Vraag over stuitbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Yentl, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Wie kan mij helpen?
    Onze beeb ligt in een stuit al vanaf week 26,vorige week heb ik een draaipoging ondergaan heb het 5x geprobeerd maar helaas niet gelukt!Balen want de gyn gaf me 86% kans van slagen omdat dit mijn 2e zwangerschap is.Nu het volgende ik wil graag een ks omdat ik een stuit gewoonweg niet zie zitten.
    De beeb wordt nu geschat op 3606gr maar ik moet nog ong 3 weken,wie kan mij vertellen hoe een stuitbevalling is gegaan?hoe groot jullie kindjes waren en of je het over zou doen?

Groetjes
    Ps ik wil graag een ks maar de gyn probeerd me nu te pushen voor een stuit vandaar dat ik het toch even wil weten.

2. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Heb gelukkig geen stuitbevalling gehad en deze ligt ook niet in een stuit. Mij lijkt een stuitbevalling best heftig dus zou er zelf niet zomaar voor kiezen. Maar ik zou als ik jou was, jezelf goed laten informeren of een stuitbevalling in jouw situatie wel verantwoordt is (gewicht van je babytje is nu al best flink en hoe is dat straks al je moet bevallen). En als je beide mogelijkheden hebt (stuitbevalling of ks) dan gewoon op je gevoel afgaan en daarvoor kiezen dat zou ik dan doen.

Succes meid.

Silly

3. labmuisje

labmuisje Actief lid

19 apr 2006
    245
    0
    0
    Het enige wat ik je kan vertellen is dat het zwaarste nu aan het eind ligt als je een stuitbevalling doet. De schoudertjes en het hoofdje zijn het grootst.

Maar volgens mij is het voor de baby en voor mama niet een groter gevaar.
    Gebeurt ook nog wel een spontaan dat mensen denken dat de baby goed ligt maar toch nog net voor het indalen dat het draait. De verloskundige ziet dan of eerst benen of eerst billen. Maar het maakt volgens mij weinig uit hoeveel het kindje weegt.
    Het zou toch op allebeide manieren eruit moeten.
    Dus je moet het toch door je vagina perssen, ookal ligt het in stuit of niet.
    Alleen zit nu het zwaarste aan het eind.

Succes.
    labmuisje

4. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb een stuitbevalling gedaan. Mijn kindje was erg klein (2070 gram, 47cm; zwangerschapsvergiftiging), maar volgens de gyn maakte dat geen enkel verschil (heb gevraagd hoe t zou gaan bij een eventueel 2e kindje, wat wellicht 1 tot 2 kilo zwaarder zou zijn. Het antwoord was: jouw lichaam kan het aan, maakt qua grootte niets uit).
    Ik was zelf erg huiverig voor de bevalling, maar het ging heel vlot (in totaal 3,5 uur! Twee persweeen en 2 hechtinkjes!) en de gedachte dat er ingegrepen zou worden als het niet vlug genoeg ging, was erg gerust stellend! Ik heb begrepen dat het voor de kleine beter is om het in elk geval op de natuurlijke manier te proberen, zodat het weeen heeft meegemaakt.
    Ik ben heel blij dat ik via de natuurlijke weg ben bevallen! Een keizersnee is toch ook best heftig! Het ziekenhuis waarin ik lag, heeft echt z'n best gedaan mij over te halen in stuit te bevallen, omdat ze daar zulke goede ervaringen me hadden. Ze hebben me dan ook goed voorbereid, zodat ik goed besefte wat ik kon verwachten. Achteraf zei de aanwezige vk dat ze zelf wel voor een bevalling als de mijne wilde tekenen!

Aangezien het jouw 2e kindje is, zou ik je echt adviseren het via de natuurlijke weg te proberen!
    Heel veel sterkte en succes!

Deel Deze Pagina