misschien een rare vraag, maar hoevaak testen jullie op een dag? met de ovutesten? en wat zou dan de geschikte tijden zijn, moeten dat vaste tijden zijn? of maakt het niet uit. sorry ik ben niet bekent met deze dingen, vandaar even raad vragen aan de gevorderde onder ons
ik ben afgelopen maand voor het eerst begonnen met ovu testen van matcare, ik heb elke avond om 7 uur getest. Gewoon een keer per dag. Toen ik me positieve ovutest had was de teststreep iets donkerder dan de controlestreep, dag daarna was ie al wat lichter.
Er wordt aangeraden 1x per dag te testen, in de ochtend, maar NIET met ochtendurine. Bij mij kom ik dan rond een uur of elf, want er wordt ook aangeraden om voor het testen een paar uur niet te veel te drinken en niet naar de wc te gaan. Voor de 1 wat makkelijker dan de ander... Als je elke dag rond dezelfde tijd test kun je je ei bijna niet missen. Tuurlijk zijn er altijd mensen die vaker testen op een dag, maar in principe is dat niet nodig, want je piek duurt 1a2 dagen. Zo'n 24-36 uur na de eerste positieve test springt je ei. Succes!