd maar nou voel ik me heel erg suf en veel hoofdpijn enzo wat ik dan doe is ffies een dextro innemen en dan trekt het langzaam weer bij maar is niet voor lange duur maar het helpt:D
    suc6 ermee

gr sam

9. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Floradix helpt niet bij een lage bloeddruk, dit is goed voor het ijzergehalte in het bloed maar verhoogt de bloeddruk niet.
    Ik heb sinds mijn eerste zwangerschap een lage bloeddruk. Daarvoor altijd netjes 120/75 maar nu na twee zwangerschappen nog steeds 90/55. En tijdens de zwangerschap 85/45. Drop wil soms een tijdje helpen maar als je lichaam aan het zoutgehalte gewend is haalt dat niets meer uit. Je moet er mee leren leven.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Drop eten (en andere dingen met salmiak en/of zoethout erin) en vooral: véél blijven drinken. Gewoon zout doet niet zo veel voor je bloeddruk, je gaat er wel meer vocht door vasthouden en misschien dat dat een beetje helpt.
    Van cafeine heb ik zelf nog nooit een effect gemerkt, en ik drink nu 2-3 kopjes koffie per dag.
    Ik heb zelf altijd al een lage bloeddruk gehad en weet dus haast niet beter, maar nu is het wel heel erg... Het is fijn om te weten dat het voor je kindje prima is, maar het is voor jezelf knap irritant.

Niet lang blijven staan, niet snel opstaan (als je dat uberhaupt nog kunt ;)). Meer tips zou ik ook niet weten.

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nee klopt, dat merk ik. ;) Ze hebben ook mijn HB geprikt en ik moest dit vast gaan slikken dan zou ik me vast wel beter gaan voelen. Het heeft geen effect en mijn HB is gewoon ergens rond de 8 dus dat kan kloppen.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Bij mij helpt dat ook niet, maar ik slik het hoe dan ook omdat ik vegetarier ben en de aanvulling in ijzer wel kan gebruiken.

Ik ben trouwens kleinere porties gaan eten en vermijd langdurig zitten op de bank (ik keer op zij)- dat helpt ook. Maar het blijft erg onprettig!!

13. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb het ook, maar de dropjes en chips etc. werkt bij mij prima. Ik zou verder ook niet weten wat je er nog meer aan kan doen.

Deel Deze Pagina