foundation of bb cream

Discussion in 'De lounge' started by Pink Peony, Jun 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pink Peony

Pink Peony Niet meer actief

Gebruiken jullie foundation of bb cream? En welke gebruiken jullie? Ik gebruik tot nu toe nog niks maar wil hier mee gaan beginnen. Qua mascara heb ik hier al een goede tip gehad (puppa) dus hopelijk nu ook weer :).

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik gebruik het niet. Nooit gedaan.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik ben erg tevreden over de bb cream van Rimmel. Smeert fijn en het geeft een natuurlijk effect. Bij foundation vind ik het sneller een masker lijken.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik gebruik foundation, die van Mac.

5. Peace

Peace Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,553
    245
    63
    Ik vind de BB Cream van Garnier erg fijn.

6. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Ik ook!

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Door de week gebruik ik een bb of cc cream. Voor feestjes en speciale dagen een foundation met een goede primer eronder.

De foundation die ik gebruik is van estee lauder of shiseido. Deze breng ik aan met een kwast en blend m met de beautyblender.
    De bb of cc cream heb ik meestal van maybelline, de dream fresh of die van Rimmel. Beide zijn erg fijn en geven een hele lichte dekking.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Ik gebruik foundation van Maxfactor.
    Wel alleen rond mijn ogen en neus waar ik de meeste kringen, adertjes en sproetjes heb. Met wat poeder eroverheen.
    Dan krijg je ook geen masker effect

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Zelfde hier. En soms die van Estée Lauder. Ook fijn.

10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Ik gebruik de L'oreal cushion foundation en ben er erg tevreden over. Blijft lang zitten, geeft geen super dikke dekking (lees:plakkaat) maar net je eigen huid maar mooier effect, en geeft voor de verandering eens niet af!

11. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik heb de creme van olaz.
    die vind ik wel fijn.
    nu gebruik ik hem al een tijdje niet omdat mijn gezicht nu weer kleur heeft door de zon maar als het nog wat bleekjes is dus die van olaz.
    foundation ben ik geen held in en vind het er snel geplamuurd uitzien.

12. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Dan ga je vast ook de BB cream van Pupa lekker vinden.
    is er in 2 tinten. ik gebruik de dokter voor rond de vakantie en de lichte het verdere jaar. Heerlijk spul. Al hun dingen zijn er fijn.

13. Pink Peony

En hoe is de dekking daarvan? Heb een tijdje terug een paar bb creams geprobeerd van het Kruidvat (geen idee meer welke) maar ik zag toen nog bijna alle oneffenheden en roodheid enzovoorts. Maar ik wil ook geen masker op hebben. Lastig dus om iets te vinden met voldoende dekking wat toch nog een natuurlijk effect heeft...

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zomers een BB/CC Cream.
    Ik heb meerdere fijne creams van Sleek, de CC van Clinique en BB van Guerlian.

15. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Ik ben nog steeds zoekende. Een foundation vind ik te dekkend dus zoek iets lichters. Kwam uit op de bb en cc cream maar ook deze pakken te donker/dekkend uit voor mijn huid. Laatst een gekleurde dagcrème gekocht van Nivea maar ook deze vind ik niet fijn. Erg vlekkerig :(

Zou zo graag iets willen hebben wat echt een milde dekking heeft maar dat het er toch verzorgd en netjes uit ziet..

16. Pink Peony

Nog tips iemand?

17. Veera

Veera Niet meer actief

Misschien dagcreme en primer op je gezicht, en dan met concealer de vlekjes ed wegwerken. Dat lijkt al heel mooi
    Een laag foundation over je hele gezicht staat bijna niemand mooi namelijk

18. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,610
    2,404
    113
    ik gebruik de BB cream van garnier
    in het verleden getinte dagcreme (wat mij betreft vergelijkbaar, bb bestond toen nog niet) van louis widmer. vond ik ook erg fijn en in 2 tinten verkrijgbaar. ik meng(de) overigens altijd met gewone dagcreme anders wordt het te 'zwaar'

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik denk dat jij geen verstand van make-up hebt. Dit is namelijk absoluut niet waar. Als je de goede kleur en ondertoon hebt staat foundation prachtig en niet als een plamuurlaag.

20. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,791
    493
    83
    Probleem wat je dan gaat krijgen, dat je hele mooie egale plekjes op je gezicht hebt, terwijl de rest van je gezicht dan niet egaal is. En dat verschil ga je zien :)

En wat Boommm ook al zegt, een goeie foundation zie je niet, en maakt je huid alleen maar mooier. Zeker met een foundation met een lichte dekking waar TO naar op zoek is, zal je geen plamuurlaag effect krijgen.

Share This Page