Omdat niet zeker is wanneer ik zwanger ben geraakt zou ik graag willen weten: precies welke dag tel je als start week 2 en welke dag start week 3? Aangezien ik NOD ook niet weet...
Dan weet je dat ook niet precies. Je houdt dan de eerste dag van de laatste menstruatie aan voor nu totdat je de eerste echo’s hebt gehad (en daarna krijg je bij de termijnecho te horen hoe ver je bent en wat dan wordt aangehouden als uitgerekende datum).
Dankjewel, maar wordt normaal exact de dag van bevruchting gezien als start week 2? En er zit toch ook een variabel aantal dagen tussen de bevruchting en innesteling? Als je dan bijv een latere innesteling hebt gehad zit er toch meer dan een week tussen die 2? Ik was terug aan het kijken maar het kan dan zo best een aantal dagen schelen...
Behalve als je een terugplaatsing hebt van een embryo weet je nooit precies op de dag nauwkeurig hoe lang je zwanger bent. Tijdens de termijnecho wordt je uitgerekende datum vastgesteld. Die kan afwijken van wat je verwacht. Vorige zwangerschap werd ik 6 dagen terug gezet, deze zwangerschap 2. Wij zijn zwanger geworden door iui, weten dus precies wanneer ik bevrucht ben (ergens tussen 10.00 en 22.00 op maandag). Maar de termijnecho zegt 2 dagen later. Dus die datum staat nu als uitgerekende datum. Babies komen vaak ook niet precies op de uitgerekende datum, maar ergens tussen de 37 en de 41 weken. Dus die paar dagen maken opzich geen verschil.
Nee de dag van de eisprong. En start week 3 heb je het dan zelfs al over. Want er wordt uitgegaan van 2 weken tussen eerste dag menstruatie en eisprong.
Tijdens je eisprong ben je 2 weken zwanger (als uiteindelijk blijkt dat je zwanger bent) en in je 3e week.
Tenzij je eisprong met zekerheid is vastgesteld dmv tempen. Dan heb je ook zekerheid over je termijn. En tis niet bij een tp, maar bij een punctie dat je het ook zeker weet.
Dus als de eisprong op een bepaalde dag geldt als 2 weken zwanger, dan is precies een hele week later gewoon week 3? Maakt niet uit wanneer de innesteling was? Zit een beetje in een lastige situatie, of ik ga in principe een miskraam krijgen of ik ben tijdens/vlak na een bloeding zwanger geraakt.
Ja 7 dgn na je eisprong ben je 3 weken zwanger ongeacht de innesteling want die weet je vrijwel nooit. Wat weet je wel over je eigen situatie qua data? Misschien kunnen we met je meedenken.
Heb er een topic over geopend ("Knaltest") waarin ik het uitleg... vind het gewoon zo vaag allemaal, ik ga maar weer uit van een miskraam...
Rond 19 juli dacht ik zelf de eisprong te verwachten. Echter, 29 juli begon een iets lichtere maar wel wat langere menstruatie dan normaal (7 dagen). Deze cyclus was dus maar 25 dagen, is bij mij nog nooit echt voorgekomen. 29 dagen als kortste, meestal rond 32. Dat was dus wel apart. De dag hiervoor, de 28e, testte ik nog negatief. (Dacht toen heel vroeg eens te testen). Het leek wel gewoon op een menstruatie met helderrood bloed. Normaal heb ik de 1e twee dagen absurd veel verbanden nodig, dit leek gelukkig iets minder, maar alsnog gewoon het verloop van een menstruatie. Precies 3 weken na start van deze bloeding (19 juli) testte ik knalpositief.... een dikke streep die meteen verscheen. Echo afgelopen maandag wees uit tussen 4 en 5 weken zwanger (een zwangerschapsring te zien). Het is nu een raadsel wat de bloeding is geweest. het houdt me de hele dag bezig. Wil zooo geen miskraam... Als het een innestelingsbloeding is geweest zou dat volgens mijn vk meestal toch geen 7 dagen zijn, en is die meestal heel licht. Mocht het na de bloeding zijn geweest; op 7 en 10 augustus wel nog gemeenschap gehad, maar dan zou mijn eisprong vlak na menstruatie zijn geweest (vanaf dag 10). Alleen hoe test ik dan al knal op de 19e...
toevallig zat ik net terug te rekenen over mijn zwangerschap met d. Lang verhaal kort uiteindelijk was ik 3.6 weken zwanger toen ik positief testte. Ik had die dag een teststreep die er eerder was als de controlestreep. En teste daarna met clear blue 3+. Terwijl het dus 1-2 had moeten zijn. hij word volgende maand alweer 9. ♥️ ik denk dat het dus juist een positief teken is♥️ ik hoop dat je snel wat rust vind en kunt genieten van je zwangerschap
Dankjewel voor het delen ♡ dat geeft me weer wat moed om komende week door te komen. Ik hoop het zo! Ik heb net nog eens getest maar dan met een kv test, deze is ook nog mooi donker. Die kleurt wel langzaam aan steeds donkerder waar Action gelijk een dikke streep was. Hopelijk betekent het dat alles nog mooi doorzet. Soms hoor je dat testen lichter worden als je een mk krijgt...
Bij mijn miskramen was ik nog een stuk jonger en er anders mee bezig als nu, maar toen was bij mijn eerste en tweede miskraam inderdaad een afloop. Alleen wist ik toen niet dat dat iets was om op te letten, heb ook bij beide zwangerschappen maar 2of 3 testen gedaan. Streep was streep dacht ik toen. ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!!♥️
Ik denk dat jouw hcg nu zo hoog is dat je dat bij evt. afloop ook niet terug zou zien in de testen. Je gaat met testen niet meer duidelijkheid krijgen nu.. Wanneer heb je weer een echo?
Dus dan zou ik in elk geval geen hele vroege miskraam hebben, anders zou het wel te zien zijn toch? Ben nu met vlagen licht misselijk op mijn maag, en koude rillingen enzo. 4 september, hoewel ik het wachten echt lang vind... kon ik tussendoor maar kijken of er verschil is vergeleken vorige week. Maar wil niet zeurderig overkomen bij de vk.
Hey ik ben nu ook zwanger en mijn laatste menstruatie was de 29 juni toen ik naar de verloskundige ging op 5 weken en dan op 6 weken zeiden ze ik kan u geen bevalling datum zeggen want vruchtje is nog te klein wat ik raar vind want de bevalling datum tellen ze toch vanaf u laatste menstruatie want als ik goed tel moet mijn bevalling datum de 4 april zijn. Nu moet ik vrijdag weer bij mijn verloskundige en hopen vertel hij meer want de vorige keer zijn assistenten gehad.
Ik ben ook nog steeds overtuigd dat dit een goede zwangerschap is waarbij je gewoon vroeg teste. Ik heb nu echo gehad en ik teste ook op 8 dpo al duidelijk positief. En op 14 dpo had ik enorme knaller. Bij eerdere zwangerschap op 13 dpo ook al 3+ op clearblue. Je kan gewoon een snelle hcg maker zijn..onwijs irritant die eerste weken. Onzekerheid, kwaaltjes, doe ik het wel ergens voor om mij ellendig te voelen. Je doet er niks anders aan dan tijd uitzitten en afleiding zoeken. Klets gezellig mee bij bevallingsforum 1-15 april ..
Ze meten de uitgerekende datum pas officieel vanaf de termijnecho. Maar als het goed is staat in hun systeem wel wanneer jouw eerste dag van de laatste menstruatie was.