Ons zoontje zit sinds dit schooljaar op een sbo (speciaal basis onderwijs), hiervoor zat hij op een medisch kinderdag verblijf. Nu is hij erg moe, zijn zus is al 8 jaar onverklaarbaar moe en zijn broertje is ook moeier dan leeftijdsgenoten. Maar hij valt op school smiddags in slaap, meester krijgt hem maar moeilijk wakker. Donderdag sliep hij en schoonmoeder moest hem wakker maken in de klas. Onderweg naar huis sliep hij weer. Vanmorgen de meester aangesproken daarop dat ik dan wil dat hij belt, zodat we hem eerder ophalen. Meester zegt dat hij "ineens" in slaap valt en dat niet van te voren ziet. En zei dat ze veel doen op school en hij gewoon moet wennen daar aan. Maar het klopt toch niet dat een kind van 4,5 (maart Word hij 5) zomaar in slaap valt in de klas? Hij blijft nu ook wel eens een middag thuis als dat lukt met opvang. Dan slaapt hij niet maar is wel erg moe. Meester begrijpt niet dat hij snel vermoeid is en ik dat juist wil voorkomen. Hoe ging dat bij jullie kids? Konden ze de dagen goed aan? We gaan eind van de maand wel weer onderzoeken in, kijken of er een reden is voor hun vermoeidheid. Ook is er bij zoon vermoeden van autisme..het kost hem nu naar mijn idee ook veel energie om zich aan te passen in de klas. Hoe zien jullie dit? Wat zoude jullie hiermee doen? De meester is echt een "hork" waar 0 klik mee is.
Hier viel ze bij start so gelijk in slaap zodra we het terrein af reden. Ze gaat sinds mei en nu komt ze opgewekt thuis maar ze moest echt wennen aan het schoolritme.
School is best zwaar in het begin. Ik ken ook wel een kindje dat vaak wilde slapen op school. Maar ik zou inderdaad wel willen uitsluiten dat er een medische oorzaak is.
Dat je zoontje nu zo moe is, klinkt op zich niet als iets heel vreemds. School is geeoon heel vermoeiend voor kinderen en ieder kind resgeert er weer anders op. Maar aangezien ze alle drie 'last' hebben vsn vermoeidheid zou ik toch eens bij de huisarts langs gaan. Zo kan je uit iets medisch uitsluiten. Wellicht hebben ze een vitamine te kort, wat ontstaan is doordat een bepaalde stof niet goed in hun bloed opgenomen wordt. (bijv. Vitamine D).
Ja we zijn met de oudste al 8 jaar bij diverse artsen geweest. Eind van de maand gaan we weer een nieuw traject in bij de revalidatiearts en zoon ook gelijk. Ook gaan we naar het vitamine b12 instituut. B12 en D zijn bij beide te laag. Ik snap dat school wennen is, maar daarvoor heeft hij 8 maanden ook op het mkd gezeten, is natuurlijk anders dan school maar ook lange dagen. Dat lukte toen ook niet door de vermoeidheid. Sliep daar op de bank soms even en hielden goed rekening ermee. 2 middagen bleef hij thuis. Nu is hij standaard 2 middagen vrij, en we houden hem af en toe een middag thuis.