Vraag over temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MSter, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Hi Ladies,
    Ik ben 10 april ongesteld geworden en op 11 april ben ik begonnen met temperaturen, voor het eerst (ik moest nog een termometer kopen). Wij zijn nu 6 maanden bezig en ik heb een hele onregelmatige/lange cyclus. Nu blijft mijn temperatuur laag, mijn laagste was 36,2 en hoogste 36,5. Iedere dag schommelt het hier tussen.
    Nog geen eisprong te bekennen en ik zit nu op dag 20..

    Wat is de beste manier van temperaturen? Ik steek nu de thermometer onder mijn tong. Iedere ochtend rond dezelfde tijd. Misschien toch rectaal?
    In de beschrijving van de termineert staat dat beide kan.

    Maar ik heb het gevoel dat ik iets niet goed doe. Want als ik nu midden op de dag meet dan is mijn temperatuur gewoon hetzelfde als die van vanochtend..

    Ik weet het even niet..
     
  2. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Dit is mijn kaartje tot nu toe
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. nana84

    nana84 Fanatiek lid

    18 jul 2013
    1.003
    8
    38
    Wat is lang en onregelmatig?

    Als je serieus wilt temperaturen zul je dit elke ochtend op hetzelfde tijdstip moeten doen, direct na het ontwaken na even veel slaap. En rectaal! Niet meer nameten op een later moment, dat geeft alleen maar verwarring en roept vragen op.

    Groetjes nana
     
  4. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    ik meet ieder ochtend op hetzelfde tijdstip mijn temperatuur. Dit doe ik nog voordat ik uit bed kom. Mijn vraag is wat de beste manier is omdat ik het gevoel heb dat ik iets verkeerds doe. Ik teste vanmiddag om te testen of de termometer het wel goed doet.. en toen bleek dat mijn temperatuur hetzelfde is als vanochtend. Iedereen zegt wel “meet voor je uit bed komt” maar ik zie geen verschil. Mijn cyclus zit tussen de 30 en 40 dagen. Iedere maand weer anders.
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Als je een betrouwbaar kaartje wil zijn er een aantal regels:

    - Elke ochtend voor je uit bed stapt
    - Na ongeveer hetzelfde aantal uur slaap
    - Op hetzelfde tijdstip
    - Rectaal. Niet oraal! Je weet niet of je eens met je mond open slaapt ofzo. Dat maakt echt verschil.

    Succes!!
     
    MSter vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd ;)

    Je doet het dus wel goed in grote lijnen, echter alleen nog dat rectaal meten gaan doen.

    Overigens zou ik niet nu al de switch maken, omdat je anders ineens een raar kaartje gaat krijgen.
    Ik zou voor nu de thermometer links laten liggen en volgende cyclus conform de regels te tempen :)
    Hopelijk ben je toch deze ronde zwanger en is het niet meer nodig.
     
    MSter vindt dit leuk.
  7. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Bedankt voor het meekijken! Ik ga nu nog door met temperaturen hoe ik het nu doe :)
    En indd.. ik ga, mocht het nodig zijn, volgende maand rectaal temperaturen. Spannend allemaal!
     
  8. MSter

    MSter Lid

    7 mrt 2019
    22
    10
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie :)
    Ik doe nu alles wat hierboven staat, behalve rectaal meten. Dus ik ga nu nog even verder met de manier die ik nu doe, anders ben ik bang dat mijn kaartje niet goed meer gaat. Hopelijk is het niet nodig.. maar anders ga ik volgende maand beginnen met rectaal temperaturen.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina