Welke elektrische fiets? Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maud85, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Hoi meiden,

Wij zijn recreatieve fietsers maar vanwege de ziekte van mijn man (MS) komt het er de laatste tijd niet meer van.

We zitten nu te denken om elektrische fietsen aan te schaffen. Wellicht dat hij dan weer, met goede ondersteuningen, stukken kan fietsen.

Hebben jullie tips voor ons? Welk merk of model? Voordelen, nadelen, aanschafprijs?

Alvast bedankt!

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik ga met je mee lezen, ik heb een elektrische moederfiets, maar deze is aan vervanging toe, weet alleen nog niet welke, wat voor aandrijving enz.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen cortina.
    Hoe de gewone fietsen van hen zijn, geen idee. Maar de elektrische zijn slecht. Ik heb er 2 gehad, beiden sloegen op hol aan de hand. De aandrijving ging (hard) aan, zonder dat ik iets aan raakte of iets. Vol in de handremmen, maar nog ging hij door. Niet echt fijn dus. Nwe fiets geruild omdat men het probleem niet vond, maar de 2e deed hetzelfde. Mijn man had een ander model en heeft heel veel problemen gehad met de accu. Deze deed het wel, niet, wel, niet. En zo regelmatig door, dus heen vervelend fietsen.
    Daarnaast beide nog meerdere kleinere problemen, slechtere remmen bijvoorbeeld.

Nu beide sparta. Een stuk duurder, maar vele malen prettiger. Ik heb die van mij meer dan een jaar en fietst erg prettig. Mijn man korter, maar ook hij is zeer tevreden.

Over Stella fietsen hoor ik overigens ook veel problemen (google maar eens).

Kwa model etc kan je beter gewoon even gaan kijken wat goed zit. Is natuurlijk afhankelijk van lengte en bouw etc.

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik ben heel blij met mijn Batavus Diva E-bike! Zou die dus zeker aanraden. Heb hem nu een jaar.

Tip. Neem altijd een accu-upgrade. Met de basis accu kun je echt maar weinig fietsen. De range lijkt op papier heel mooi maar de maximale afstand is dan onder de meest gunstige omstandigheden. Dus minste ondersteuning, wind mee. Rechte stukken en weinig stoppen etc. Feitelijk haal je dat dus nooit. Het is even een investering maar ik vond het zeker de moeite waard.

5. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ga vooral proeffietsen want er zit echt een groot verschil in fietsen en plaats van de motor!
    Ik zit nu in de twijfelmodus tussen qwik en brinckers met middenmotor

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.690
    113
    In iedergeval een middenmoter kiezen. Maar helaas zijn die wel duurder. Ik heb slechte ervaringen met gazelle ( net als schoonmoeder en schoonvader) maar een ander weer niet. Cortina hebben wij op het werk en tot nu toe is die erg goed.

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik heb nu ook een Gazelle Bloom ebike, en daar heb ik inderdaad al heel wat mee te stellen gehad…. Nieuwe accu omdat de pinnetjes van de accu om op te laden,waren afgebroken. Constant ellende met de versnelling en met de remmen.
    Daarnaast ligt het voorwiel door de voorwielmotor niet lekker op de weg en als ik achterop te zwaar beladen ben, slipt het voorwiel regelmatig weg. Eng, gevaarlijk en niet betrouwbaar.

Twijfel bij mij is nog steeds middenmotor of toch voorwielmotor.
    Ik ga waarschijnlijk voor Sparta, alleen welke aandrijving…Ion of die andere (naam kwijt…)
    Mijn man wil het liefste de goedkope, maar ik zeg altijd : als jij een nieuwe auto uit mag zoeken (werk), wil je ook verbetering, dus ik ook met mijn fiets ;)

Deel Deze Pagina