Ik drink ontzettend graag thee, alleen heb ik gemerkt dat ik er de laatste tijd hartkloppingen van krijg. Nu was mijn vraag, welke thee kan ik nu het beste drinken?
Kruidenthee is dan een prima optie. Zelf drink ik ook graag rooibosthee. Heb je in vele varianten en is zonder theïne.
Geen zwarte thee inderdaad Maar ook groene thee zit cafeïne in. Ga voor kruidenthee of witte thee, Ook niet teveel zoethout thee...daar kan ook weer je bloeddruk van gaan stijgen.
Rooibosthee of kruidenthee (rooibosthee is officieel geen kruidenthee dacht ik). Ik houd ook van thee, maar houd het bewust bij niet meer dan twee koppen zwarte thee per dag, en die zijn sowieso niet erg sterk, want daar houd ik niet van. Ik zie in mijn omgeving wat caffeïneverslaving kan doen (heb het dan vooral over koffiedrinkers hoor) en dat wil ik voor mezelf absoluut niet. Dus liever voorkomen dan genezen. Overigens moet je met bepaalde kruiden ook wel uitkijken, net zoals Bosi al zegt. Niet alle kruiden zijn (in hogere dosering) goed voor je.
In thee zit geen cafeïne, maar theïne. Thee zonder theïne kun je kiezen, dus geen zwarte, groene of witte thee. Je kunt alle thee drinken, waar geen echte thee in zit, keuze genoeg!
Theïne is ook gewoon cafeïne. Bron: Cafeïne | Voedingscentrum 2 tot 3 koppen thee, is ongeveer gelijk aan 1 kop koffie qua cafeïne gehalte. Als je de hele dag door thee drinkt, krijg je dus ook een flinke portie cafeïne binnen. De oplossing is thee drinken zonder cafeïne. Zoals eerder genoemd is dat eigenlijk alle thee zónder thee. Zoals rooibos, kruiden of munt-thee.
Inderdaad kruiden'thee', maar dan geen zoethout of sterrenmunt (kan natuurlijk wel af en toe). Kamille, gember, munt etc. kan dus gewoon lekker. En ook groene en zwarte thee kan best met mate, maar als je merkt dat je er hartkloppingen van krijgt misschien even minderen.
Of gewoon even naar de biowinkel gaan. Ik vind de pluk de dag van pyramide erg lekker. En yogi tea heeft ook lekkere smaakjes. Overigens adviseert iedereen rooibos maar ik word daar juist niet lekker van, licht van in mijn hoofd en trillerig. Ik weet dat rooibos thee bloeddruk verlagend is. Misschien komt het daardoor?!
Wat Micera ook al zei: "Cafeïne in thee wordt ook wel theïne genoemd.Theïne en cafeïne Wat worden vaak als 2 aparte stoffen gezien, maar dit zijn ze niet. Er is geen verschil tussen theïne en cafeïne." Ik heb die denkfout ook een keer gemaakt vroeger. Thee zonder echte thee erin wordt meestal aangemerkt als "infusion".