Lang in buien blijven hangen.. Hoe doorbreken jullie ze?

Discussion in 'De lounge' started by D83, Nov 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe komen jullie snel weer uit een vervelende bui?
    Ongedacht de reden/situatie..

Soms kunnen bijv kleine" dingen m'n dag "verpesten" omdat ik er te lang in blijf hangen
    Wat ik meestal doe is bedenken hoe blessed ik ben en probeer t positieve van alles te zien of het er naar om te buigen maar je hebt van die dagen dat niks positiefs lijkt bij te dragen aan m'n stemming ;)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik probeer te slapen als dat kan en anders ga ik iets hersenloos doen. Niet nadenken is ook niet in wat voor bui dan ook zitten ;)

3. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Even bijkletsen met een vriendin, of ouders. Gewoon gezellig, mijn bui is dan zo weer weg.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Soms laat ik me gewoon even lekker gaan.
    Een lekker potje janken lucht ook vaak op.
    Als mijn bui echt op een hoogtepunt is, dan trek ik me vaak even terug om alleen weg te kwijnen in zelfmedelijden:p.
    En dan zet ik mijn knop om, en is het weer klaar:D.

5. pregnantje

pregnantje Bekend lid

Dec 17, 2012
    788
    656
    93
    Slapen is idd een goede! Wat ik goed vind werken is ademhalingsoefeningen. Bijv. op je rug liggen met voeten op de grond en bij elke uitademing even de voeten licht tegen de grond duwen. Na een paar ademhalingen even navoelen.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Muziek. Ik ga zingen, zet muziek aan en dan voel ik me vaak al beter.
    Of ik ga gewoon wat in huis doen dan vergeet ik al snel dat ik me rot voelde.
    Als het op mn werk is dan loop ik even naar een collega en maak een praatje:)
    Afleiding zoeken dus.

7. penseel

penseel Niet meer actief

Herkenbaar deze week mijn humeur. Begint aardig op te raken. Met als toppunt wasmachine kapot rekening ergens van 500 EUR laptop zoon kapot. Net tweedehands wasmachine centifigeerd die niet. Kurk in afvoer. Zit nu vol letterlijk. Tijd voor me time.

8. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Dit!

9. beccie

beccie Niet meer actief

ik heb dat ook wel eens, als de dag negatief begint heb ik nergens meer zin in, doe niks meer ben alleen maar snel boos;)
    even naar buiten helpt bij mij het best, even een eind lopen met de buggy of fietsen.
    of even naar het bos ofzo.
    en dan voel ik me vaak wel weer goed. :)

of ik bedenk iets wat ik misschien nodig heb en ga even eruit naar de action ofzo

10. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Slapen! Of zo hard janken dat ik de rest van het jaar niet meer kan.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Dit!

12. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

May 8, 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Beste vriendin bellen, even hartgrondig foeteren. :D

13. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Heel hard huilen, Een stuk wandelen met de hond of inderdaad lekker even onder de dekens kruipen.

14. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Knuffelen met kruim of lekker samen spelen, Even de aandacht richten van de rottigheid af naar iets fijns.

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik denk dat het gedeeltelijk toch karakter is, de 1 zal ergens langer over blijven piekeren, en zal zijn of haar dag eerder laten verzieken dan de ander.

Ik ben zelf heel erg fel, maar na 10 minuten is alles verdwenen haha, ik kan wel met dingen zitten maar ze verpesten niet mijn hele dag :D

Mijn vriend kan echt de hele dag nijdig zijn om iets, en we merkten dat dit erg nadelig was met onze dochter, want die snapt niet waarom papa na een half uur nog chaggo is terwijl het in haar kleine koppetje al lang opgelost is.

Hier werken we dus wel aan, positieve dingen er tegen over zetten etc. Maar alsnog merk je dat hij hier wat hulp bij nodig heeft, terwijl ik gewoon klaar ben als het over is, of lekker verder ga met genieten.

16. misa

misa Niet meer actief

Ik ga ook vaak even lekker huilen en mezelf zielig vinden. ;)
    Maar ontspanningsoefeningen, ademhalingsoefeningen, slapen of wandelen willen ook wel helpen. Of mezelf een schop onder de kont geven en denken aan de dingen die wel goed gaan.

Maar lastig is het soms wel. Soms lukt het dus ook niet en heb ik gewoon een rotdag..!

17. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuk en goed jullie ervaringen te lezen
    Zeker wel ook met karakter te maken idd
    Ligt hier ook zeker n keerpunt voor mij
    De ene X gaat t ook makkelijker als de andere X
    Sommige situaties halen van alles naar boven n dan is t moeilijker

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

autorijden (lees: racen) en keiharde lekkere muziek is idd heerlijk!

19. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    haha.. dit doe ik ook .... vaak niet alleen als ik een slechte bui heb haha

20. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Even even kopje koffie en niks doen op de bank helpt mij...

Share This Page