het viel mij ineens op! Zijn voortanden zien er heel raar uit! Net of er een klodder witsel op zit... we moeten de 26e op controle maar wat zou dat kunnen zijn? Moet ik eerder actie ondernemen? Hoop dat het duidelijk is op de foto’s. Zoon staat niet echt stil.
Tandsteen? Mijn zoon had het op een van zijn ondertanden. Alleen niet zoveel. Ook zo'n witte vlek. Tand was er nog niet eens helemaal door.
Mijn zoon heeft dit ook. Volgens de tandarts iets met kalk geloof ik. Ik heb het ook gevraagd omdat ik me zorgen maakte. Kan geen kwaad en kan ook weer verdwijnen. Anders kunnen ze er altijd een laagje over heen leggen later.
Mijn zoontje heeft het ook. Is een beschadiging van de tanden en gaat niet meer weg zei mijn tandarts.
Zit er pas sinds kort op of altijd al? Ik had dit ook op 1 tand, waarschijnlijk doordat ik een klap heb gemaakt met mijn tanden/mond, dan raken de tanden eronder beschadigd (ik was toen net aan het wisselen).
Is hij ooit hard op zijn mond gevallen? Vaak zijn de witte vlekjes beschadigingen. Kalk op/in de tanden ken ik niet, dus daar durf ik niets over te zeggen.
Dat zijn kalkvlekjes. Heb het zelf ook gehad. Gaat helaas niet vanzelf weg... De tandarts heeft er bij mij een wit laagje overheen gedaan en daarna zie je er niks meer van
Dit is een aantasting van zijn tandglazuur, Vaak zijn ook de eerste blijvende kiezen aangedaan en dan worden ze ook wel kaasmolaren genoemd. Google er maar eens op. Mijn dochter van 6 jaar heeft een eerste blijvende kies waarvan het glazuur niet helemaal goed is aangelegd, nu even afwachten hoe de blijvende voortanden eruit gaan komen. Je doet er niets aan en dit gebeurt al in de aanleg van deze elementen in de eerste levensjaren zoals veel ziek zijn, koortsperiodes oftewel gewoon pech Vraag het maar eens bij de tandarts en kijk ook eens goed naar zijn eerste blijvende kiezen.