Hallo dames, Ik heb een vraagje over Pcos. Ik vroeg me af hoe het zit met eitjes die niet goed groeien en dus een zogenaamde parelkrans vormen in de eierstokken. Blijven die eitjes daar altijd zitten? Of is er een kans dat ze weg gaan? Ik weet nog niet of ik Pcos heb, maar ben daar erg benieuwd naar.
Dat vroeg ik mij dus ook af en heb die vraag een keer aan mijn gynaecoloog gevraagd. Ze zei dat die eiblaasjes bij mij horen en dus niet meer weg gaan...
Nou, er zit wel verandering in hoor... Want bij de eerste echo had ik wel 20 van die dingen en de tweede echo maar 12 ofzo... Dus het verschilt wel per keer bij mij. Dus denk dat ze wel weg kunnen gaan dan toch?
Mijn gyn. zei dat het ook voor komt dat het bij vrouwen na zwangerschap / miskraam weg is en weg blijft, je lijf kan zich zeg maar 'resetten' Niet dat je er vanuit moet gaan dat het zo zal zijn, maar kan dus wel!
Hier lijkt het juist na de miskraam alleen maar erger. Dus dat gaat niet altijd op. Want ik heb nu niet eens eisprongen! Ga je laten onderzoeken of je pcos hebt?
Volgens mij zijn het niet echt follikels met eicellen, maar meer cystes. Daarom heet het ook Polycysteus Ovarium Syndroom. Letterlijk vertaald: veel cystes in de eierstokken. PCOS kan verdwijnen na een zwangerschap. Het kan ook minder worden als je bijvoorbeeld veel overgewicht hebt en vervolgens afvalt. Bij mij bleef de PCOS na de zwangerschappen. Maar door 22 kg af te vallen kreeg ik wel weer een (langere) cyclus met eisprong, terwijl mijn lichaam eerst helemaal plat lag.
Oh dat vind ik erg rot voor je Pitahaya Krijg je nu medicatie om een eisprong op te wekken? Ik had ook geen eisprongen na stoppen met de pil en pcos geconstateerd. Gelukkig met Clomid 100 wel een eisprong en toen meteen zwanger.
Het zijn inderdaad geen eicellen maar cystes, gevuld met vocht. (follikels met vocht) Die komen en gaan, door hormoonbehandeling kan er 1 of meerdere follikels doorgroeien tot een gerijpt eicel en die gaat dan 'springen' Na een ovulatie/menstruatie/zwangerschap oid kan het aantal cystes ook verschillend zijn.. Meer, of minder.
Ja idd volgens mij is het precies zo ja! Ik kreeg overigens het advies om wat aan te komen, want mijn gewicht zat tegen de ondergrens aan..ook niet ideaal voor je lijf.maarja zo is het altijd geweest. Vervolgens werd ik al heel snel zwanger met Clomid en nu wacht ik wel af wat er na de zwangerschap gebeurd. Knap dat je zoveel bent afgevallen en heel fijn dat het je ook nog heeft geholpen een cyclus te krijgen
Ja, nou ja, ik hoop dat er deze cyclus wel een eisprong aan komt. Vanaf maart gaan we de mmm in. Nu nog even tot die tijd zelf proberen!
Na mijn zwangerschap werden mijn cyclus ineens veel beter. Mijn zoon is nu een jaar en in het afgelopen jaar heb ik de beste regelmaat gehad dan de afgelopen 10 jaar. Keurig om de 30-34 dagen steeds. En ik denk wel dat ik eitjes heb ook aangezien ik in okt een mk kreeg. Mijn overgewicht heb ik nog dus ik ga er bij mij vanuit dat het zich gereset heeft na m'n zwangerschap. Hoewel mij ook is verteld dat elke 7 jaar veranderd je hormoonhuishouding, laat dat voor mij nu in het jaar zijn geweest dat ik zwanger raakte. Dus tsja. Het is allemaal moeilijk te zeggen.
Ik menstrueerde niet en had geen eisprong, me eierstokken zaten er vol mee! Heb toen een LEO operatie gehad en zie het resultaat! Me lichaam werkte weer en Spontaan zwanger geworden zonder behandelingen!