Hallo allemaal, Vandaag een account aangemaakt omdat ik me toch wel een beetje druk begin te maken. Ik ben vanaf september gestopt met de pil en heb een cyclus van 39 dagen. Dit komt standaard iedere maand terug. Nu heb ik op Internet allemaal verhalen gelezen dat je dan misschien ook geen eisprong hebt, of dat je eitje te oud is dan. Wij willen graag zwanger worden, maar ik begin me zorgen te maken of dit wel mogelijk is met deze cyclus. Ik hou wel de ovulatietest bij en hier komt ongeveer 2 weken na mijn begin van de menstruatie een licht streepje te staan. Zijn er meer mensen die hier ervaring in hebben en/of tips. Groetjes anneke
Oh,.. Ik volg deze ook even. Heb zelf een cyclus van 48 dagen (de eerste, tweede ronde komt nog) dus wordt als het zo doorgaat (wat ik niet denk) 2x per 4 maanden ongesteld... Begin oktober gestopt. Hoop niet dat t klopt wat je zegt Maar ik geef mn lichaam even de tijd om te ontpillen..
lichtstreepje is negatief. dat zegt helaas niets. (zie bijsluiter over wanneer de test positief is) helaas duurt het na de pil soms heel lang voordat de boel weer word zoals het moet. geloof half jaar kan dat duren. hoop dat het snel weer in orde komt iig.
Een lange cyclus hoeft niet te betekenen dat je geen eisprong hebt of een slecht ei hebt. Het is ook per persoon verschillend. De ene heeft een regelmatige cyclus van 26 dagen, de ander van 48 dagen en weer een ander heeft wisselende cyclussen. Heb je ovulatietesten gedaan tot en met de knaller? Dat je weet wanneer je eisprong ongeveer was? Dat de teststreep even donker (of donkerder) is dan de controlestreep? Als je je piek op de ovulatietesten hebt gevonden, dan weet je dat je eisprong eraan komt en juist gezellig aan de klus moet gaan. Het kan ook bij ontpillen nog horen als je pas net gestopt bent met de pil. Ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Eigenlijk is het juist handig als je regelmatige cyclussen hebt.
Ik heb ook lange cyclussen (zie onderschrift). Maar ik heb dan ook PCOS. Maar ik ben in een cyclus van 39 dagen zwanger geraakt. Toen had ik dus een eisprong. Dus zolang je een eisprong hebt (wat je kan testen met ovu-testen) is er in principe niks aan de hand, behalve dat je steeds langer moet wachten op een kans. Het kan ook dat je nog moet ontpillen en dat het vanzelf wat korter gaat worden.
Toen ik stopte met de pil had ik eerst twee cycli van 38,39 dagen, daarna één van 35 en de laatste cyclus, waarin ik zwanger werd, zou rond de 30 dagen zijn. Bij mij werden de cycli dus korter. Maar voor ik met de pil begon had ik ook geen cyclus van 38/39 dagen. Weet jij nog hoe lang je cyclus vroeger was? Ik had wel iedere cyclus een eisprong. (Zag ik dmv temperaturen en ovulatietesten) Je zou kunnen ook gaan temperaturen, om te kijken of je een eisprong hebt. (Zoek maar eens op op internet) Wat betreft ovulatietesten zou ik even goed door testen tot de teststreep net zo donker is als de controlestreep...Staat wel in de handleiding. Mijn eisprong kwam bijvoorbeeld best wel laat, bij de cyclus van 39 dagen pas op dag 28. Succes!
Hallo dames, Hier precies het zelfde ook van die vervelende lange cyclussen. Dus ik lees ook mee... Eind september gestopt met de pil, en nog maar 2 "gewone" menstruaties gehad. 1 v 49dagen, de laatste 42 dagen. wordt er gek van! Ben nu ook ovulatietesten gaan gebruiken, om zo geen kans te missen!
Ja vervelend is dat he! Is er wellicht wel iemand zwanger geraakt met zulke lange cyclussen? Dan weten we het iig zeker
Ja, ikke dus! Zwanger geraakt met een cyclus van 39 dagen!! Uiteindelijk werd ik trouwens tijdens de zwangerschap nog 4 dagen teruggezet, dus het zou zelfs met een cyclus van 43 geweest kunnen zijn.... Je eisprong weet je nooit precies zeker ook, maar het was een lange cyclus! Helaas wel een MA, maar ik denk niet dat dat ermee te maken heeft.
Mijn cyclussen werden na het stoppen met de pil steeds langer. 31, 33, 40 en 43 dagen. Toen besloten om maar eens te gaan temperaturen, omdat ik me ook zorgen maakte. Die ronde ben ik zwanger geworden .
Hier ook lange cyclussen. Zie onderschrift. Maar ben wel zwanger geworden wat helaas 21 dec miskraam is geworden dan. Ik zit nu op cyclusdag 21. Nog geen eisprong te vinden dus dit word weer zo'n lange zit..
Ik heb voordat ik aan de pil begon wel normale cyclussen gehad. Dus misschien moet mijn lichaam even wennen... alhoewel ik wel regelmatige cyclussen heb alleen veel langer. Gisteren heb ik een ovulatietest gedaan en daar kwam een licht streepje. Zonet een test gedaan en helemaal geen streepje.dus we testen nog even Door.
Hoi, ik heb altijd lange cyclussen gehad, van tenminste 35 dagen, en alle keren (4 zwangerschappen, waarvan de eerste een mk) zonder problemen meteen de eerste ronde zwanger geworden...ik ben nu zelfs zwanger zonder dat het gepland was...dus probeer je niet teveel zorgen te maken. groetjes
Bij mij hielp teunisbloem olie om mijn cyclus te verkorten. Met een lange cyclus is je ei ook later, 14 dagen voor je menstruatie..dus zo rond dag 25,, kan met teunisbloem een stuk korter worden . Ik zal proberen vanaf dag 18 ovulatietesten doen tot je je ei hebt. Succes
Cyclus van 39 dagen is niets mis mee. Ik heb net een rit van onderzoeken achter de rug rondom cyclusanalyse. Ook ik maak lange cyclussen, maar dat betekend niet dat er geen eisprong plaats vind. Bij mij vind er ook gewoon een eisprong plaats. Nu je weet dat je standaard om de 39 ongesteld word kun je gemakkelijker op de juiste dagen de ovulatietest gebruiken. Mijn gynecoloog zou je dan aanraden om op dag 25 van je cyclus (geteld van je 1e menstruatiedag) te beginnen met de ovulatietesten. En inderdaad een licht streepje op je test een een negatieve. Streep moet echt donkerder of net zo donker zijn als test streep. Succes en hopelijk heb je snel goed nieuws.
Altijd lange cyclussen gehad (35-48 dagen) 3x 32 dagen. Ei op dag 21-34. Dus luteale fase is 14 dagen = prima 3 Keer snel zwanger (0-3 rondes) geraakt door tracen van mijn ei met temperaturen en ovulatietesten. Gek werd ik ervan. Geen pcos en clomid werkt niet (geen overgewicht) deed echt helemaal niets! Zolang je een ei hebt is het prima, maar geduld moet je wel hebben.