Ja ja ik mag me weer aansluiten. Maar nu gaan we voor stollingsonderzoeken. Weet iemand hoe lang je dan niet zwanger mag worden. Hoorde dat je 3 maanden moet wachten op zwanger worden.
Toevallig ben ik net bij de gyn geweest en heb ik de verwijzing voor de stollingsonderzoeken gekregen. Mijn gyn zei me dat ik pas bloed moest laten prikken 9 weken na de curettage, dat is voor mij over 2 weken nu. Ik hoefde niet te wachten met zwanger worden (was ik ook niet van plan), maar als ik deze maand zwanger wordt kan ik het onderzoek niet laten doen. Want tijdens de zwangerschap is je stolling sowieso anders dan normaal dus dan is de uitslag niet betrouwbaar. Rot meid, dat je ook weer een miskraam hebt gehad. Sterkte!
Lees net trouwens op een ander lijntje jouw verhaal... wat lijkt het op het mijne! Ook ik had tijdens mijn zwangerschap die goed ging heeeel veel bloedverlies (handdoeken vol) waar nooit een oorzaak voor is gevonden. En bekkeninstabiliteit gehad tot wel een jaar na de bevalling. Hoe was jouw bevalling? Bij mij wilde de placenta niet komen en ik verloor heeeel veel bloed bij de bevalling, moest met spoed naar de OK. Is er een verband met de miskramen en het bloedverlies denk jij?
Ben je ook getsopt met vitamine en foliumzuur slikken? Las dat je dat een 1/2 jaar niet mocht slikken. Ik heb nu nog regelmatig last van de BI. Nu had ik al voor NOD meer last. Ik heb een ks gehad, dus een bevalling heb ik maar gedeeltelijk mee gemaakt. ( alleen het begin) Ik denk wel dat de bloeding bij ons meisje met de mk-en te maken heeft. En dat het geluk is dat ze gewoon is blijven plakken. Maar jij hoefde dus niet te stoppen met de folium? Wel fijn nog iemand gevonden te hebben, die nu ook hetzelfde meemaak. Wanneer heb jij de mk-en gehad? Voor jullie dochter? En 1 erna?
Bij ons is nooit gezegd dat we niet zwanger mochten worden! Wij zijn gewoon weer verder gaan proberen terwijl we wachtte op de uitslag! Succes!
Je bedoelt tussen de test en de uitslag. heb je ook niet van tevoren moeten wachten tot de test? En heb jij gewoon foliumzuur geslikt?
Idd tussen de test en de uitslag! Heb ook gewoon foliumzuur geslikt! Mag dat dan niet? Was helemaal een beetje vaag hoor, want ze belde dat de uitslag goed (in december) en 6 weken terug was ik bij de gyn (een andere) en toen bleek dat er dus wel iets mis was! Beetje vreemd is het allemaal wel! niets dramatisch trouwens, want ik heb een verhoogde kans op trombose en de vorm die ik heb is niet gevaarlijk met een zwangerschap, maar het kan wel consequenties hebben na de bevalling!
Ik hoefde van mijn gyn ook niet te stoppen met foliumzuur. Schijnt dat dat een beetje achterhaald is. Het kan namelijk zijn dat er niets uit komt wat betreft het foliumzuur. Maar dat het toch aan de hand is, maar dat nu gemist wordt omdat je het tekort aanvult door foliumzuur te slikken. In feite kan het dan ook niet de oorzaak van de miskramen zijn, want de behandeling van dat probleem is foliumzuur slikken! En dat doe je al Maar soms slik je foliumzuur en heb je alsnog een tekort. Dan moet je EXTRA foliumzuur slikken. Het is dus helemaal niet nodig om daar mee te stoppen (=de info van mijn gyn). Hij zei dat het enige wat roet in het eten zou gooien een nieuwe zwangerschap kon zijn, want dat maakt de testuitslagen wel onbetrouwbaar. Ik heb inderdaad eerst 2 miskramen gehad en daarna 1 zwangerschap met veel bloedverlies tot de 13e week (handdoeken vol). Mijn gyn sprak toen zelfs van een "heel spannende miskraam", maar uiteindelijk bleef het gewoon goed gaan en is mijn dochter in feb 2007 geboren. In maart van dit jaar bleek ik weer zwanger te zijn en helaas kreeg ik bij de echo te horen dat het niet leefde met 9 weken. Het was ook veel te klein, 6 weken ofzo. Ik had ook al wat bruin bloedverlies gehad wat ik niet vertrouwde en bijna geen kwaaltjes. Na de curettage op 24 april zijn we maar weer opnieuw begonnen. Ik weet 20 juni meer... Is toch weer spannend, omdat ik steeds denk: uit 4 zwangerschappen is er 1 goed gegaan. Dat geeft dus een kans van 25% dat het goed gaat en 75% dat het nog een keer mis gaat! Pfff dat klinkt zo heftig. Ik ben echt heel angstig. Maar ja, niet proberen is sowieso nooit raak. Dus ik hoop er maar op dat het ons nog een keer gegund is. Mijn gyn zei in elk geval: het gaat jullie ongetwijfeld nog een keer lukken, ik weet alleen niet wanneer en hoeveel miskramen daar nog voor zullen zitten. Tja...
Ben benieuwd. Maandag kan ik de brief van de ha halen en daar ligt ook al wat van de gyn. 23 juni moeten we. ben erg benieuwd.
Nee meiden! Niet stoppen met foliumzuur en vitamines! Schrik er helemaal van, maar dat klopt echt niet hoor. Ik heb een stollingsafwijking (een onbekende vorm dat dan weer wel, maar ik spuit dus dagelijks antistolling) en ik heb zelfs 5 mg foliumzuur geslikt, met 1000 mcg b12 en daarbovenop nog eens gravitamon. Dit alles op medische indicatie en het gaat super met onze kleine! Nu hoeven jullie niet van die hoge dosis foliumzuur en b12 te hebben, maar wel je vitaminen slikken hoor.
Gebeld: wel foliumzuur geen vitamine, omdat daar B12 in zit en dat is ook van invloed op dat stollingsonderzoek.