Vraag over testament

Discussie in 'De lounge' gestart door Rozebeer, 24 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Dus ook al is het niet vellig voor het thuis dan blijft hij toch daar? Ik hoop dat hij thuis kan blijven maar hoe ga je dat doen als veiligheid en leven in gevaar komen?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja het gaat prima nu maar de vraag is waarom de kindsdelen bij hem weggehaald kunnen worden voor ern goede oude dag bij een nieuwe partner.

Ja de nieuwe partner kan het geld stelen mocht hij dement worden dat kan. Maar verder snappen we het niet.

3. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Het huis wordt helemaal aangepast dan qua veiligheid en er is al veel aangepast toen het minder goed ging met de vrouw. Het zal niet zo zijn dat het niet veilig is. Badkamer aangepast dan op de begane grond, slapen ook etc. Veel dingen. Veiliger kan dan niet.

4. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    En voldoende zorg bij hem uiteraard extra inkopen die hem helpen. Mocht dat nodig ig zijn uiteraard. Misschien is dat niet nodig.

5. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Alleen een huis “veilig “ maken is helaas niet genoeg weet ik uit ervaring. Extra zorg inkopen van eigen financiële middelen? Ook dit is helaas tegen nagenoeg onmogelijk in Nederland ( believe me we tried)

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    Er is ondertussen al heel veel antwoord gegeven en je geeft zelf ook antwoord op je vraag. Ik neem aan dat het nu allemaal wat duidelijker is voor je?

Zuul en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat kan zeker wel dat extra zorg inkopen. En ja je kan een huis veilig maken en aangepast op degene om wie het gaat. Zit diegene bv in een rolstoel dan is één van de vele dingen dingen dat de keuken compleet wordt aangepast, drempels, misschien een lift om in bad te kunnen of weet ik het. Een eigen huis kan absoluut aangepast worden.

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Waar maak je je druk om als het niet om jezelf gaat:cool:

Zuul en Sado vinden dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    Ik denk (aanname, i know) dat het gaat om die man waar ze voor mantelzorgt. Dan heeft ze er niets mee te maken maar ze is dan wel begaan met die man. Wat niet gek is, denk ik.

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Je kan een huis veilig maken, maar als de persoon zelf niet meer veilig kan handelen, dan houdt het ergens op om thuis te blijven wonen. Gelukkig zijn er dan ook nog mogelijkheden.

11. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Nee want in de antwoorden gaat get vooral om dat bij een nieuwe partner het geld
    Dus omdat ik niet die man ben mag ik er geen vraag over stellen? "ik ben een zeer naast betrokkene en een van de hoofdrolspelers in het verhaal maar surprise niet de vader duh.

12. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Dan is er waar jij woont geen enorm tekort aan zorgverleners? Een keuken aanpassen helpt niet echt als iemand bijvoorbeeld gaat dwalen of valt, kortsluiting veroorzaakt of brand sticht door bijvoorbeeld te willen koken in de woonkamer? Of zich verband aan (te) heet water. Sorry dat ik het moet zeggen maar je hebt geen idee….. maar…. Dromen mag en ik hoop dat het lukt :thumup:

GossipGirlxoxo en Mama8891 vinden dit leuk.
  13. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Dat klopt, dan kunnen er verzorgers extra komen net zovaak als nodig bv 24 uur per dag of 1 uur per dag. Volledige verzorging of alleen wat ondersteuning. Dat hangt van de situatie af.

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.613
    113
    Vrouw
    Helaas is 24/7 verzorging thuis lang niet altijd haalbaar. Dus ja, het kan, maar het kan niet altijd.

15. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ik heb zeker een idee. De boel wordt zodanig aangepast dat het allerbeste is voor de persoon in kwestie. Ook qua hulp, ondersteuning aanpassing in huis. Alles. Als het in het eigen huis niet kan dan zou het nergens veilig kunnen.

16. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Dan ben ik toch benieuwd hoe je zeer naast naast betrokkene bent, hoofdrolspeler maar geen kind of partner?

17. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    … het geld wat?

18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Maar als jullie allemaal zo begaan zijn, dan weigeren jullie toch het kindsdeel of kopen jullie voor hem die traplift. En, waarom zou hij opnieuw willen trouwen, als daar zoveel gedoe van ontstaat? Ik snap de hele probleemstelling volgens mij niet.

19. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    HahahHa je zit met je hoofd ik de wolken. Juist als het thuis niet veilig is zijn er hele goede opties waar het stukken veiliger is.
    Maar ach wie ben ik

Zuul, Syane, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Het is hier absoluut haalbaar. Er zijn personen mocht het nodig zijn ("nu niet aan de orde) en het budget zou als de kindsdelen er nog zijn voldoende zijn om heel heel veel jaren 24 uur per dag 2 mensen erbij te laten zijn. Met de kindsdelen is er geen financieel probleem.

Deel Deze Pagina