Ik ga jullie even om hulp vragen! Wij huren momenteel particulier en verhuizen volgende week een verdieping naar beneden (I.v.m. een extra kamer en meer ruimte) Tot nu toe zat de gas/water en elektra in de huurprijs.. Daarom hebben we er helemaal geen verstand van! Nu is het appartement waarin wij wonen goed geïsoleerd. Zo goed dat het de hele winter door (zonder verwarming aan) minimaal 21 graden is in huis. Ook met die extreme koude dagen! Oftewel, de verwarming hoeft (bijna) nooit aan. We zijn omringt door oudere mensen, die wel veel stoken.. Dus ook daardoor is het altijd warm in ons huis. We krijgen er volgende maand nog een kleintje bij en we hebben straks een iets groter huis. Daarnaast gebruik ik zo'n 1 á 2 keer in de week de droger.. We hebben op de site van Nuon uitgerekend dat we zo'n 80 euro p.m. voor gas + elektra moeten betalen. Is dit een normaal bedrag? En hoe regel ik het water? Waar meld je je aan? Gaat dat automatisch? Hoeveel betalen jullie? Iemand nog andere tips? Ervaringen? Ik hoor het graag allemaal!
80 euro vind ik weinig (maar in belgie ligt dat mss anders). Maaar als buren stoken is dat goed meegenomen, was in ons vorig huis zo.
Ik betaalde à,tijd 80 maar toen keer flink bij moeten betalen 700, dus nu staan we voor 120 elke maand en zullen we hopelijk quitte spelen of terug krijgen. Wij wonen ook op een hoekflat met een heeeeeleee koude wind er altijd op
Volgens mij wordt je termijnbedrag door de leverancier vastgesteld. Ze baseren dat op verbruik in dat pand (dus van vorige bewoner) Water moet je je ook voor aanmelden.. Hier is dat Evides Anders ff google-en wat het waterbedrijf in jouw woonplaats is.
Als je geen cv stookt is 80 euro heel normaal. Wij verwarmen ons huis met een houtkachel en gebruiken dus alleen gas voor douchen. Verder gebruiken we alleen electra (ook voor koken) 1 keer per jaar gaat de cv een weekje aan voor de vloerverwarming. Verder nooit. Water moet je een verhuisformulier doorgeven aan de maatschappij bij jou in de regio. Bij ons is dat Oasen bijvoorbeeld. De vorige huurder geeft zijn eindstand door en jij als nieuwe huurder je beginstand (is hetzelfde als de eindstand van de vorige huurder) Maar wij hebben een koopwoning dus weet niet hoe het bij huren zit. Als het bij de prijs van je huur inzit het water dan hoef je volgens mij niks te regelen toch?
80 euro p.m. vind ik niet erg veel. Wij betaalden over 2011 90 euro per maand en kregen rond de 200 euro terug.
We hadden het op de site van Nuon berekend. Gebaseerd op onze gezinssituatie (4pers), aantal m2, bouwjaar huis en postcode/huisnummer. Daar kwam dus 80 euro uit. Zal eens kijken naar het waterbedrijf hier! Bedankt!
Hier geeft hij 20 euro te weinig aan maar wij houden hem wat hoger dan hoeven we nooit bij te betalen