wanneer reken ik mijn nod?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zaterdag, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Goedenavond,

Ik heb januari 2011 mijn mirena eruit laten halen met als bedoeling zwanger te worden van een 2e kindje.
    Toen ik graag zwanger wilde worden van onze zoon had ik een vrij regelmatige cyclus van rond de 26 dagen, scheelde hooguit een dag.
    Maar nu is het (zie mijn onderschrift) een zooitje.
    ben al bij de huisarts geweest, inwendig onderzoek, uitstrijkje en bloedonderzoek oa op hormonen was in orde.
    Maar nu vind ik het dus lastig wanneer ik mijn nod moet hebben.
    Ik ben op mijn banner uitgegaan van 26 dagen omdat dit ongeveer het gemiddelde is.
    Is dat goed of kan ik beter 28 dagen rekenen en als ik dan nog niet ongesteld ben, dan pas testen?
    bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Lastig te zeggen bij een onregelmatige cyclus. Het maakt i.p niet uit, kan alleen zijn als je cyclus langer is je test te vroeg doet.

De echo tussen 10-12 weken geeft aan hoe ver je bent en welke uitgerekende datum aangehouden word.

Groetjes Ineke

3. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    dankjewel dan ga ik maar even van het gemiddelde van 26 dagen en als ik dan nog niet ongesteld ben en een negatieve test heb, wacht ik gewoon nog een aantal dagen langer af.

Deel Deze Pagina